Dora @ work na lange tijd terug buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lyOtaa

Dora @ work na lange tijd terug buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:20

Hallo dit zijn foto's met men pony " DORA "
Dora is een mengeling met een fjord en een half arabier ,
Dora is een merrie van bijna 4 jaar oud .
ze is pas opgeleerd in de grote vakantie dus doen we het stilletjes aan .
mischien denken jullie dat ze dik is maar ze is zwanger ...
en nu dan de rijfoto's
eerst een beetje binnen inrijden ...
Afbeelding
een beetje los rijden .
Afbeelding

daarna naar buiten alles goed bekijken
Afbeelding
en een drafje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en klein sprongetje pakken ...
Afbeelding
ze had er zin in :9
Afbeelding
en dan een foto met de fotografe
Afbeelding
Afbeelding
Danku voor te kijken en commentaar en tips mogen natuurlijk *D

Meraki

Re: Dora @ work na lange tijd terug buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:23

Ligt jouw zadel niet heel erg ver naar voren? Je mag je handen hoger houden en de teugels mogen ook wel iets korter, je zit namelijk al met je handen op je bovenbenen.. :=
De beugels mogen ook wel twee gaatjes langer met dressuren.. en let op je pianohandjes :j

vind het trouwens wel een onwijs leuke kruising !!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:25

Ojee meis valt je nou zelf ook niet op als je de foto's terugkijkt, dat het zadel wel erg ver naar voren ligt :o Vooral op foto 5, dat moet je toch doorhebben? :o Het zwaartepunt ligt hierdoor veel te ver naar voren en het belemmerd de schouder enorm.
Dus zadel 20 cm naar achteren (voel de verticale lijn van de schouder, onder de schoft, daar moet het zadel achter liggen) en je maakt het je pony een stuk makkelijker!

Verder vind ik het wel een erg leuke kruising :j Ziet er verder ook wel fijn uit, je mag nog iets meer meegeven met springen, succes!

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:27

Leuke pony!
Probeer met springen je pony met de sprong wat meer vrijheid te geven.
Het zadel lijkt wel erg naar voren te liggen!!

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:29

Wat een leuke pony!
Zadel mag idd wat naar achter. Met springen kan je proberen om je ellebogen wat meer bij je lichaam te houden en wat meer mee te geven :)

lyOtaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:31

NonaWen schreef:
Ligt jouw zadel niet heel erg ver naar voren? Je mag je handen hoger houden en de teugels mogen ook wel iets korter, je zit namelijk al met je handen op je bovenbenen.. :=
De beugels mogen ook wel twee gaatjes langer met dressuren.. en let op je pianohandjes :j

Ja ik weet het maar ze heeft geen schoft daardoor gaat het zadel naar voren...
en tegen mij hebben ze gezegt da ik met lange teugels moet rijden niet te kort en met maten beginnen korter rijden .
maar toch bedankt voor de commentaar zal er op letten ;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:33

lyOtaa schreef:
NonaWen schreef:

Ja ik weet het maar ze heeft geen schoft daardoor gaat het zadel naar voren...en tegen mij hebben ze gezegt da ik met lange teugels moet rijden niet te kort en met maten beginnen korter rijden .

Dat is natuurlijk geen excuus he! Als het zadel naar voren schuift betekend het dat het niet past. Is het zadel niet aangemeten?

lyOtaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:39

xSiep schreef:
lyOtaa schreef:

Ja ik weet het maar ze heeft geen schoft daardoor gaat het zadel naar voren...en tegen mij hebben ze gezegt da ik met lange teugels moet rijden niet te kort en met maten beginnen korter rijden .

Dat is natuurlijk geen excuus he! Als het zadel naar voren schuift betekend het dat het niet past. Is het zadel niet aangemeten?
nee, das het zadel van men vorige pony en das wel want ik leg het zadel als ik begin zeker 20 cm naar achter maar verschuift tijdens het rijden ...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:42

Dat betekend dat het zadel niet goed ligt. Een goed liggend zadel schuift geen 20 cm naar voren onder het rijden ;)

Ik vind het een heel leuk kruisinkje! Lekker bolletje wol ook :D

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:45

Als een zadel schuift past het dus niet! ;)
Laat alstjeblieft snel een zadelmaker komen!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:09

Oei, bijna 4 jaar en al drachtig pas ingereden en nu al met hulpteugel en drachtig en kort onder het zadel springen.. Pony loopt niet lekker ontspannen, jij zet je handen vast en de pony loopt niet lekker voorwaarts dus meer ruimte geven van voor zodat zij meer bewegings vrijheid heeft.. Martingaal er af want lijkt me niet nodig op de foto´s te zien.. Beugels 2a3 gaten langer en een ander zadel aanschaffen of deze laten aanpassen aan je pony zijn bouw..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:23

ziet er leuk uit hoor, let alleen op je handen op foto 1 en 5 zie je dat je piano handjes heb en neem je teugels wat korter ook een tip met springen om ze met de sprong wat korter te nemen.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:44

Sorry ik vindt het er helemaal niet zo leuk uit zien als ik eerlijk ben. Je pony loopt van voor erg opgekropt zelf bij de inrij foto's oogt het naar mijn idee niet ontspannen. Ik sluit me aan bij de mening van BE_GENTLE
Hulp teugel eraf goed zadel erop. Ik snap ook niet helemaal dat je zelf vindt dat je met losse teugel rijd?

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:14

k vind haar erug diep en opgekropt lopen. De fries waarik wedstrijden mee doe, had dit eerst ook erg, maar je moet vooral veel lengtebuiging oefeningen doen, even naar links inbuigen, wachten totdat ze haar hoofd laat vallen dan naar rechts enz. probeer met springen ook goed uit te komen, dit kan je doen door te wachten of juist door te drukken voor een sprong. probeer je handen ook te dragen en niet naar je buik toe te trekken. Ik vind je zadel ook niet helemaal lekker liggen. veel succes en leuke pony!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:21

Ik wil ook even benadrukken dat er een passend zadel voor deze pony moet worden gekocht, dit zadel heeft een te hoge schoft, waardoor hij gaan schuiven. Volgens mij is hij ook aan de wat brede kant, en geen topkwaliteit, kortom: aan vervanging toe. Een passend zadel zou je pony meer de ruimte geven om te strekken, geeft hem meer ontspanning en zou ook nog eens prettiger zijn met springen. Nu stoot je paard bij elke pas zijn schouder tegen je zadel, dat is net zoiets als dat jij op te kleine schoenen een uur moet gymmen, terwijl je dus bij elke pas je tenen stoot.

Overigens, met dit soort Jodpurs moet je eigenlijk altijd chaps aan doen. De opstaande rand aan de voorkant kan met een val makkelijk blijven haken aan een beugel.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 10-01-11 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:22

Je moet echt een ander zadel kopen ... Je moet een zadel zien als schoenen van jezelf, die koop je ook niet een maat te groot of te klein. En als ze niet lekker zitten koop je ze ook niet. Ofwel, jij loopt ook niet zomaar op schoenen van andere mensen weg net zoals je dus ook niet maar elk zadel op elk paard kan leggen. Dit is echt niet goed voor je paard ...

Verder vind ik dat je beugels nog wel wat langer kunnen. Je zit nu een beetje onderuit gezakt. Laat zien dat jij trots op je paard bent, iedereen mag naar je kijken. Ga recht op zitten, maak je laaaang. Wat mij ook echt opviel is dat je je handen meer moet dragen, je houd ze nu bijna op het zadel. Daar moeten ze echt wel een vuisthoogte boven zitten. Ook met springen moet je aan je houding denken, je moet goed meegeven boven de sprong. Je houd nu je handen bij je lichaam, ze moeten veel meer naar voren gebracht worden.

Je moet niet vergeten dat dit commentaar van mij, en ik denk ook van de rest niet, helemaal niet flauw bedoeld is. Maar juist om aan te geven dat dit niet goed is, en dat je echt wat moet verbeteren.
De pony is echt heel leuk, en er komt ook vast een leuk veulentje uit. :) Maar ik denk dat je met les van een goede instructrice echt een heel stuk verder komt, succes ermee.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:00

Het zadel lijkt inderdaad niet helemaal fijn op je pony te liggen, maar daar is al genoeg over gezegd. Verder viel mij op dat het met name op de 2e foto net lijkt alsof je op een stoel zit in plaats van op een pony. Ik denk dat dit komt doordat je je beugels wat te kort hebt en je te erg probeert je hakken uit te drukken (hierdoor druk je je onderbenen naar voren). Door je benen gewoon naar beneden te laten hangen (en op die maat je beugels af te stellen) en alleen steun te zoeken in je beugels in plaats van er veel druk op te zetten wordt het denk ik al een stuk beter. Ik denk zeker dat je dat gemakkelijk gaat lukken, want je bovenlichaam zit al wel mooi rechtop, dus met je benen komt het ook vast en zeker goed. Ik verwacht dat met alleen een goed passend zadel je houding al met sprongen vooruit zal gaan.
Een andere tip die ik nog voor je heb is om te proberen niet aan de teugels te trekken. Aan je handhouding denk ik te zien dat er soms wel erg veel spanning op de teugels staat. Wat de springfoto's betreft denk ik dat er ook nog best wat verbeterd kan worden, maar daar kan ik je geen tips over geven.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:17

handen niet zo vast houden & wat meer naar voren doen / een klein beetje hoger houden & naar voren kijken , over het zadel hebben de andere bokkers al gezegt ;) en wat een leuke kruising :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:26

Ik ga eigenlijk meemet wat er al gezegd is...
Vooral w.b.h. zadel. Dat ligt echt niet goed...
En ook vind ik dat je haar erg kort hebt, en volgens mij is die martingaal totaal niet nodig...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:45

Hallo,

sorry maar het lijkt (in mijn ogen) dat je je paardje een beetje in de krul trekt :n vanwaar de kneveltrens?
je houd haar namelijk erg kort, dus vragen en loslaten ;) want ik zie hier dus gewoon geen ontspanning... dat kan namelijk ook aan dat zadel liggen

dan voor je zadeltje.. idd een nieuwe :) mocht je dan geen goede passende vinden.. misschien een wintec, of iets anders met verwisselbare boom, of een boomloze :j want dit zadel ligt duidelijk niet goed ;) erg ver naar voren namelijk :)

Let erop, je hebt (op sommige fotos) beetje pianohandjes :) gewoon rechtophouden, maar dat zijn kleine foutjes ;) doet iedereen wel eens :) en recht voor uit blijven kijken :)

voor de rest vind ik haar echt super mooi :D

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:49

Leuke pony.
Probeer op je handen te letten, probeer ze recht op de houden en niet op je been te leggen. En let op je tenen, dat ze niet naar buiten steken.

stoerebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:00

leuk paardje hoo!
maar als ik jou was zou ik iemand voor het zadel laten komen.. het ligt ver naar voren en ik zou je teugels langer maken en het nuesje er lekker uit rijden. ze is pas 4. mijn paardje is 4,5 en ik moet dr neus eruit rijden anders krijg ik kommetaar naar me kop xD. Ik zou ook nog niet gaan springen als ze zo jong is ga eerst lekker wat dressuuren en haar over dr rug laten lopen. dan komen jullie er zeker wel!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:10

Leuke kruising!
Over het zadel is inmiddels wel genoeg gezegd denk ik zo