Wedstrijd patrice en ik L1 188 punten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantalhaf

Wedstrijd patrice en ik L1 188 punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:10

Gister avond weer wedstrijd gehad met mijn topper! Ondanks dat er nog een heeeeeeeeeleboel verbeter punten zijn, zijn we in een jaar al erg ver gekomen! Patrice is een 13jarige kwpn pony en nu 2.5 jaar bij mij. Een jaar geleden VLOGEN we nog door de hele bak heen en hadden menig record in de snelste proef ooit := . Ze is een erg 'bange' pony en ziet overal kabouters, erg gevoelig voor haar omgeving en wilt alles zien wat ze hoort! Vandaar dat ze soms haar hoofd heel hoog gooit!

Waar ik absoluut op moet gaan letten zijn mijn ZWABBERBENEN :( en ons wijken lijkt nog nergens op maar we zijn er mee bezig, verder zijn er nog genoeg punten waar we aan moeten werken bv halsstrekken: omdat het zo'n onrustige pony is durft ze eigenlijk niet echt haar hoofd omlaag te brengen( stel je voor dat je dan een geluidje mist hihi).

Zet bij het kijken van het filmpje het geluid maar even uit want er is een hoop herrie op de achtergrond! Het is gefilmd vanuit te kantine dus niet optimale kwaliteit maar je kan er wel wat op zien!

Brand maar los!

chantalhaf

Re: Wedstrijd patrice en ik L1 188 punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:11

o ja..... vanuit stilstand op de bxe lijn moest ik in draf wegdraven maar patrice was iets te enthousiast!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:39

:o is het een goed of slecht teken dat niemand wat schrijft? :o

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:45

Dat jij je topic omhoog schopt is een teken van ongeduld ;-)

Het ziet er netjes uit, soms ook net wat te vlot naar mijn idee, mag dus nog wel wat "netter"

Voorderest lijkt het mij een hartstikke leuke pony, die graag voor je werkt :)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:48

neeeeeeee zo bedoelde ik het niet hihi. Maar het was al ruim 70 keer bekeken maar geen reactie, dus vroeg me af of dit nou goed of slecht was ahahah. Idd raffelen we soms wat dingetjes af! Daar moet ik echt op gaan letten ja! Thnx voor je reactie!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 19:32

helemaal niemand verder??? ;(

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:41

ik vind het er goed uitzien hoor!
wel jammer dat je natuurlijk vaak weg bent van de camera, dus je hebt niet echt de tijd om alles goed te beoordelen.
Je ziet inderdaad een paar keer dat ze haar hoofd omhoog brengt en niet constant is in de aanleuning,
maar dat vind ik zelf ook een lastig punt.
Wel leuk beenwerk, wat extra opvalt door die mooie witte sokken van haar!
Je zwabberbenen hebben mij in ieder geval niet gestoord :)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:44

ziet er goed uit :) inderdaad gaan jullie soms wat te snel, maar vind het er toch best goed uitzien :) welke plaats heb je trouwens behaald?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:46

ik vind de draf er een beetje krabbelig uitzien, ze moet meer zakken vanachter.
en ik zie geen verschil tussen je middengalop/arbeidsgalop.
met wijken moet je idd nog veel oefenen maar dat komt vast goed, is geen drama.
succes!

edit:nog één puntje, ze is scheef, dit zie je goed in je rechtergalop hier gooit ze haar achterhand naar binnen. als oefening daarvoor kan je veel sb rijden (In stap draf en galop)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 19:51

hihi. Thnx! Nou mn zwabberenen zijn wel heel erg hoor!!! Ze is idd niet constant in haar hoofdhouding omdat ze teveel hoort en ziet! Maar een jaar geleden liep ze alleen maar met haar hoofd in de lucht de gehele proef!!! Dus ben al iets vooruit gegaan! Ik was 1x 1e ( met deze proef ) en 1x 2e. Deden niet zoveel mee hoor we waren met zijn 5en!

@mimeslosydy: onze 'middengangen' zijn we ook hard aan het oefenen! Maar alles wat ze in de training super doet, doet ze op wedstrijd niet hihi dus moet daar nog even de knopjes voor vinden! Het krabbelige klopt ook!Ben met mijn intructrice hier hard mee aan het werk! Patrice is voordat ik haar had niet zo..... tja paardvriendelijk gereden, ze had een heel stekerig drafje en heel kort. Dit is echt al verbeterd hoor maar we zijn er nog lang niet! En zijn idd ook al veel sb aan het rijden! Dus hopelijk komt het goed hihi. Maar thnx voor je tips!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:28

Leuke combi! :D

Vind het voor de L1 geen verkeerd beeld,zeker niet! Wel vind ik er erg veel spanning inzitten,het totaal beeld,in jou en in je paard, hij lijkt ook niet helemaal lekker los te laten in zn rug en ik denk dat hij daarom ook erg kort in de pas loopt, het kan helpen om regelmatig van halshouding te wisselen dit in combinatie met veel schakelen, ik denk dat je paardje zo veel beter los laat ( miss doe je dit al en was het slechts op concours dat hij zo strak loopt :)?). Probeer je wendingen ook iets netter te maken, niet meer hop omgooien hop,dit was m'n gebroken lijn, In de hoek al beginnen met wenden, op de x goed om je binnenbeen heen buigen,en dan ook weer netjes op de letter. Dan kan je van laat zeggen een 6je al snel een dikke 7 maken en als dat bij veel van zulke punten is, heb je al snel dikke winst! Maar het beeld mistaat echt niet! :D

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 22:19

Dank je wel!!! Klopt hoor we zijn allebei veel meer gespannen op wedstrijd! ik had wel 7ens voor mij draf maar snap wat je bedoelt!!! Patrice is gespannen omdat ze alleen in de bak moet lopen, en ik omdat al die mensen naar ons kijken hihi! Maar het gaat al echt beter hoor! Ik ga idd beter op mijn figuren letten! Dus alles wat netter rijden! Ga er aan werken! Dank je wel voor de tips!!!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:32

Ik vind het er best netjes uitzien hoor! Bij je middengangen mag je zowel in de stap, de draf als in de galop duidelijker verschil laten zien, maar ik zie dat je daar al mee bezig bent. Verder viel me op dat je de gebroken lijnen wat te klein maakt, probeer die echt mooi door te rijden tot de AC-lijn.

Het geheel ziet er iets gespannen uit, maar als ik het zo lees is dat al heel erg veel verbeterd dus dat zal wel goedkomen :) Succes verder in de L1!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:41

Ik vind het er eigenlijk te netjes uit zien. Je bent niet meer aanhet reden en daardoor merkt je pony dat je er iets aan de hand is, want je rijd anders. Daardoor is de pony gespannend. Probeer dus lekker te blijven rijden ;) Dan komt het helemaal goed.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 14:54

Dank jullie wel!!! Ik moet idd minder en vooral NETTER ( figuren ) gaan rijden! Voor het gespannen zijn heb ik al goede tips gehad! En ik weet zeker dat als ik minder gespannen ben, Patrice dit ook minder is! Zoals ik al eerder schreef het is al heel erg verbeterd hoor.... Een jaar geleden liep Patrice de gehele proef met haar hoofd omhoog en gemiddeld met 300kilometer per uur hihi. Dus ben al echt trots op dit resultaat!

@Elise: TE NETJES helemaal gelijk in!!! Tijdens mijn proef let ik overal op maar moet er teveel aan denken ipv dat het automatisch gaat! Met trainen rijdt het ook veel fijner! Dan gaat het wel allemaal automatisch! Volgende keer ga ik GEWOON rijden ipv alleen maar denken aan mijn handen, voeten aanleuning etc etc hihi

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:51

Hihi durf eigenlijk niet zoveel te zeggen want ik had bij mij L1 proefje afgelopen zondag 173 en 176. Ik heb ook zo'n paard die keihard door de proef heen raced en het liefst met zijn hoofd in de wolkjes loopt net als bij halsstrekken.

Je proef was in ieder geval een stuk netter dan die van mij. Ik zag wel dat ze tijdens de middendraf een beetje in verzet komt, en tijdens het wijken weg valt over d'r buitenschouder. En ik zag nauwelijk verschil bij je middengalop. Zelfde problemen die ik heb overigens.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:11

Hé, Patrice van Easy Riders! :P
Ghehe, wat leuk! Beetje gespannen,
maar ik weet hoe ze normaal kan lopen (privé-les na de vrijdagles)
en dat ze vroeger ook een beetje een bommetje was,
maar er is zoveel veranderd al aan jullie :j

Eva, rijd op vrijdag, verzorgde vroeger Whitney :')

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 14:46

heyyyyyyy wat leuk!!!! Ja stukken beter al dan wat het was! Thnx voor je reactie!!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:37

Haha, dat lijkt echt op mijn oude paardje, was ook zo'n tiep!
Probeer er wat meer aan te rijden, gewoon durven om het wat spectaculairder te maken, maakt niet uit als het fout gaat, maak er niet teveel fuzz van dat het een wedstrijd is.
Daarnaast gewoon streng zijn, der kan er maar één de baas zijn, haha!
Dus dat wegrennerige mág niet, dat kijken ook niet, als jij zelfverzekerd rijdt, zal je paard eerder op jou letten dan de omgeving.
Jullie zijn al erg vooruit gegaan en op de goede weg, ga zo door!
Ik vind het er netjes uitzien!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 17:18

Dank jullie wel!!!! Ik rij 'meestal' ook wel wat zelfverzekerder hoor maar op wedstrijd...... daar moet ik nog even aan werken! Hihi dan voel ik me nl heeeeeeeeel klein als iedereen zo kijkt en Patrice voelt dat natuurlijk! Volgende wedstrijd zal ik ECHT gaan rijden hahah

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:19

Ik vind het geheel er erg gespannen uit zien. Je pony heeft de neiging te snel achter de loodlijn te kruipen.
Ik bespeur inderdaad ook wat scheefheid. Wellicht is het een beter idee om eerst daar aan te werken? De rest komt vanzelf wel.

Succes met de wedstrijden!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 07:54

Twinny32 schreef:
Nette proef ziet er goed uit suk6 moet je ander concoursen

Dank je wel! :)