Onrustig met het bit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liempje

Onrustig met het bit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 13:20

Mijn paard is aldoor heel erg met het bit bezig. Alsof hij het steeds vast wil pakken en daardoor een beweging met zijn hoofd naar rechts maakt omdat het hem net niet lukt zeg maar. Hij knabbelt er erg op. (schuimt niet) Daardoor ziet zijn hoofd er rechtsom onrustig uit en je zou denken dat ik zit te zagen terwijl ik er juist op let mijn handen rustig te houden (ze hangen eerder te los om hem voorwaarts te houden) Linksom is het is stuk minder.

Heeft iemand dit probleem ook en weet waar het aan ligt? Ik moer er bij zeggen dat hij nog wat sterker moet worden op de achterhand en vooral linksachter. Hij heeft een dubbel gebroken bitje in...

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:23

dit is inderdaad heel erg vervelend, mijn pony deed het ook, gelukkig zijn we erachter gekomen dat het pollenallergie is. maar de pony van mijn vriendin had het en die zijn nu bitloos gaan rijden, dat hielp voor haar pony weer goed. heb je al eens een ander bit geprobeerd?

liempje

Re: Onrustig met het bit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 13:29

Nee heb ik niet. Een pollenallergie is het niet want hij doet het alleen onder de dressuur en maar 1 kant op. En pollen heb je nu niet. Ik ben de voorstander van een zacht bitje en ik heb eerder het idee dat hij nog ergens moeite mee heeft in de bespiering en dat zich dat uit in dit gedrag.

Niceee

Re: Onrustig met het bit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:29

Ik neem aan het bit goed in de mond past? Het zou kunnen komen door bijv. haken op de kiezen of een pijnlijke plek in de mond. Heb je dat al eens na laten kijken? Als je paard niet schuimt, maar wel veel bezig is met het bit dan denk ik dat hij wel last van het bit heeft. Maar het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat hij de oefeningen moeilijk vindt en daardoor bezig gaat met het bit.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:31

liempje schreef:
Nee heb ik niet. Een pollenallergie is het niet want hij doet het alleen onder de dressuur en maar 1 kant op. En pollen heb je nu niet. Ik ben de voorstander van een zacht bitje en ik heb eerder het idee dat hij nog ergens moeite mee heeft in de bespiering en dat zich dat uit in dit gedrag.

misschien kun je hem dan eens los laten maken door een masseur of osteopaat? is hij goed nagekeken door de tandarts?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:31

Hoe oud is je paard, het kan namelijk te maken hebben met het wisselen van de tanden.
Anders een tijdje bitloos gaan rijden.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 20:18

Mijn paard is 14 en hij is pas bij de tandarts geweest. Dat bleek al jaren nodig te zijn geweest maar de vorige eigenaar "luisterde" niet zo naar zijn paard.....Dus last van zijn tanden kan hij niet hebben. Bitloos rijden lijkt me moeilijk want hij heeft aardig wat temperament en ik wil over een tijdje starten en dan moet hij ook met bit lopen. Verder heb ik niet het idee dat hij vast zit in zijn lichaam, hij loopt soepel genoeg.