Waarom bellen ze zo iemand niet uit?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nouja, dat verandert niets aan het eerste gedeelte van mijn post. 
S_zanne schreef:Qimm, er zijn genoeg manieren om een paard een hindernis over te krijgen.
Qimm schreef:nou marloez ik geloof dat je mijn reactie verkeerd interpreteert...
Maar jij dacht dat de tong en de pijn direct verband hadden met de val? Qimm schreef:ik heb het ook niet gezien, maar zou jij door rijden als je ziet en merkt dat je paard z'n tong over het bit heeft gegooid?
Qimm schreef:ik heb het ook niet gezien, maar zou jij door rijden als je ziet en merkt dat je paard z'n tong over het bit heeft gegooid?

Vienna2007 schreef:Qimm schreef:ik heb het ook niet gezien, maar zou jij door rijden als je ziet en merkt dat je paard z'n tong over het bit heeft gegooid?
Er is een verschil tussen tong uit de mond, en tong over het bit.
Een paard kan zijn tong makkelijk uit zijn mond doen onder het bit door... Ik ken een paard dat overal op getest is, maar het blijft doen, onder zijn bit, en dan zijlangs.
Altijd maar schreeuwen vanaf de zijlijn op internet. Waren er maar van die moraalridders ter plekke.
Die vragen stellen aan de eigenaren zelf.
Elin_ schreef:waar haal je dat vandaan?
En al is het zo..kan wel minder onvriendelijk gebracht wordne of is dat te moeilijk?
ze geeft toch geen aanval op jou ?
Ben het met je eens TS dat bij het springen rare dingen gebeuren
ben geen fan van welke tak van paardensport op hoog niveau
alles is met troep , bitten , macht v/d ruiter en geld.
troep :drugs als het paard het ontiegelijk hoge niveau niet meer aan kan
bitten: lukt het niet vriendelijk gaan we maar met ijzer of wt dan ook aan de salg
macht v/d ruiter: ruiter wil het, paard moet het maar doen
geld: amper een band ,want geld gaat toch voor
zieke wereld..
Elin_ schreef:Vienna2007 schreef:troep :drugs als het paard het ontiegelijk hoge niveau niet meer aan kan
bitten: lukt het niet vriendelijk gaan we maar met ijzer of wt dan ook aan de salg
zieke wereld..
Electra63 schreef:Ik vind dit ook allemaal een beetje overdreven.
De paarden worden getest op doping.
Bitloos heb ik nog niet gezien in de professionele spring/dressuurwereld.
Ook bij een natural, recreatieruiter of penny moet een paard doen wat de mens wilt.
Er zijn ook professionele ruiters die hun paarden in eigen beheer hebben en houden, zie bijv. Adelinde.
Het is niet fijn als het paard inderdaad zijn tong uit zijn mond heeft, maar ook de openingstekst zit vol met vooroordelen, dus zo krijg je geen fijne discussie.
) is tong uit de mond een fout in de aanleuning die op ieder onderdeel dat de tong te zien is mag worden afgestraft. Ook hier wordt niet uitgebeld, tenzij er eventueel een mogelijkheid is om de ruiter uit te sluiten wegens wreedheid tegen het paard. Dat laatste zal dan dus moeten blijken uit een zeer grove handhouding of iets dergelijks maar wordt niet op basis van het uitsteken van de tong aangenomen. 
Appieee schreef:Elin_ schreef:[quote="Vienna2007
troep :drugs als het paard het ontiegelijk hoge niveau niet meer aan kan
zieke wereld..
[/quote]