Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
xxFlowerGirl schreef:Rijd je met een zweepje?
Mijn vorige pony had hetzelfde probleem, ik heb het er volledig afgekregen.
Halthouden > been wegdraven, geen reactie meteen zweepje. Telkens van halthouden naar de staf, dan weer naar de draf, van draf weer naar halthouden. Veel variatie, niet aan een stuk door maar even volte rijden keer weer halthouden wegdraven, geen reactie zweep.
Gaat ze wel weg voor je been goed belonen.
Als dit naar een tijdje goed gaat ga je van halthouden naar de galop;) Als je dit goed voor elkaar hebt voor je been, dan loopt je paardje goed voor het been, dan moet je natuurlijk wel ontzetten concequent zijn en ook concequent hoeken rijden, netjes lijntjes rijden en niks slordig afwerken. Ze is nog jong dus je moet niks verkeerd aanleren
, maar we gebruiken alleen het zweepje wanneer hij stopt met draven of stappen, anders word het paard alleen , maar bozer. Ik ken iemand die ook op zo'n sloom paard rijd, zijn is de enige dier erop kan rijden (zonder zweepje) Je moet echt vriendjes met dit paard worden
, dat =hij je kan vertrouwen. Toen op dit paard een andere vrouw ging zitten die streng met de zweep werkte reageerde hij al nergens meer op, dus....
amziss schreef:xxFlowerGirl schreef:Rijd je met een zweepje?
Mijn vorige pony had hetzelfde probleem, ik heb het er volledig afgekregen.
Halthouden > been wegdraven, geen reactie meteen zweepje. Telkens van halthouden naar de staf, dan weer naar de draf, van draf weer naar halthouden. Veel variatie, niet aan een stuk door maar even volte rijden keer weer halthouden wegdraven, geen reactie zweep.
Gaat ze wel weg voor je been goed belonen.
Als dit naar een tijdje goed gaat ga je van halthouden naar de galop;) Als je dit goed voor elkaar hebt voor je been, dan loopt je paardje goed voor het been, dan moet je natuurlijk wel ontzetten concequent zijn en ook concequent hoeken rijden, netjes lijntjes rijden en niks slordig afwerken. Ze is nog jong dus je moet niks verkeerd aanleren
Dit doen wij nou ook op de manege veel variatie, maar we gebruiken alleen het zweepje wanneer hij stopt met draven of stappen, anders word het paard alleen , maar bozer. Ik ken iemand die ook op zo'n sloom paard rijd, zijn is de enige dier erop kan rijden (zonder zweepje) Je moet echt vriendjes met dit paard worden
, dat =hij je kan vertrouwen. Toen op dit paard een andere vrouw ging zitten die streng met de zweep werkte reageerde hij al nergens meer op, dus....