Met haar veulen is het net zo, die is zelfs nog erger
Onder het zadel is het erger dan aan de hand, omdat ik minder te zeggen heb als ik erop zit, dan wanneer ik ernaast loop. Ze luister nl heel slecht naar het bit. Ik kan doen wat ik wil, los-vast-los-vast, trekken, rustig blijven maar niks helpt als ik haar van galop terug wil nemen of überhaupt wat rustiger wil laten lopen.. Het veulen is inmiddels al bijna 10 maanden oud, dus ze kunnen echt wel zonder elkaar, ik ben een week met haar weggeweest, en dat was geen probleem wat betreft het veulen.
Ik ga sws een nieuw bit voor haar kopen, een dubbelgebroken met appelsmaak bit.
Herkennen jullie dit? Of hebben jullie hier tips voor?
Alvast bedankt
P.s, het is niet zo dat ze geen respect voor me heeft. Het kan beter, maar ik sta toch echt duidelijk bovenaan in de rangorde. Ze is wel bijna 7 maanden drachtig, kan dit er iets mee te maken hebben?
Dat zal ik aanpassen, bedankt voor de tip
, omdat mevroi sneller wilde dan ik en ik dus idd omkeerde...en omkeerde...en omkeerde enz enz. Dit had enkel tot gevolg dat ze zich steeds bozer maakte en heter werd. Zijwaarts helpt beter. En, klinkt gek, (niet doen als t druk is!) bij die van mij scheelt het enorm als ik de teugels gewoon loslaat. Een soort uitstappen zeg maar. Ze loopt nog wel eens wat sneller, maar blijft in stap (4 takt). Hou ik haar vast, dan gaat ze dribbelen. Maar het blijft lastig en zoiets moet ook tussen jullie groeien. Hoe lang verzorg je haar al? Veel succes!