Lessen met Nomad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jurrian1993

Lessen met Nomad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 00:22

Hee,

Jaja vandaag zijn nomad en ik weer flink aan het werk gezet, heerlijk les gehad met hem, en wat ging die fijn lopen:)
Je merkt echt dat zijn spieren vooruit gaan:)

Ik rijd Nomad nu ongeveer 2 maandjes bij, vind dit heeerlijk is echt een leuk paard!
Nomad heeft Z1 gelopen, en ik heb ooit(2 jr geleden) M1 gereden. Als duo zijn we dus nog niet zo lang aan het trainen, rijd hem nu sinds 2 weken ongeveer 4x in de week, maar daarvoor reed ik hem 2x in de week.

Hij is van Share hier op bokt!
tevens staat nomad te koop.

Graag hoor ik tips etc.
Ik moet zelf heel erg op mn houding letten, op Nomad zit ik soms te ver achterover, terwijl ik op andere paarden juist voorover zit... typisch:P
Voor de rest trainen we gewoon aan de activiteit, en dat hij rond blijft van voren, dus niet gaat trekken/hangen.
Het is een erg fijn paard om te rijden, alleen moet je zelf wel alle knopjes weten te vinden en hem aan het werk zetten!:)

foto's staan niet op volgorde;)

1.Nog wel te diep maar de achterhand der wel aardig bij:)
Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
11.Afbeelding
12.poging tot halsstrekken wat meneer heeel lastig vind! Ja ik zit voorover, dit is zodat ik hem beter kan begeleiden met het halsstrekken, en dat mn teugels niet heel lang hoeven te worden voorals hij weer omhoog komt:)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jurrian1993 op 19-01-11 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:41

Daar zijn mn kanjers (ja, jij ook!!) Wat kan ik zeggen? Jullie gaan zo leuk samen!! Als ik dan toch, commentaar moet geven.. Goed opletten dat hij niet te diep komt zoals op foto1. Maar dat is een moment opname!!

Niceee

Re: Lessen met Nomad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:07

Ziet er leuk uit! Ik heb eigenlijk vrij weinig opmerkingen. Ik zie in draf een heerlijk ontspannen paard en amazone die lekker aan het werk zijn. In galop zie ik een wat meer gespannen paard en amazone. Je paard lijkt het moeilijk te vinden en jij probeert hem te helpen door wat voorover te gaan zitten (zie ik dat goed?). Probeer lekker te blijven zitten en de ontspanning er in te houden. Ik vind jullie een heel fijn ogende combinatie, prettig om naar te kijken!

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 11:13

Niceee schreef:
Ziet er leuk uit! Ik heb eigenlijk vrij weinig opmerkingen. Ik zie in draf een heerlijk ontspannen paard en amazone die lekker aan het werk zijn. In galop zie ik een wat meer gespannen paard en amazone. Je paard lijkt het moeilijk te vinden en jij probeert hem te helpen door wat voorover te gaan zitten (zie ik dat goed?). Probeer lekker te blijven zitten en de ontspanning er in te houden. Ik vind jullie een heel fijn ogende combinatie, prettig om naar te kijken!

In de galop heeft hij nog wat moeite en springt hij een beetje op de handrem, dus ik rij hem wat naar voren en das weer wat moeilijker uit te zitten, en beweeg ik wat meer mee:) Maar het is idd wel een puntje om op te letten!:)

thanks!

Share ook dankje voor jou! Vind het echt leuk om m te rijden! *\o/*

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:52

Hey wat leuk Nomadje,
Foto's geven een mooi actief beeld. Vind je houding erg netjes.
Alleen op sommige foto's lijkt het alsof je zit te duwen om hem te helpen. Rustig terug zitten en ontspannen, zodat hij ook in zijn lijf kan ontspannen.
(klinkt makkelijker dan gedaan, het is ook mijn eigen leerpunt) ;)

Maar het algemene beeld ziet er fijn uit!

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 14:50

SuzannedG schreef:
Hey wat leuk Nomadje,
Foto's geven een mooi actief beeld. Vind je houding erg netjes.
Alleen op sommige foto's lijkt het alsof je zit te duwen om hem te helpen. Rustig terug zitten en ontspannen, zodat hij ook in zijn lijf kan ontspannen.
(klinkt makkelijker dan gedaan, het is ook mijn eigen leerpunt) ;)

Maar het algemene beeld ziet er fijn uit!

Dankje!:)
op welke foto's lijkt het dat ik zit te duwen? Vooral die waar ik een oranje vest aan heb? daar moest ik namelijk door zitten en das niet mijn sterkste punt :+ haha dat ben ik dus ook echt aan het oefenen!:)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:13

wohee wat een mooie bak! :9
heb niet zoveel commentaar eigenlijk afentoe een beetje meer achterbeen maar ik zie ook al een paar heel krachtige draffoto's dus zullen momentjes zijn.

(en uiteindelijk toch wel warm gekregen en jas uit? :P )

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:21

mimeslosydy schreef:
wohee wat een mooie bak! :9
heb niet zoveel commentaar eigenlijk afentoe een beetje meer achterbeen maar ik zie ook al een paar heel krachtige draffoto's dus zullen momentjes zijn.

(en uiteindelijk toch wel warm gekregen en jas uit? :P )

Heeerlijk he zo'n bak!

Jaa zn achterhand wordt steeds sterker, en neemtie steeds makkelijker mee. T is een paardje dat goed onder zn werk uit kan komen:d

Haha k heb het al snel warm, vooral als ik les heb. En vergeet altijd mn vest uit te trekken voordat ik opstap(A)
(kom op de scooter dus heb 2 jassen en 2 vesten aan als ik aankom daar:P)

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:25

Je rijd heel netjes, en ook je houding is goed. Idd lekker actief houden van achteren en af een toe misschien wat dieper in je zadel gaan zitten. Op sommige foto's lijkt het alsof je een beetje staat in je beugels :)
Jullie zijn een mooie combinatie en fijn om naar te kijken. :j

twijtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:48

jammer dat de foto's o ver weg zijn :P maar ziet er heel netjs uit jullie 2 :)