Nevell Pride weer eens @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMelissaa

Nevell Pride weer eens @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 19:40

Na al die regen was de bak gisteren dan toch weer goed om te rijden, dus dan moeten er weer eens foto's komen want dat was lang geleden. Nevell was vandaag nogal kijkerig omdat ze overal bezig waren en rond liepen. Me moeder neemt ook nooit zo de tijd om foto's te nemen vandaar dat het er niet zo veel zijn en ze zijn echt heel wazig. Ik was ook nog niet goed ingereden vandaar de haast die hij heeft. Na de foto's kwam hij weer tot rust en liep hij veel meer ontspannen en heel wat fijner.

We hebben nog niet zo zeer een niveau waar we op rijden ik ben vooral met de basis bezig. We hebben nu 3/4 maanden les en dat gaat steeds beter. Bij de eerste foto's heb ik 2 lessen gehad. Ik les helaas maar 1 keer in de 2 weken.

Nog even wat over Nevell.
- Draver.
- Ruin.
- 7 jaar.
Hij heeft nog veel moeite met de basis en met name de galop linksom vind hij ontzettend moeilijk maar met les erbij gaan we steeds weer vooruit.

Dit zijn de foto's van 3/4(?) maanden geleden.
Afbeelding

Hier moet ik mijn hand heel wat hoger houden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit zijn de foto's van gisteren.
Stap.
Afbeelding

Afbeelding

Draf.
Afbeelding

Afbeelding

Graag opbouwend commentaar waar ik wat aan heb. :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 19-01-11 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Info toegevoegd

Chantaliiejj

Re: Nevell Pride weer eens @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:42

Ziet er erg mooi uit hoor. maar bij foto 2 is je hand niet iets te ver ?? probeer het te minderen

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 19:43

Chantaliiejj schreef:
Ziet er erg mooi uit hoor. maar bij foto 2 is je hand niet iets te ver ?? probeer het te minderen

Dankje. Ja dat doe ik niet nu meer. Ik strekte mijn arm daar heel erg en nu heb ik ze goed gebogen.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:44

Okee :D ik weet het is lastig om het af te leren maar leuk paard :D

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:45

Je mag wel wat meer verbinding houden, het ziet er niet ontspannen uit

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:45

Ziet er leuk uit ;)!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 19:47

Nienke96 schreef:
Je mag wel wat meer verbinding houden, het ziet er niet ontspannen uit

Oke, Nevell is altijd erg gespannen maar zoals in de OP staat, hij was na de foto's veel meet ontspannen omdat ik nog niet goed ingereden was tijdens de foto's.

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:49

Ik heb altijd een beetje een zwak voor dravers......!!
Ziet er netjes uit en je ziet al wat verbetering na die maanden les.
En probeer te kijken waar je heen gaat als je stuurt!

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:03

probeer je hem ook naar beneden te rijden??

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:15

Ik vind de foto's van vandaag er al een heel stuk beter uitzien dan die oude foto's!
Je zit er netjes op! Probeer een beetje meer contact te houden en hem van voor iets meer op te vangen. Dan zal hij na een tijdje ook steeds meer je hand gaan volgen.

Gaat volgens mij helemaal goed komen :)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 20:35

@shireen; ik zal er op letten!

@punkielover; daar is hij gewoon nog niet klaar voor, hij heeft bespiering nog niet, de ontspanning dus ik vind het nog niet nodig omdat de toen daar kan ik hem alleen maar mee verpesten.

@tessa_brian; Dankje ik zal er op letten!

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 01:47

Je houding word ook steeds beter,
Het komt helemaal goed met jullie :D

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 06:31

Okee, dan ziet het er leuk uit! Maar ik denk dat ie die bespiering ook niet zal krijgen als je het niet probeert.
A fijn, t ziet er gewoon leuk en gezellig uit!!:)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:56

ik zou proberen te werken aan de nageefelijkheid. zo laat ie nooit z'n spieren los en kan ie d'r van achter ook niet onder komen.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:46

Ik denk dat je zeker op de goede weg bent.
Je bent zo te zien in een korte tijd al veel verbetert in je houding.
Laat die andere maar kletsen over de ontspanning/naar beneden rijden want dat komt vanzelf met je lessen.
Ga zo door!!!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 17:40

@Thea_Dinske; Dankje. :)

@punkielover; Dat komt allemaal nog wel, het is geen makkelijk paard en af en toe ook gevaarlijk dus dan moet ik het niet te snel doe vind ik zelf. Maar ieder zijn eigen mening en ik hoor het graag van andere hoe zij er over denken.

@maaikedewit; Zelf laat ik dit nog even voor wat het is, eerst de basis erin en met name de galop en dan derest.

@x_Elise; Dankje!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:24

ziet er harstikke leuk uit hoor, jullie zijn een mooie combie :D
probeer je handen netjes rechtop te houden en mee te gaan met zijn hoofd, goed je benen eraan houden dan komt hij vanzelf wel naar beneden !
goed dat je in iedergeval niet gaat lopen trekken !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 01:27

In de openingspost is een toevoeging gekomen, en het topic wordt nu dus ook weer heropend.

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 06:19

Ziet er leuk uit. Ik heb zels ook een draver en weet dat het over de rug lopen lastiger kan zijn zeker als ze ook gekoerst hebben. Belangrijkste is denk ik eerst de gangen en het tempo beheersen. Daarna volgt het meestal vanzelf. Ze zijn anders getraind en dat vergt meestal ook een andere aanpak. Wat je wel kan doen is aan de longe hem bijzetten zodat de bespiering er al is als jij zover bent. Dat scheelt een hoop werk en mess ook stress. Want die van mij heeft er nu ook nog heel veel moeite mee. Maar die heeft wel 6jaar gekoerst. Je ben op de goede weg met rust en geduld. En ben benieuwd nr de foto's over weer een tijdje

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 18:29

@mang; Oke, bedankt!

@randey; Het tempo gaat nu prima, tempowisselingen gaan super al kende hij eerst geen verschil in tempo en kon alleen maar hard. Ik longeer hem minimaal 1 keer in de week met bijzet, hier reageert hij erg goed op. Hij heeft niet lang gekoest, hij was af vroeg afgekeurt. Ik maak zo snel mogelijk weer nieuwe duidelijke foto's van stap, draf en galop van beide kanten.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:19

xMelissaa schreef:
@Thea_Dinske; Dankje. :)

@punkielover; Dat komt allemaal nog wel, het is geen makkelijk paard en af en toe ook gevaarlijk dus dan moet ik het niet te snel doe vind ik zelf. Maar ieder zijn eigen mening en ik hoor het graag van andere hoe zij er over denken.

@maaikedewit; Zelf laat ik dit nog even voor wat het is, eerst de basis erin en met name de galop en dan derest.

@x_Elise; Dankje!

ik vind dat de basis ook nageefelijkheid is, ik bedoel je kunt wel een volte rijden moet een stijf paard die zich recht houdt. maar als je een goede basis wilt maken en dus een goede volte hoort er lengtebuiging bij en stelling...

Lynn_Ulian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:12

leuk paard!
fijn om te lezen dat je goed met de basis bezig bent!
probeer wel je handen iets meer gesloten te houden (niet zo ver uiteen dus)
verder vind ik dat je een mooie houding hebt!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:26

maaikedewit schreef:
...

ik vind dat de basis ook nageefelijkheid is, ik bedoel je kunt wel een volte rijden moet een stijf paard die zich recht houdt. maar als je een goede basis wilt maken en dus een goede volte hoort er lengtebuiging bij en stelling...

Basis is dat je paard aan je been is. Die nageeflijkheid komt dan vanzelf. Probeer iets meer te schakelen tijdens je rijden, zodat je paardje alert wordt op je been. Nu lijkt het alsof hij boven zijn tempo loopt en dan kan hij ook niet nageeflijk zijn. Dus wat meer overgangen rijden en binnen de verschillende tempo's wat schakelen. Probeer hem dus in draf iets meer naar stap te rijden en voor hij gaat stappen draaf je weer weg. Zelfde in stap. Jullie zijn een leuk combi.
Probeer ook een beetje op je zit te letten. Een aantal foto's lijk je in stoelzit te zitten, dan kan je paardje ook zijn rug niet ontspannen en dus niet nageven. Vraag anders aan je instructrice of ze er extra op wilt letten (je zit en ook je handen). Jullie zijn wel vooruitgegaan!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 17:34

@maaikedewit; Ik wil de nagefelijkheid nog even laten voor wat het is, dat komt van zelf wel. Ik vind dit het beste voor Nevell maar ieder zijn eigen mening. :)

@UMayDream; Dankje, ik vind het ook echt een gaaf hoofdstel!

@Lynn_Ulian; Ik zal er op letten bedankt!

@spokie79; Ik schakel veel en doe veel tempo wisselingen en die gaan prima. Op de foto's loopt hij boven zijn tempo omdat we dan nog maar net aan het rijden zijn want dan komt me moeder altijd foto's maken. Ja ik heb wel eens een stoelzit vanwege mijn slechte rug en op die 1e foto's had ik mijn rug net zwaargekneust dus vandaar, maar ik zal er op letten! Ik zal het eens tegen haar zeggen, ze corigeert me er wel eens op maar meestal is het niet nodig naar mijn idee maar dat voel en zie ik zelf niet. Bedankt!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:40

Als je rug gekneusd is kan je beter niet gaan rijden hoor. Je kan beter even rust nemen, zodat je goed kan genezen. En waarschijnlijk span je dan ook je rug en kan je paardje ook zijn rug niet goed ontspannen. Goed van de tempowisselingen! Probeer ze dan iets meer terug te rijden, zodat je een beetje het tempo eruit krijgt en je paardje beter kan gaan dragen. Niet dat hij onder zijn tempo gaat lopen, maar zodat je ene goed basistempo krijgt en je paardje alert is op je hulpen. En goed dat je de nageeflijkheid even laat voor wat het is. Het gaat vak samen met te veel spanning en als hij goed aan de hulpen is en jij je handen op de juiste plaats en stil kan houden (ten opzichte van zijn mond), krijg je dat vanzelf.