heet worden bij springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

heet worden bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 17:55

Hey!
als ik met mijn paarjde spring gaat het altijd goed, tot hij 2 of 3 keer dezelfde sprong moet nemen. Ik moet zoveel mogelijk op dezelfde manier over een laag hindernisje gaan, omdat ik problemen heb met afstanden inschatten, het gaat na een tijdje beter maar als hij 2 of 3 keer naar dezelfde sprong moet gaan wordt hij héél erg heet, hij trekt naar de sprong en is niet meer te houden. Hij is een bwp van 177 schoft en enorm sterk. als ik dan een tijdje niet meer over de sprong ga en als hij dan terug kalm is zou het beter moeten zijn, maar als hij de sprong ziet trekt hij er dan terug naartoe. Nu denk ik eraan om over te stappen van een dubbelgebroken kneveltrens naar een pessoabit, met 1 teugel op de gewone bitring en 1 op de kleine ring zodat ik iets kan oppakken als dat nodig is.
Tenzij er iemand nog andere tips heeft voor mij?
grts van mij en mn grote bruine vriend!

Miekemuis_

Re: heet worden bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 20:20

Niemand?

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:25

Laat je niet verleiden tot het nemen van hulpmiddelen enzzz
Probeer te varieren, balke ervoor en erachter, hindernis van twee kanten springen en neem je tijd.
Die van mij werd ook altijd heel erg heet, en ik heb haar leren wachten door tussendoor veel dressuurwerk te doen, en dan weer een hindernis, dan wijken of een paar keer schouderbinnenwaarts en dan weer aangalloperen en naar d esprong enzz

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 20:28

Ja dat is waar, maar om het probleem in afstand te leren oplossen zou ik 5 - 6 of 7 keer na elkaar op exact dezelfde manier een klein hindernisje moeten nemen, zonder draf of galopbalk enz.. zelfs op een gewone balk op de grond kan ik hem niet rustig houden

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:33

Miekemuis_ schreef:
Ja dat is waar, maar om het probleem in afstand te leren oplossen zou ik 5 - 6 of 7 keer na elkaar op exact dezelfde manier een klein hindernisje moeten nemen, zonder draf of galopbalk enz.. zelfs op een gewone balk op de grond kan ik hem niet rustig houden

Weet je dat je met 1 of 2 galopbalken voor een hindernis veel beter leert om een afstand te rijden?
En dat je paard zich dan aan moet passeN
Je moet als 1ste het beestje onder controle krijgen en dan pas kun je proberen om goede afstanden te rijden.
Dit krijg je trouwens alleen maar door vertrouwen tussen jouw en j epaard.
Er zijn mega veel springers met weinig oog voor de sprong!
En als je zo vaak op dezelfde hindernis afrijdt weer jouw paard wat er komt en wordt steeds heter!!!!
Heb je goede instructie???

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 20:37

Ja hoor, en we zijn hier al een heel eind mee gekomen. Die galopbalken helpen voor hem om de afstand te laten uitkomen, en de fout ligt niet bij hem maar bij mij. Hij past zich aan en pakt een pasje bij of springt van wat verder, maar dan is het geheel nooit mooi. Daarom net dat ik de afstand moet leren, zodat ik mooi mee kan gaan in zijn sprong