Eeste paar keren op Wiegertje zitten! Friese hengst 3,5 jr.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Grietjee_

Eeste paar keren op Wiegertje zitten! Friese hengst 3,5 jr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:01

Deze keer maar eens vastgelegd :P.
Een van de eerste keren op Wieger zitten!
Wieger was eerst hartstikke schraal, maar hij word al wat breder en hij gaat de lucht in! :)
Daarnaast is Wieger echt het allerliefste paard dat ik ken! zelfs liever dan mijn eigen pony :P, en dat komt bijna niet voor :).
Voor degenen die interesse hebben in Wieger, bieden mag altijd! ;)
Afbeelding
Zooo saaai..
Afbeelding
Er op klimmen :P.
Afbeelding
Hangen..
Afbeelding
Been over zn kont heen en weer bewegen.. ondertussen aaien
Afbeelding
Zitten, beetje wiebelen, Wieger vind het altijd wel spannend.
Afbeelding
Even aanmoedigende woorden zeggen, en aaien :P. Zo een paar minuutjes zitten gebleven. (wel rechtop dan he :P )
Afbeelding
Toen er weer af, weer been bewegen over de kont.
Afbeelding
Braaaaaaaaf paard :D.

En Hielke stond er de hele tijd bij als een kameel _O-
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Grietjee_ op 05-01-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:02

Mag ik zeggen dat ik dit echt hééééél onverantwoord vind??

In een garage??
met fietsen en rommel??

Ik vraag me nu serieus af, waar je verstand en verantwoordelijkheid zit????????

Een paard zadelmak maken en inrijden, doe je in een veilige fatsoenlijke omgeving....

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:04

Het schijnt voor een paard fijner te zijn om het in zijn vertrouwede omgeving te doen. Maar toch ben ik er eerlijk gezegt ook geen voorstander van. En er staat niemand naast je om je evt op te vangen of je paard vast te pakken Aangezien je ook zegt dat die erg gespannen is en dat ook wel te zien is vind ik het erg risico vol!

Maar je heb een erg leuke friess ;)

Mindfields

Re: Eeste paar keren op Wiegertje zitten! Friese hengst 3,5 jr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:05

Levensgevaarlijk.....

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:08

Jolliegirl schreef:
Mag ik zeggen dat ik dit echt hééééél onverantwoord vind??

In een garage??
met fietsen en rommel??

Ik vraag me nu serieus af, waar je verstand en verantwoordelijkheid zit????????

Een paard zadelmak maken en inrijden, doe je in een veilige fatsoenlijke omgeving....

Hij is het gewend, en het is geen garage, het is een grote schuur, de fietsen enzo heb ik allemaal van te voren aan de kant gezet.
Als Wieger weg wil rennen ofzo heeft ie daar alle ruimte voor, ik doe het juist liever in de schuur dan in de bak waar hij allemaal spoken ziet.
Daarnaast zit ik er alleen maar op, stappen doe ik echt wel in de bak, als hij daar eenmaal ook zich vertrouwt.
Hij vertrouwt zich in deze omgeving, in de bak dus totaal niet.
Ik had dit echt niet gedaan als ik niet zeker wist dat het dus ook niet kon.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:10

Ben het er mee eens dat het onverantwoord is.. Hoe goed je hem ook kent..
En waarom plaats je dit bij Haw? :o

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:11

H_Nalanta schreef:
Ben het er mee eens dat het onverantwoord is.. Hoe goed je hem ook kent..
En waarom plaats je dit bij Haw? :o

Oh, heb het dan denk ik verkeerd geplaatst :P
Nogmaals paard heeft alle ruimte, en als ie al vluchten wil, gaat ie meteen naar zn box, en die staat niet tussen de fietsen in :)

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:12

Ik vind het een erg gevaarlijke actie. In een omgeving die hij kent daar kan ik me nog enigsinds in vinden. Goddank dat hij niet de benen heeft genomen. Een betonnen vloer geeft niet mee.

Als hij spoken in de bak ziet lijkt het mij een veel beter plan om hem daar te laten wennen, doe er grondwerk mee of longeer hem zodat hij die omgeving ook gaat kennen. Desnoods zet je de bak af dat hij niet alle ruimte heeft om de benen te nemen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:12

Dit wordt een mooi topic.

In een garage / schuur achtig en dan nog 'fietsen heb ik aan de kant gezet'' :+

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:18

Je argumenten slaan nergens op.
Als het onverhoopt toch mis gaat, dan zijn de gevolgen niet grappig.
Je zegt zelf dat heel zeker weet dat het niet mis gaat, maar je geeft wel aan dat er spanning bij hem was.
Er kunnen altijd factoren zijn waar jij geen inschatting of invloed op hebt.

Rent hij in paniek zijn box in, kan hij met gemak met zadel achter de deur blijven hangen.
Lekkere ervaring zo in de eerste paar keren.
En dan zit jij er nog op of niet?

Als je onzeker bent om een paard in een bak zadelmak te maken omdat hij misschien wel spoken ziet, dan moet je er al helemaal niet aan beginnen.

Dit is geen kundigheid of verstand van zaken, dit is dommigheid met een hoge factor geluk.

Weer zo'n mooi voorbeeld van een mens met een paard... :?

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:21

Heb je van te voren even tegen hem verteld dat ie niet de kant van de fietsen op mag springen? en dat de nooduitgang vrij is?

He!! Wel top dat je een cap op hebt! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:24

_Grietjee_ schreef:
Hij is het gewend, en het is geen garage, het is een grote schuur, de fietsen enzo heb ik allemaal van te voren aan de kant gezet.
Als Wieger weg wil rennen ofzo heeft ie daar alle ruimte voor, ik doe het juist liever in de schuur dan in de bak waar hij allemaal spoken ziet.
Daarnaast zit ik er alleen maar op, stappen doe ik echt wel in de bak, als hij daar eenmaal ook zich vertrouwt.
Hij vertrouwt zich in deze omgeving, in de bak dus totaal niet.
Ik had dit echt niet gedaan als ik niet zeker wist dat het dus ook niet kon.

Hoevaak heb je er op gezeten? Denk je nu echt al te weten of dit nu wel of niet kan?
Is je eigen keuze, maar zoooo onverantwoord. :=

Alsnog, super dat hij het zo braaf doet.. :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:27

Je moet altijd in je achterhoofd houden dat de buurman die niks van jonge paarden weet zomaar ineens langs kan komen en ineens de schuurdeur open kan trekken achter Wiegertje. Dan schrikt ie zich een ongeluk, springt in een fiets en jij zit met je hoofd door het raam. Gevolg: Wiegertje heeft een zadelmakmaaktrauma opgelopen en een ander kan de ellende weer recht gaan breien.

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:29

je moet helemaal zelf weten hoe of waar je oefend hoor.het is je eigen veiligheid en niet die van een ander.maaruh hielke lijkt echt wel op een kameel.hihihi := _O- misschien had je vantevoren kunnen weten hoe bokt reageerd

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:31

Mindfields schreef:
Je moet altijd in je achterhoofd houden dat de buurman die niks van jonge paarden weet zomaar ineens langs kan komen en ineens de schuurdeur open kan trekken achter Wiegertje. Dan schrikt ie zich een ongeluk, springt in een fiets en jij zit met je hoofd door het raam. Gevolg: Wiegertje heeft een zadelmakmaaktrauma opgelopen en een ander kan de ellende weer recht gaan breien.

Amen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:31

Mindfields schreef:

plus dat ze zelf glasscherven in haar nek heeft of mischien nog erger!
Ik vind dit echt heel onverantwoord.. een dier blijft een dier.. hoe lief leuk aardig meneer ook is..

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:32

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:32

Ja maar als je het zelf zo opzoekt kan ik dan alleen nog maar medelijden met het paard hebben en niet met de begeleider. Die kan namelijk keuzes maken, het paard niet.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:33

Jeetje mensen kunnen wel fel reageren hoor! Echt bokt weer!

Het is inderdaad niet echt verstandig zeg maar, maar dat is haar keus toch?
In een bak met zand terwijl je een bodyprotector om hebt is ook levensgevaarlijk. Daardoor heb ik mijn rug gebroken :P

Leuke fries hoor!
Laatst bijgewerkt door wendietjuhhh op 05-01-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:33

xyvonnex schreef:
je moet helemaal zelf weten hoe of waar je oefend hoor.het is je eigen veiligheid en niet die van een ander.maaruh hielke lijkt echt wel op een kameel.hihihi := _O- misschien had je vantevoren kunnen weten hoe bokt reageerd

bokt reageerd waarschijnlijk zoals haar ouders zouden moeten doen..
IK zou van mijn ouders niet eens maar naar het paard mogen kijken als ze deze foto's zouden zien en ik het was geweest..

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:33

Nou, had dit topic ook maar beter niet kunnen maken :P.
Met wouter ben ik ook zo begonnen, en met wieger wil ik het dus ook zo doen.
Als hij zich wat beter vertrouwt in de bak gaan we daan heen, maar nu eerst nog in de schuur.
Zoals ik al zei heb ik er daar meerdere keren opgezeten, heeft iemand hem vastgehouden en ben ik ongeveer een paar maanden terug begonnen met erover heen hangen. sinds een paar weken zit ik er steeds op.
Nogmaals, dit had ik niet gedaan als ik niet zeker wist dat hij zo staan zou blijven.
Hij kan er natuurlijk altijd vandoor gaan, dat weet ik.
Ik laat hem ook geen stap zetten als ik er zo op zit, als hij te veel spanninge krijgt stap ik er weer af, en probeer ik het rustig weer opnieuw.
Nou kan ik er dus wel opstappen in de bak, en de bak bokkend door gaan, maar denk niet dat dat veel zin heeft, dan begin ik toch liever rustig zo.
Ohjaa, schuurdeur zat op slot dus buurman kan niet binnen komen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:34

xyvonnex schreef:

waar slaat dat ineens op dan?

Natuurlijk is het onverantwoordelijk, maar daar ben ik niet degene voor om het te beslissen..

Mindfields

Ja dat is haar keus, maar denk eens aan het paard? Als er iets misgaat heeft DIE een trauma. Het paard kan zijn begeleiding niet uitkiezen en is overgeleverd aan de keuzes van de ruiter.

Dagmar_1995

Ik ben het er wel mee eens dat ik de omgeving ook niet ideaal vind. Maar verder vind ik dat hij het vreselijk braaf doet! denk dat je daar nog een leuk rijpaard aan gaat krijgen! :)

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:35

wendietjuhhh schreef:
Jeetje mensen kunnen wel fel reageren hoor! Echt bokt weer!

Het is inderdaad niet echt verstandig zeg maar, maar dat is haar keus toch?
In een bak met zand terwijl je een bodyprotector om hebt is ook levensgevaarlijk. Daardoor heb ik mijn rug gebroken :P

Leuke fries hoor!

Ja, het is mijn eigen keus, als ik in het ziekenhuis beland ofzo, of dat paard gaat ervandoor, is dat mijn eigen verantwoordelijkheid.
Dankje :P