Oef

ik neem aan dat dit geen frns-manege geweest is? Ik zie verkeerd schoeisel, geen omheinde buitenbak, geen grondbalk tijdens het springen, rotzooi in de bak, plastic stoelen als staanders, daar zou de FNRS van gruwelen! En ik ook!
Je schoenen geef je zelf al aan, de volgende echt, echt, echt niet meer aandoen hoor. Als je paard schrikt en jij schiet met je voeten door de beugels terwijl je eraf valt, blijf je in de beugel steken. Het is al geen pretje om te vallen, maar het is nog minder leuk om door je paard voort gesleept te worden.
De grondbalk kan je paard helpen om de hoogte van de hindernis in te schatten. De grondbalk leg je onder de hindernis, nét een heel klein stukje naar voren toe vanaf de kant waar je paard springt. Op de laatste springfoto zie je dat er wel grondlijnen gemaakt zijn. Een met de tonnen (daar is ook een grondbalk bij) en met het slootje eronder.
De plastic stoelen zijn gevaarlijk omdat ze om kunnen vallen, kapot kunnen gaan en de 'scherven' die overblijven van een plastic tuinstoel zijn net zo scherp als glas! Echt levensgevaarlijk. Als je dier op de stoel springt is hij zijn pezen kwijt.
Verder vind ik het wel een ontzettend leuk dier en heb je hem lekker lopen. Probeer aan je galop te werken. Je onderbenen gaan naar voren en daardoor schuif en vlieg je waarschijnlijk zo door het zadel heen. Probeer je rug recht te maken, ga niet naar achteren hangen en houd je hakken laag en je benen lang.
Denk er ook aan dat je boven de sprong verlicht moet gaan zitten. Verlicht zitten is niet meer dan je billen iets uit het zadel en naar ACHTEREN toe steken. Daardoor ga je automatisch een heel klein beetje naar voren toe met je schouders om je balans te houden. Jij gaat liggen op je paard, je duwt je bekken (billen) veeeeel te ver naar voren toe richting de hals en steunt ook met je handen op de hals. De verlichte zit kun je heel goed in draf en galop oefenen, waarschijnlijk wordt het dan al heel wat beter.