Niet willen ontspannen/aan de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Niet willen ontspannen/aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 17:55

Haai,
Ik rij nu al 1 jaar op een pony, ze is medisch goed gekeurd laatst nog dus daar is niks mis mee, maar ze wil gewoon niet of nauwelijks aan de teugel lopen.
Altijd is ze maar om zich heen aan het kijken, en na 1 uur intensief en niks toelatend rijden gaat ze een beetje zoeken beneden, als ze beneden is probeer ik haar daar te houden(met hulp van instructies van mijn instructrice) maar dan gaat ze snel weer omhoog en dat gaat maar door.
Ik ben niet echt zo van hulpteugels, maar misschien is het toch een keer goed? Zodat ze het leert. Want ik heb nu echt al heel veel manieren geprobeerd.
Als ik haar lange teugel geef dan gaat ze wel helemaal met haar neus naar de grond =) maar oppakken lukt gewoon niet. Ze vind het te leuk om rond te kijken.

wat moet ik doen?

xxxx

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:57

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:58

Focus je op het rijden zelf en niet op het 'aan de teugel' gebeuren. Je instructrice zou wdb ook beter moeten weten.
Hals in een boogje is niet aan te leren en laat die hulpteugels lekker achterwege.

Wat voor manieren heb je geprobeerd als ik vragen mag?

Wendie1992

Re: Niet willen ontspannen/aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:01

T belangrijkste is ontspannen ! Als jij je niet ontspand doet je paard het ook niet. Probeer het niet aan het paard te vragen maar let erop dat je eerst zelf ontspand, en geef het een beetje tijd, dan zal je merken dat het paard steeds meer onspand en aan de teugel lopen moet een paard zelf willen, en moet je niet afdwingen ! :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:39