arabier Zanzourou @ work op ponykamp.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maytee

arabier Zanzourou @ work op ponykamp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:21

Ik ben de laatste week van de zomer naar mijn manege geweest met mijn verzorgpony Zanzourou.
Ik had bijna heel de zomer al met hem gereden dus had hij al veel getraind :D
De eigenaar had hem gebracht 2 dagen voor het ponykamp begon dus kon ik nog even alleen rijden.
Hij was zo braaf, ik was echt trots op hem <3
Ik weet het ; niet met gympen rijden.
Aandachtspunten ; handen iets hoger houden ?
bij het springen niet gaan steunen in de nek
teugels niet los smijten boven de sprong
voeten meer naar voor houden
Aandachtspunten voor Zanzourou ; zijn lekkere hoofd niet zo fier omhoog doen :P

Mooie jongen, je bent vies :=
Afbeelding
RECHT ZITTEN ! >;)
Afbeelding
Hij is toch zo mooi <3
Afbeelding
Ik vlieg ;o maar ja wat wil je met zo'n huppelgalop :D
Afbeelding
Springfoto :D
Afbeelding
Genoeg overschot alleszins ö
Afbeelding

Ik heb ook nog enkele foto's van tijdens het ponykamp.

Lekker drafje :P
Afbeelding
Oxertje
Afbeelding
Oxer met waterbakje
Afbeelding

Dan nog even zonder zadel.
Afbeelding

Ik heb graag tips maar hou het vriendelijk ;)

Mayte x

FFJill

Re: arabier Zanzourou @ work op ponykamp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:24

Vind ik echt een prachtig paardje :D & zo schattig met dat hoofdstelletje!
Je aandachtspunten zeg je zelf al. :)

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:32

Hahaha ja mijn hoofdstel :D
Het is mijn verzorpony en ik had dat blauwe hoofdstel al dus vond ik het dom om een nieuw te kopen ^^

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:34

Maytee schreef:
Hahaha ja mijn hoofdstel :D
Het is mijn verzorpony en ik had dat blauwe hoofdstel al dus vond ik het dom om een nieuw te kopen ^^

ik vind dat prachtig! :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:37

Wauw wat een super leuk arabiertje, maar pff wat heb je een stoelzit zeg := met name op de eerste 2 rijfoto's.. probeer daar op te letten..

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:38

NonaWen schreef:
Wauw wat een super leuk arabiertje, maar pff wat heb je een stoelzit zeg := met name op de eerste 2 rijfoto's.. probeer daar op te letten..

Ik weet het :\
maar op foto 2 zit ik helemaal niet goed :=

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:39

Geen commentaar op mijn springhouding ö?

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:20

De mooiste arabier der arabieren :p <3

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:22

Oef :oo ik neem aan dat dit geen frns-manege geweest is? Ik zie verkeerd schoeisel, geen omheinde buitenbak, geen grondbalk tijdens het springen, rotzooi in de bak, plastic stoelen als staanders, daar zou de FNRS van gruwelen! En ik ook!
Je schoenen geef je zelf al aan, de volgende echt, echt, echt niet meer aandoen hoor. Als je paard schrikt en jij schiet met je voeten door de beugels terwijl je eraf valt, blijf je in de beugel steken. Het is al geen pretje om te vallen, maar het is nog minder leuk om door je paard voort gesleept te worden.
De grondbalk kan je paard helpen om de hoogte van de hindernis in te schatten. De grondbalk leg je onder de hindernis, nét een heel klein stukje naar voren toe vanaf de kant waar je paard springt. Op de laatste springfoto zie je dat er wel grondlijnen gemaakt zijn. Een met de tonnen (daar is ook een grondbalk bij) en met het slootje eronder.
De plastic stoelen zijn gevaarlijk omdat ze om kunnen vallen, kapot kunnen gaan en de 'scherven' die overblijven van een plastic tuinstoel zijn net zo scherp als glas! Echt levensgevaarlijk. Als je dier op de stoel springt is hij zijn pezen kwijt.

Verder vind ik het wel een ontzettend leuk dier en heb je hem lekker lopen. Probeer aan je galop te werken. Je onderbenen gaan naar voren en daardoor schuif en vlieg je waarschijnlijk zo door het zadel heen. Probeer je rug recht te maken, ga niet naar achteren hangen en houd je hakken laag en je benen lang.
Denk er ook aan dat je boven de sprong verlicht moet gaan zitten. Verlicht zitten is niet meer dan je billen iets uit het zadel en naar ACHTEREN toe steken. Daardoor ga je automatisch een heel klein beetje naar voren toe met je schouders om je balans te houden. Jij gaat liggen op je paard, je duwt je bekken (billen) veeeeel te ver naar voren toe richting de hals en steunt ook met je handen op de hals. De verlichte zit kun je heel goed in draf en galop oefenen, waarschijnlijk wordt het dan al heel wat beter.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 07:47

wauw! wat een mooie arabier. <3

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:20

Ziet er erg mooi uit <3 :D leuke arabier ook.
Probeer met springen niet zo ver naar voren te leunen. als hij een keer een harde bok geeft lig je er in een keer af.
En met schoenen rijden ?? wel een super leuk hoofdstel trouwens

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:08

Mooi paardje heb je.

Je moet je benen verder naar achter leggen zodat ze recht onder je billen zitten. Dan heb je ook minder last van je stoelzit. Rechtop gaan zitten en misschien eens proberen je beugels 1 of 2 gaten langer te maken. En meer naar voren gaan zitten in je zadel. Je zit niet op het diepste punt van het zadel maar je zit helemaal achterin je zadel.

Met springen zou ik niet op de hals van je pony gaan liggen, daar belast je je pony mee waardoor hij extra gewicht op zijn hals krijgt.
Hakken uitdrukken doe je wel goed, maar zorg ook dat je je tenen naar binnendraait, je hebt nu hele erge kapstokvoetjes.

Verder ziet het er best goed uit. Veel oefenen en dan komt het helemaal goed !

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:12

Annetje schreef:
Oef :oo ik neem aan dat dit geen frns-manege geweest is? Ik zie verkeerd schoeisel, geen omheinde buitenbak, geen grondbalk tijdens het springen, rotzooi in de bak, plastic stoelen als staanders, daar zou de FNRS van gruwelen! En ik ook!
Je schoenen geef je zelf al aan, de volgende echt, echt, echt niet meer aandoen hoor. Als je paard schrikt en jij schiet met je voeten door de beugels terwijl je eraf valt, blijf je in de beugel steken. Het is al geen pretje om te vallen, maar het is nog minder leuk om door je paard voort gesleept te worden.
De grondbalk kan je paard helpen om de hoogte van de hindernis in te schatten. De grondbalk leg je onder de hindernis, nét een heel klein stukje naar voren toe vanaf de kant waar je paard springt. Op de laatste springfoto zie je dat er wel grondlijnen gemaakt zijn. Een met de tonnen (daar is ook een grondbalk bij) en met het slootje eronder.
De plastic stoelen zijn gevaarlijk omdat ze om kunnen vallen, kapot kunnen gaan en de 'scherven' die overblijven van een plastic tuinstoel zijn net zo scherp als glas! Echt levensgevaarlijk. Als je dier op de stoel springt is hij zijn pezen kwijt.

Verder vind ik het wel een ontzettend leuk dier en heb je hem lekker lopen. Probeer aan je galop te werken. Je onderbenen gaan naar voren en daardoor schuif en vlieg je waarschijnlijk zo door het zadel heen. Probeer je rug recht te maken, ga niet naar achteren hangen en houd je hakken laag en je benen lang.
Denk er ook aan dat je boven de sprong verlicht moet gaan zitten. Verlicht zitten is niet meer dan je billen iets uit het zadel en naar ACHTEREN toe steken. Daardoor ga je automatisch een heel klein beetje naar voren toe met je schouders om je balans te houden. Jij gaat liggen op je paard, je duwt je bekken (billen) veeeeel te ver naar voren toe richting de hals en steunt ook met je handen op de hals. De verlichte zit kun je heel goed in draf en galop oefenen, waarschijnlijk wordt het dan al heel wat beter.

Je haalt me de woorden uit de mond. TS: ik weet niet welke manege dit ponykamp heeft georganiseerd, maar ik denk dat je beter af bent bij een andere manege. Over je houding en zit zijn de nodige opmerkingen al gemaakt. Ik zou alleen wel graag iets meer activiteit vanuit de achterhand willen zien, niet alleen een ronding van voren. Dus meer bijdrijven en opvangen van voren, en niet alleen ophouden van voren..

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 17:48

Annetje schreef:

Bedankt voor de tips ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:52

Aandachtspunten noem jezelf al en is ook al eerder gezegd door andere.

Leuk arabiertje en het ziet ernaar uit dat je héél erg genoten heb op kamp !

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:12

Wat een leuk paardje, commentaar op je schoenen is verder al gegeven.
Je houding is niet al te best, dat zal vast al verbeteren als je je beugels 2 gaatjes langer doet. Je zit nu echt in een stoelzit.
Maak bij een steil sprong altijd gebruik van een grondbalk, zo kunnen ze de hoogte inschatten :)

Leuk dat je veel plezier hebt met de paardjes!

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:14

Heei!!

Dat ziet er superleuk uit!!
Verbeterpunt iets rechterzitten!
Maar dat gaf je zelf natuurlijk ook al aan! ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:31

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Bovendien zijn e foto's die je hebt geplaatst zijn te oud, waardoor de rijtechnische commentaar die gegeven wordt niet meer van toepassing is.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Wanneer je geen 5 recente foto's hebt waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar JITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.