Poulit @ work (:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yoniii

Poulit @ work (:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 20:04

Poulit is mijn verzorgpaard van 6.5 jaar, hij is een Mèren , en is een zeer lief paard .
In het begin was hij heel hard in de mond, en moeilijk naar beneden te rijden, ondertussen gaat dit al veel gemakkelijker, na een half jaar hierop te oefenen .
Ik weet dat het nog altijd niet perfect is, maar we oefenen er nog altijd op .
Op de foto's heeft hij twee zadeldoeken aan, dit was doordat hij een wonde had, die net genezen was, en de eigenaar zei dat het beter was om nog even met twee zadeldoeken te rijden :) .

Beetje stappen :)
Afbeelding

Drafje :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sprongetje nemen, was trouwens een van de eerste keren dat hij een sprong zag ;p
Afbeelding

Na het rijden is lekker rollen (:
Afbeelding

Commentaar & tips mogen altijd (:

samantha374

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:15

Bij de sprong zet hij wel vroeg voor de sprong af ;) en ik heb altijd geleerd dat er nog een balk voor de sprong moet zodat je paard de hoogte goed kan zien.

Yoniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 20:16

samantha374 schreef:
Bij de sprong zet hij wel vroeg voor de sprong af ;) en ik heb altijd geleerd dat er nog een balk voor de sprong moet zodat je paard de hoogte goed kan zien.

juaa, kweet et, mr het was een van de eerste keren dat hy sprong, en het was ook in de les, dusjua, want normaal spring ik zelfs niet met hem (:

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:20

Nou inderdaad, :P

Zorg dat hij niet te diep gaat lopen!

Noniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:20

Leuke paardje,
alleen beetje te dik.
Het lijkt! ik zeg lijkt! dat je op de teugels leunt om licht te rijden.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:22

Waarom liggen er 2 dekjes onder je zadel?
Je lijkt je teugels ook te vast te houden en niet voldoende na te geven?

Yoniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 20:23

SETEFURII schreef:
Waarom liggen er 2 dekjes onder je zadel?
Je lijkt je teugels ook te vast te houden en niet voldoende na te geven?

Omdat hij een wonde had gehad, en de eigenaar had gezegd dat het beter zou zijn om nog even met twee zadeldoeken te rijden, zodat het niet weer openging .

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:24

leuk paardje!
zou wel je beugels iets langer doen, ik vind dat je nogal in stoelzit gaat zitten.
daarnaast, als je springt zorg ten eerste voor een grondbalk, en eventueel een galopbalkje voor de sprong.
Als je lesgever die sprong zo gemaakt heeft voor een eerste maal springen zou ik heel vlug iemand anders zoeken!

xMelissaa

Re: Poulit @ work (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:01

Ik zou je beugels iets langer doen en leg een balk voor je hindernis! Voorderest ziet het er wel goed uit.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:38

leuk paardje, je beugels moeten wel wat korter en volgende keer een grond balk voor de sprong leggen zodat je pony de hoogte ik kan schatten ;)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:52

ik vind dat ie te diep loopt, van mij mag ie wat opgerichter.
ook zou ik er een grondbalk voor leggen, zeker als je paard nog niet zo ervaren is met springen is dat handig.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:54

criollolover schreef:
Hanna1996 schreef:
Haha ;d u zadel ligt te veel na voor , ge moet oefene op u springe wnt y springt van veel te ver ;d aiai ;o die hande en bene tog ;o voor u kijke ;d

ma vo de rest een leuke dikerd ;d

mopke ea ;d <3

wat staat hier??

Dit is Antwerps (België) :P Ik kom er ook van, maar op Bokt laat ik het toch achterwege..

Leuk dier is het. Probeer je benen wat meer naar achter te leggen, want nu heb je een behoorlijke stoelzit. Commentaar over springen is reeds gegeven.
Nog veel succes! :)

pink_gerbera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:07

Als eerst: leuk paard, het lijkt me op een of andere manier een grote knuffelkont.
De Grondbalk is voor paarden die moeten leren 'kijken' inderdaad onmisbaar.
Je kan ook eerst oefenen met een aantal galopbalken achter elkaar. Dan kan hij ook al meer trainen en wennen.
Je houding is inderdaad niet zo top. Nu loopt de lijn maar in een haakse bocht dan een de lijn van oren-schouder-heup-(enkel)hak

Als het paard een wondje onder het zadel heeft lijkt mij overigens niet zo handig om dan punt 1. 2 dekjes op te doen en 2. ook nog eens te gaan springen wat ie nog niet zo vaak gedaan heeft. Doordat hij dan best wel eens gekke sprongen zal maken zal je niet altijd mee kunnen komen met de sprong en doet het waarschijnlijk zeer als je terugkomt in het zadel. (Maar dat is mijn mening en jouw eigen keuze natuurlijk)

Heel veel succes met je mooie verzorg-paard. Daar ga je vast nog een hoop leuke dingne mee beleven :j

Yoniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 14:10

pink_gerbera schreef:
Als eerst: leuk paard, het lijkt me op een of andere manier een grote knuffelkont.
De Grondbalk is voor paarden die moeten leren 'kijken' inderdaad onmisbaar.
Je kan ook eerst oefenen met een aantal galopbalken achter elkaar. Dan kan hij ook al meer trainen en wennen.
Je houding is inderdaad niet zo top. Nu loopt de lijn maar in een haakse bocht dan een de lijn van oren-schouder-heup-(enkel)hak

Als het paard een wondje onder het zadel heeft lijkt mij overigens niet zo handig om dan punt 1. 2 dekjes op te doen en 2. ook nog eens te gaan springen wat ie nog niet zo vaak gedaan heeft. Doordat hij dan best wel eens gekke sprongen zal maken zal je niet altijd mee kunnen komen met de sprong en doet het waarschijnlijk zeer als je terugkomt in het zadel. (Maar dat is mijn mening en jouw eigen keuze natuurlijk)

Heel veel succes met je mooie verzorg-paard. Daar ga je vast nog een hoop leuke dingne mee beleven :j

De springfoto is nog van voor hij die wonde had, ;), en van die grondbalk dat weet ik ook wel, maar de lesgeefster legt dat er bijna nooit bij --',
& van mijn houding, dat is ook waar, want de eigenaar van Poulit heeft mij dat ook gezegd, dus nu laat in m'n beugels ook wat langer & leg ik mn benen meer naar achter :)

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:35

leuk paardje, maar probeer een beetje de achterhand onder te houden en beetje voorwaarts dat hij niet terug valt als hij nageeflijk loopt. succes met je paardje!

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:28

Leuk paard, maar het lijkt me alles behalve goed voor je paard om te rijden met een wond op de plek waar het zadel of het dekje ligt.

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:06

Goed rechtop zitten, je zit heel erg in een stoelzit dus je onderbenen moeten een heel stuk naar achteren.
Dan kan je met je sprong ook meer meezitten. ;)
Probeer je handen netjes te dragen en voorderest goed stilhouden.
Ik zou je paardje lekker actief houden en veel figuren en oefeningen met hem doen, zodat ie er goed bij blijft.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 05:36

Leuk paard! Hij kan lekker springen :p probeer hem met rijden actief te houden ;)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:52

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:06

Moderatoropmerking:
Er zijn diverse berichten verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW.