Tips carroucellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Tips carroucellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:44

Hoooi!
Ik rij gewoon lessen op manege paarden, maar ik wil wel eens carroucellen met een vriendin van mij, we hebben ook wel eens als vermaak iets gedaan ( met sinterklaas) Wij verkleed, paarden versiert... Maar tijdens het oefenen ging alles eigenlijk best goed, tot we hem echt moesten rijden voor publiek, alles ging verkeerd.
Paarden deden lelijk tegen elkaar, en alles wat fout kon gaan ging fout... Ook tijdens lessen is het een zooitje. Stap gaat goed, totdat je gaat draven, alle paarden vliegen alle kanten uit... En dan is het carroucellen dus over, want ze steken elkaar alleen maar aan..
Wie heeft er tips, voor mij dan, zodat ik mijn paard een beetje fatsoenlijk kan laten lopen tijdens het carroucellen?

RedZone

Re: Tips carroucellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:54

Bij mij komt gelijk in mijn hoofd dat dit de fout is van de instructeur.
De instructeur moet jullie begeleiden en kan deze instructeur dit niet krijg je een chaos, zoals dat de paarden alle kanten opvliegen.

Als het tijdens het oefenen wel goed gaat en tijdens de 'proef' voor publiek niet, dan lijkt het mij meer dat het gaat om de zenuwen.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:43

Leuk, carrousellen met je manegeles!
Houd goed afstand en probeer de aandacht van het paard bij je te houden. Lopen de paarden nageeflijk? Dat helpt wel om de aandacht bij jou te houden en om meer controle te hebben. Als twee paarden een hekel aan elkaar hebben kun je beter wat extra afstand houden of aan de instructeur vragen of je op een andere plek mag rijden. Om de aandacht erbij te houden kun je wat stelling naar binnen of naar buiten vragen, bij het andere paard vandaan.
Om verwarring tijdens het rijden te voorkomen is het ook handig de figuren eerst eens zelf te lopen, zonder paard. Dan kennen jullie de figuren al en hoef je dat niet te paard uit te vogelen.
Als het meteen een chaos wordt als jullie aandraven kun je ook eerst de helft van de groep laten beginnen, en daarna gaan die stappen en is de andere helft aan de beurt.
Het is fijn om eerst gewoon te rijden, zodat de paarden al onder controle zijn en hun ergste energie al kwijt zijn. Veel plezier!