Mijn nichtjes hebben een 3jarige shetlander gekocht in de hoop dat 't een leuke pony voor ze zou zijn. (nichtjes zijn 6 en 9 en bezitten de basis van het paardrijden) 't Was echt een leuke pony. Ingereden en zelf van de winter al voor de slee gestaan. Ik geef ze les op de pony's. Tijdens het inrijden ging de pony al liggen. Gewoon uit eigenwijsheid!
Vrijdag had ik m'n nichtje van 6 weer in de les. ff gereden en 't ging best goed, ze was braaf. Niets aan de hand. Toen ging ze stilstaan bij de poort en was niet vooruit te krijgen. We hadden 't eindelijk opgelost, de pony liep 5m en ging wéér liggen.
Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet, en mijn nichtjes durven er niet meer op. Ze hebben nog wel 'n 17jarige andere pony, die superbraaf is!
Nu weet ik dat het van hen geen slimme keus is geweest dat ze 'n jonge pony hebben gekocht maar ik heb deze pony altijd al gekend, vanaf veulentje, en was altijd heel lief.
Hoe kan ik dit oplossen want nu is ze niet zwaar als ze op je ligt, maar ongevaarlijk is het niet...!
Hou 't aub 'n beetje netjes..
die van mij krijgt ook een tik met de zweep en dan staat hij heel snel weer op! (doet t overigens niet als ik erop zit)
tja, alleen een tikje hielp pm hem weer pp te laten staan. Maar of t echt eruit is gegaan..? (pony is verkocht)