Ik kom hier normaal niet zo vaak maar ga toch eens een topic openen. Gister zijn er rijfoto's gemaakt en ik ben best wel trots op deze foto's.
Allejandro is een 5 jarig tuigpaard. Zijn opa is "Heineke". Zijn vader is een stille hengst..
Ik heb hem vanaf dat hij 6 maanden oud is en helemaal zelf opgevoed & beleerd.
Dit beleren is heel goed gegaan (braaf) alleen rijtechnisch had ik beter moeten zijn.
We zijn nu nog altijd bezig met de basis. Dat vind ik helemaal niet erg, want die moet er goed in zitten.
Ik train het meest op ontspannen blijven, in tempo blijven; dus niet té snel, hij wil er nog wel eens onder het werk uit komen door wat harder te gaan.
Ook wil ik dat hij mooi laag blijft met zijn neus en daardoor zijn rug ook op de juiste manier gebruikt.
Ons niveau is dus B.. als het al een niveau te noemen is. Gister begon erg slecht, heel gespannen.
De 'enge hoek' niet in willen (bakkabouters) en een beetje doof voor het binnenbeen. Ik zit hier er ook weer op
voor het eerst in 3 weken. Maar met deze foto's hebben we afgesloten en daar ben ik erg trots op
Allejandro heeft helaas HKO klasse 3/4 en mede daarom rijd ik nooit zo lang of intensief. de Z zullen we nooit halen
maar hem "netjes voor mekaar" hebben in de bak is voor mij al een hele uitdaging! Ik zie op de foto's dat ik mijn
handen ook wat meer bij elkaar mag houden.
Tips en opbouwend kritiek is welkom!

Losrijden doen we niet aan
Hup aant werk!
(geen foto's van losrijden
) 
Hij laat hier fijn los.

Braaf paard. Ik moet weer rechtopzitten!

Handen rechtop, tenen naar binnen en vooruit kijken

Galopje richting de "Enge Hoek".. zie zijn oortjes!

Dit vind ik een fijn plaatje. Ik moet zelf rechtopzitten en tenen naar binnen

Braaf Allejandro! Ik geef zoveel mee dat ik voorover duikel. Zal er op letten.

Galopje, moet binnenhand loslaten. Daar wil ik nog wel eens té streng mee zijn! En achterover (dus rechtop) zitten!

Klaar! Zijn mooie oren bewonderen

groetjes, Rianne & Allejandro