Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Je moet je indd wel afvragen of je het nog wil. Maar als je het echt wil kan je misschien tijdens je dresuur een balkje in de bak leggen (klinkt misschien heel kinderachtig maar helpt wel) en daar over heen gaan. Als je dat vertrouw laag kruisje. Maar zosnel je merkt dat je het niet meer durft en gespannen gaat zitten... Stop je (misschien nog een keer een goeie sprong). Karlijnxxx schreef:Waarom zou je nog gaan springen? Omdat je paard vol springpaard is? Deze paarden kunnen ook lekker dressuren en veel meer dingen. Ga eerst weer plezier in het rijden krijgen en ga dan jezelf, mocht je het willen uit je eigen ambitie, weer laten springen. Vindt je het toch niet eerlijk tegenover je paard: zoek iemand die hem om de 2 weken in de les wil springen, puur omdat je paard het leuk vindt.
Utile94 schreef:Ik sprong ook omdat we haar daarvoor gekocht hadden voor een deel. Ik rij op het moment met heel veel plezier dressuur maar het punt is ik ben een wedstrijd ruiter en als ik met haar op dressuur ga is er altijd wel wat waar ze me op na beneden kunnen halen. En nu heb ik al een lang tijd geen wedstrijden gereden..
En het springen ze vindt het alleen leuk in de les..zet haar op een officieel buitenconcour en ze staakt.. Maar zet haar op een binnenconcour en ze springt alles.. Iemand anders erop zetten is geen optie.. Ik heb een verzorgster maar die durft nog niet echt te springen. Als je iemand erop zet die kan springen wordt ze hoe dan ook verpest.. Het is gewoon eennverdoemd slimme dame die weet wat ze wil en ze weet hoe ze eronderuit moet komen.. Andere vrienden snappen het niet.. En het risico dat er iets met beide 2 gebeurt omdat mijn mevrouw het er oneens mee was.. Nou dan rij ik haar liever toch echt zelf..

44Myrthe44 schreef:Springen is gevaarlijk dus deze risico's zul je altijd hebben.
Als je het echt per sé wilt zul je je over je angst heen moeten zetten door gewoon je tanden op elkaar te zetten en het te doen.
Als het dan weer iets vaker goed is gegaan zul je het vanzelf minder eng vinden.
44Myrthe44 schreef:Springen is gevaarlijk dus deze risico's zul je altijd hebben.
Als je het echt per sé wilt zul je je over je angst heen moeten zetten door gewoon je tanden op elkaar te zetten en het te doen.
Als het dan weer iets vaker goed is gegaan zul je het vanzelf minder eng vinden.