hoe in een normale draf krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iceicebaby

hoe in een normale draf krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 13:40

daarzou ik graag tips voor krijgen
de pony kan erg druk worden en wil dan in gallop en als je haar in houd gaat ze dribelen en niet in draf.
hoe krijg je ze in draf zonder dat ze in gallop schiet ?
dit is meestal op buitenrit

vilouma

Re: hoe in een normale draf krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:28

In de bak zou ik zeggen,hou hem lekker bezig,veelwendingen,veel overgangen terug naar stap om de ontspanning weer op te zoeken ed. Helpt vaak goed! Op buitenrit doet ze het dan vooral ná dat je haar uit hebt laten razen in het bos oid of ervoor ook? Als het vooral erna is, kan het gewoon adrenaline zijn.

Zelf goed terug blijven zitten en ontspannen zou ik zeggen,en miss toch kijken of je haar niet te energierijk voert :)?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:31

Galop is voor en paard makkelijker dan draf. In het wild draven paarden nauwelijks.
Je kunt het oefenen in de bossen door veel overgangen te rijden.

Kitty2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:37

Lijkt mij een rijtechnisch probleem, niet vervelend bedoeld hoor!! Kan je instructeur/instructrice je niet helpen?

iceicebaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 14:47

vilouma schreef:
In de bak zou ik zeggen,hou hem lekker bezig,veelwendingen,veel overgangen terug naar stap om de ontspanning weer op te zoeken ed. Helpt vaak goed! Op buitenrit doet ze het dan vooral ná dat je haar uit hebt laten razen in het bos oid of ervoor ook? Als het vooral erna is, kan het gewoon adrenaline zijn.

Zelf goed terug blijven zitten en ontspannen zou ik zeggen,en miss toch kijken of je haar niet te energierijk voert :)?

Ervoor doet ze het ook. maar erna dan wil ze elke keer , maar in tegen stelling tot ervoor kan je dan wel redelijk normaak stappen zonder dribbelen , maar alleen als je van de teugels blijft en der niet inhoude. ze heeft een flink tempo in stap. als je ze inhoud of aan je teugels zit wil ze weer

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:50

in dat geval kan ik me goed vinden in de post van annebe :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:14

Als je de mogelijkheid hebt dit in een (buiten)bak te oefenen, zou ik dat eerst proberen. Het lijkt me namelijk niet bijzonder veilig om tijdens een buitenrit te gaan oefenen hoe je je paard uit een galop kunt houden.
Je moet er inderdaad voor zorgen dat de pony op jou wacht, in plaats van zelf het tempo te willen bepalen. Overgangen maken, ook schijnovergangen, zorgen ervoor dat de pony op jou gaat letten omdat 'ie dan snel po jouw hulpen moet reageren.

kipjesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:29

Probeer je pony rustig te houden, hoe doet ze het aan de longeerlijn?
Veel oefenen met je pony en belonen als ze een draf pas maakt, ze moet zich leren ontspannen.