Speedy (v.Lancet) Manegepaard @ Concour Emmeloord L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simoon__

Speedy (v.Lancet) Manegepaard @ Concour Emmeloord L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:21

Hallo,

vandaag kreeg ik nog filmpjes van een vriendin van het paard wat ik vorig jaar op wedstrijden heb uitgebracht. Eerst in de B en later hebben we de overstap gemaakt naar de L1. Dit was onze eerste keer L1.

Wat over het paard:
Naam: Speedy
Vader: Lancet
Leeftijd: 11

Speedy is manege paard op het RSC In Emmeloord, en ik reed haar ongeveer 1 a 2 keer per week, waarvan 1 keer les. Waar we altijd tegen aanliepen, is dat ze erg tegen het been was, en in geen van de gangen lekker wou verruimen, dit werd wel beter door veel schakkelen maar nog niet helemaal top. Ook het halsstrekken werkten we hard aan om haar nog lager te krijgen. En met het galoperen wou ze altijd graag stuiterend de baan door, dat is al beter.

Inmiddels rijd ik dit paard niet meer, en waarschijnlijk ook niet meer op wedstrijd dit jaar. Toch zou ik een reactie/tips leuk vinden!

De filmpjes:

1ste proef (177 pnt) :

2de proef (185 pnt) :

Groetjes Simone

Jeudi

Re: Speedy (v.Lancet) Manegepaard @ Concour Emmeloord L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:51

Ziet er leuk uit Simoon! Het lijkt me echt een fijn paard om te rijden. Omdat het HAW is moet ik 'rijtechnisch commentaar' geven haha! Maar het enige wat ik kan zeggen is dat ik haar in het eerste filmpje na de verruiming fijner vind lopen, een stukje meer ontspanning. (eeehm, is dat wel rijtechnisch? :) )

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:42

Leuk paard en je rijdt hem netjes! Ik vind alleen wel dat je wat punten laat liggen bij de afwerking van je oefeningen. Bijvoorbeeld bij het wijken wend je te laat af, waardoor je over de AC-lijn belandt. Bij de gebroken lijnen raak je de X niet. Verder vind ik je overgangen wel netjes, je kunt wel zien dat de impuls beter kan, maar daar werd aan gewerkt. Het halthouden op X en het wegrijden ziet er netjes uit in de tweede proef. Ben het wel eens met je eigen commentaar over de verruimingen, zeker de draf, want daar zag ik nauwelijks verschil. Bij de middenstap en middengalop wel meer, maar daar valt zeker nog wat te halen. Ik wil je wel een complimentje geven voor je houding, kan ik nog wat van leren! ;)

Edit: Offtopic: Lijkt me een erg fijne bodem om te rijden, de ring ziet er netjes uit!

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:49

Als je er zo naar kijkt is het helemaal geen manege pony maar gewoon die van je eigen!
Je lijkt hem goed aan te voelen en hij vertrouwt je optimaal dat zie je..
Ga zo door! :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:06

Wat een leuk manegepaard! Hier in Utrecht over het algemeen alleen maar ezels haaahaha
Heb er niet veel op aan te merken, zo te zien heeft de jury voornamelijk beoordeeld op je
oefeningen want de aanleuning is prima. Zo zag ik bijv. een gebrokenlijn die niet tot X was
en de middendraf mocht wat meer verruimen. Het wijken is niet optimaal hij mocht meer
overkruisen maar goed.. het is L1! (2e proef) eerste proef kan ik slecht beoordelen, tis
net te ver weg voor mij.