Cheetahfan schreef:Ziet er goed uit hoor voor de 2de keer.

Idd, je zit soms wat naar achter, maar dat zeg je zelf ook al.
Mag ik vragen hoe groot jij bent en hoe groot [***] is?
Bij die laatste paar foto's lijkt ze heeeeel groot.

Ik ben ong. 1.64.. en [***] is 1.68
Ze heeft hele lange benen dus lijkt inderdaad
ontzettend groot
En daarbij heb ik niet zulke lange benen.. HAHAHAHA Ik ben 11 jaar
lang een paard van 1.65 die 1x zo breed was als zij gewend dus vandaar dat ik geen heel
klein tenger paardje wou.. ze moest wel wat meer "dressuur" zijn maar niet te klein 
MirandaFuego schreef:Haha, het ziet er best netjes uit hoor, mooi paard, mooie beweging!
Je zit er ook netjes op, je handen mag je meer dragen en wat verder van je afhouden.
Ik zou zelf willen zien dat je haar wat lager reed, wat meer naar de ontspanning, in het draffilmpje zie je dat ze af en toe naar beneden gaat, op dat moment moet jij meegeven.
Als ik wat meer teugelcontact kan maken pak ik mijn teugles ook meer op maat en heb ik ze stukje boven het zadel, bij de hals voor
de schoft. Maar door omstandigheden kon ik haar beter dan maar met ontspannen handjes en teugeltje rijden dan i.p.v. gelijk aanpakken.
Jeanneee_ schreef:Ik zou haar ook liever wat lager zien, iets meer over de rug en wat voorwaartser gereden. Leuk paard

Lager had ik haar liever niet omdat ze achter de teugel kruipt en ik dan helemaal niets meer in mijn handen heb, ik wil haar er eerst uit
rijden. Want als ze laag loopt komt ze achter de ll in plaats van er op. Ze moet dus van achter naar voren gereden worden. Over haar rug
komen deed ze soms wel stukjes maar kan haar niet over de rug rijden en rechtrichten tegelijk (ze trekt op filmpjes wat krom) Zie je niet,
voel je wel. Eerst recht, spieren trainen en daarna naar ontspanning. Die dag kwam ze overigens niet over de rug omdat ik niet vloeiend
genoeg met haar mee rijd wat betreft lichtrijden. Iedere keer als zij een stap sneller zette en ik ging te vroeg of te laat zitten drukte ze
zich direct weg.
En voorwaartser kon ik haar nog niet rijden want als ze te hard draafde of gallopeerde en ik wou haar iets terugrijden door handen lichtjes
te sluiten raakte ze helemaal in paniek. (heb in totaal pas 5x op haar gezeten en vertrouwde het niet....) Bleek gister dat ze (nu bijna 7 jr)
nog nooit naar de tandarts is geweest.. Haar hele gebit was scheef gesleten, onderkiezen staken in haar bovengehemelte, DA begreep nieteens
waarom ze uberhaupt nog liep.
Overigens is het bijna onmogelijk om na 2 ritjes een paard volledig over de rug te rijden binnen een half uurtje. Ze is wel al bijna 7 maar kent
nog helemaal niets. Ze kan (het ging laatste x al wat beter) nog nieteens een normale volte draven zonder over de schouder weg te rennen.
Linksom ging ze zo vlak door de bochten heen dat het leek of ze omviel.. dus rechtrichten is voor mij als eerste even het belangrijkste. En
omdat ik geen contact met haar mocht maken (omdat ze dan explodeerde) heb ik dat vooral met kuitdrukjes opgelost. (lukte wel super)
Wou even een 1e filmpje online zetten, als haar mondje straks genezen is en we kunnen weer aan de bak en ze kan echt wat meer aan het
werk komen er zeker filmpjes met vooruitgang.