M'n paardje is al een tijdje uit de running geweest, heb ook al heel lang niet meer gegaloppeerd omdat dat sowieso onze sterkste kant niet was en ik dus eerst goed aan de draf ging werken.
Draven en stappen gaat met het zadel sowieso al echt heel goed, en ik probeerde vanmiddag dus een galopje.
Ik gaf de galophulp en ze sprong aan, maar stond meteen 'stil'. Ik gaf dus been maar ze reageerde niet, gooide haar hoofd omhoog en begon te staken.
Ik gaf haar toen een tikje met m'n zweep wat een hele boksessie opleverde, ze bokt sowieso al snel als ik m'n zweep gebruik en in galop ook wel vaak, maar ik moest haar toch vooruit rijden!
Na een lange zijde heb ik haar teruggenomen naar draf, ontspanning was er meteen weer en ze liep weer hartstikke goed.
Later nogmaals geprobeerd en weer hetzelfde probleem. Iets medisch is het niet, ze vind het gewoon erg moeilijk en het is een erg flegmatiek paard, dus dat het in draf al zo goed gaat is al een wonder.
Van m'n instructrice moet ik gewoon oefenen oefenen en nog is oefenen. Maar dit is zo gemakkelijk nog niet, als het gewoon niet lukt.
(Want zoals ik al zei doet ze het al langer en ben daarom ook tijdelijk gestopt met galopperen)
Hebben jullie misschien tips of handigheidjes die het kunnen vermakkelijken? Los en aan de longe heeft ze geen problemen met de galop, het is gewoon echt iets wat in haar slimme Arabische koppie zit en wat er niet uit wilt gaan!
Groetjes Amber