Pia @ work (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_x_alina_x_

Pia @ work (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:07

Hallo!
Ik heb vandaag pia weer eens gereden en do (vilouma) heeft foto's gemaakt. Ik ben nu ondertussen L2 en het gat wel redelijk goed. Alleen mijn grote probleem is om de achterhand goed actief te krijgen en ik moet nog veel beter op mijn houding gaan letten. Pia is wel braaf, alleen ze kan zich ontzettend aanstellen. Maar voor de rest is het een schat van een beest.

mijn vorige topic:
[RT-HAW] pia @ wedstrijd L1

paspoortje:
pia
merrie
13 jaar
v. sultano
L2+5

Verbeterpunten:
-achterhand mag veeeel activer!
-mijn houding mag nog veel beter.
-ik mag een leuker gezicht trekken op de foto

instappen
Afbeelding

drafje, nog veel te veel op de voorhand
Afbeelding

wel netjes opzich, alleen mijn houding |o
Afbeelding

mijn houding mag hier ook beter
Afbeelding

galopje
Afbeelding

Afbeelding

mag meer gesloten en mijn houding weer :Y)
Afbeelding

achteruit. zakt goed van achter, ze is alleen wat te diep. Maar dat komt nog wel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

44Myrthe44

Re: Pia @ work (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:12

Ziet er goed uit, ik vind je houding heel erg meevallen eerlijk gezegd!
Leuk paardje ;)

leeuwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:22

Ziet er netjes uit , kan niet anders zeggen. Let wel op je houding zoals je zelf al aan geeft.
Ik zie op de foto's ook dat je dekje kreukelt aan de achterkant. Ik zou hem iets meer naar voren trekken zodat hij niet gaat schuiven . Eventueel beter aan singelen? Zou ik even wat aan doen als ik jou was :)
Succes verder!

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:29

dank je!
Ja mijn dekje schuift heel erg. Dus ik ga geen anky dekjes meer kopen. :P

Horsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:33

Het oogt allemaal netjes, maar niet 'wow', als je snapt wat ik bedoel. Het ziet er allemaal een beetje sloom en traag eruit. Wat meer energie en impuls zal een hoop verschil maken, dan zal je ook vanzelf die achterbeen krijgen.

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:46

Dat wow krijg ik er voorlopig ook niet uit. Omdat ze nog niet goed genoeg op het achterbeen is. Als je het tempo hoger legt, gaat ze alleen maar van het achterbeen weglopen. Dan krijg je helemaal niks voor elkaar. :P

Horsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:51

_x_alina_x_ schreef:
Dat wow krijg ik er voorlopig ook niet uit. Omdat ze nog niet goed genoeg op het achterbeen is. Als je het tempo hoger legt, gaat ze alleen maar van het achterbeen weglopen. Dan krijg je helemaal niks voor elkaar. :P

Je moet het tempo ook niet hoger leggen, maar met meer impuls rijden. Veel schijnovergangen helpen met het achterbeen én impuls.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:57

Je houding heeft wat puntjes op de i nodig, zoals je zelf al aangeeft.
Je benen; Hou ze lang en ze mogen wat meer naar achter, hierdoor kantel je ook wat meer je bekken zodat je wat netter gaat zitten.

Let op je handen, die zijn af en toe ongelijk, maar ziet er wel goed uit.

Voor het actiever rijden of het achterbeen actiever maken.. Veel schakelen waardoor zij actiever word en ook meer gaat dragen. Even wat meer sjouwen.
Doe je wel eens van stap naar galop? Geloof dat ze daar ook weer de achterhand actiever van kunnen maken, en de voltes (in galop) verkleinen en weer vergroten.

In de draf eens een middendraf mee pakken..

Succes! Ben benieuwd naar de volgende foto's. Ben benieuwd of je wat aan de tips hebt van iedereen van bokt..

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:02

zit je nu zo ver naar voren? of lijkt dat maar zo??

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 09:22

@ nienke: dat lijkt alleen zo, ik zit normaal te veel achter in het zadel. Dus nu ben ik meer voor in het zadel gaan zitten.

@fiona: van stap naar galop doe ik bijna altijd, ik vergroot en verklein voltes ook best vaak, net als veel achteruit, veel overgangen, veel voltes voor de buiging.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:17

Ik vind het er netjes uit zien, ook ik mis wat meer actie, het mag wat actiever. Zoals Horsk zegt, meer overgangen maken, dit werkt ook heel goed voor haar achterhand. Halthouden vanaf draf en meteen vlot wegrijden in draf, ook in galop, gallopeer aan, wat sprongen dan weer terug naar draf en weer aangalloperen, dit maakt haar achterhand veel sterker! Veel succes! :)

Nog over het dekje, heb zelf ook ervaring met de Anky pads, sinds kort rijdt ik een ander paard en met mijn Anky pads, deze verschuiven ook naar achter, je moet hem wat overdreven naar voren leggen, zo blijft hij beter liggen :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:05

Knappe Pet! ( En wat zijn die foto's door een enorm goede fotograve gemaakt zeg..*uhum* )

Ze doet het steeds beter en ik vnd haar echt al losser aanvoelen, lekker blijven sleutelen aan dieachterhand, nog wat kleiner in je hulp proberen te zijn en vooral, span je buikspieren aan en niet gaan stuwen wardoor je ok onderuit gaat zitten!

Maar ik hou van piet,en pas op,zn haren verbranden..:')

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 17:20

dank je!
ik heb morgen weer wedstrijd dus ik ben benieuwd hoe het gaat. :P

GP60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:28

Ik vind je houding helemaal niet slecht hoor. :)

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:05

Het kan beter. Ik kantel mijn bekken juist naar achter, maar ik moet ze juist naar voor kantelen.

Nou ik heb vandaag wedstrijd gehad. De eerste proef ging echt slecht. Ik had de peeskappen aan gelaten en de bak vond ze een beetje eng. Ze vloog er 1 keer vandoor en toen ben ik het onderdeel daarna vergeten. Verder reed ik nog vrij sloordig. Dus ik had 165 punten. De tweede proef ging beter omdat ze de bak niet zo eng meer vond maar ik reed nogsteeds sloordig dus ik had 178 punten. Ik vind het niet snel maar ik vind dat ze deze keer wel iets aan de lage kant hebben gejureerd.
Maar ik was al blij dat pia rustig de trailer op liep en voor de rest braaf was. :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:07

Leuke combinatie! :)
Je houding vind ik ook nog goed meevallen.
Je paardje zou idd wel wat actiever mogen, het ziet nogal braafjes gereden uit.

Mijn anky-dekjes schuiven ook altijd verschrikkelijk hard :P

Veel succes!

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 17:49

dank je!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:52

Ziet er goed uit. Op de foto's zie ik het niet zo goed, maar ik heb het idee dat je iets wat meer moet gaan rijden.

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:00

Elise95 schreef:
Ziet er goed uit. Op de foto's zie ik het niet zo goed, maar ik heb het idee dat je iets wat meer moet gaan rijden.

hoe bedoel je dat? :P

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:39

zie precies waar jij staat op stal :))

Leuk paardje! wat schuift je dekje gigantisch zeg, doen mijn anky's nooit :+

Elise95 schreef:

Vond ik ook :j

ik bedoel hiermee. Meer power, veel actiever laten lopen. Je kunt ook voor de achterhand veel balkjes lopen :) werkt ook fijn ;)

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 14:04

haha ja ik sta op reigershof. :P
Ik longeer meestal ook wel een paar keer in de week met balkjes. Alleen nu hebben ze er iets voor geet en kan ik er niet meer bij. :P

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:44

Ik vind je houding ook niet slecht, maar er zit van foto tot foto wel telkens verschil tussen. Probeer je handen netjes op gelijke hoogte te houden, soms lijkt je binnenhand een beetje streng. Ook mag je je hakken iets meer uitdrukken. Verder wel redelijk netjes.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:14

Is het nou gezichtsbedrog.... maar die bak loopt toch helemaal schuin de hoek om aan de achterkant?

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 18:01

ja klopt we hebben een 80 x 22 bak dan komt er een knik en dan heb je nog eens 20 x 40 :P

ChaCha1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:09

ziet er leuk uit. probeer recht op te blijven zitten en niet naar beneden te kijken