Willekes schreef:Linkerkant is sterker ontwikkeld dan rechts. Het is zowel met longeren - zonder hulpteugels- als onder het zadel als rechtuit op het bospad, dat ze haar rechterbeen buiten te massa zet. Het linkerachterbeen spoort naar mijn idee wel goed. Zover ik met mijn kennis kan beoordelen. Ze heeft op rechts wel een blessure gehad vroeger maar nu geen last meer van. We doen veel eraan om beide kanten een gelijkmatig ontwikkeld paard in bespiering te krijgen. Ze zit op links wel iets meer ''vast'' rondom het lendengebied onder het zadel voelbaar.
Ik zou nog eens goed kijken naar juist het linkerbeen...vaak als het rechterbeen buiten de massa wordt geplaatst wordt het linkerbeen juist midden eronder gezet. Dit kan komen door inderdaad ongelijke ontwikkeling, rechtsachter is dan niet sterk genoeg, maar het kan ook betekenen dat ze een van de voorbenen (ehm...het rechter geloof ik) aan het ontlasten is of dat ze in haar hele lijf scheef loopt.
Is ze echter feitelijk wel recht, dus linksachter spoort mooi, en alleen dat rechterachterbeen zwiebert afentoe wat, lijkt het eerder een spier en daarmee dus kracht kwestie te zijn...die minder ernstig is en makkelijker op te lossen door mooi verder te trainen en wat extra aandacht te besteden aan het sterker maken van het rechterachterbeen.
Oja, als ze links wel blijft sporen, strijkt ze dan niet onwijs? Evt even in de gaten houden...