Dacht ik er bij Spetter (pony waar ik vaak op rij, dat mijn was even voor het gemak) vanaf te zijn... Begint hij de laatste tijd ook!
Het gaat dus om het volgende: Spetter is nogal schrikkerig (soms als hij schrikt schrik ik ook, waardoor hij weer van mij kan schrikken en mijn spanning voelt. Dat is wat ik nu heb bedacht, maar het geeft nog geen oplossing) wat meestal niet zo geeft, hij is wat kijkerig maar wat met extra hulpen krijg ik hem wel weer 'bij de les.'
Goed, nu de streek: soms zie ik hem alweer een beetje kijken, dan doe ik wat ik altijd doe, wat extra hulpen en meestal gaat dat goed. Soms dus niet, dan staart hij naar iets, racet er opaf, dat gaat echt in een gigantische rotvaart en staat stil. Ik ben er 2 keer door afgekieperd maar hij heeft het inmiddels een keer of 8 geprobeerd gister. (Waarvan gister wel 4 keer!)
Wat ik meestal doe: een volte proberen te draaien waar ik ook zit, zodat hopelijk het tempo wat afneemt. Verder ga ik overdreven achterover zitten, dat ik er dan niet uitzie maakt me eventjes niet uit want mocht hij dan stil gaan staan kieper ik minder snel voorover.
Hebben jullie tips wat de oorzaak kan zijn, en wat ik er aan zou kunnen doen? (zoek graag de fout bij mezelf maar ik weet het nu echt even niet!)