Blokkades ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Layco_

Blokkades ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 22:13

Hooi,,

Ik weet niet of het hier goed staat, ik dacht van wel,
maar mijn vraag,

Hoe kun je voelen bij een paard/pony of hij/zij blokkades in de rug heeft ?

Groetjesss

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:41

Gevoelige plekjes op de rug kun je zelf voelen door hem af te tasten. Hij laat dan wel merken als iets gevoelig of pijnlijk is. Blokkades in het rijden kun je vaak terug zien aan verzet (tegen de hand, staken, achterwaarts gaan, etc etc.) Dat wil dan niet zeggen dat er dan blokkades in de rug zijn, maar dat zou natuurlijk wel kunnen. Volgens mij zou je daar dan een fysiotherapeut naar moeten laten kijken, dan weet je het zeker. ;)

Sassol

Re: Blokkades ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:40

Mijn paard had iets niet lekker in de ruggenwervel zitten, dit merkte je ook als je er druk op uitoefende, dan keek ze je boos aan. Volgens mij doet een fysio niks met wervels maar alleen spier? Ik ga dan iig voor een osteopaat.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:57

Tja, een fysio doet inderdaad volgens mij niks met wervels. Maar ja, ik zou ook niet weten waar de oorzaak ligt. Is het een spierkwestie waardoor de wervels pijn zijn gaan doen vanwege compenseren oid of is de oorzaak in de wervels zelf gelegen en doen daardoor ook de spieren zeer. Hoe dan ook, als je dus drukt, zie je dat het paard pijn heeft. Dan weet je toch dat er iets is en ja, dan doe je er goed aan een deskundige erbij te roepen om te onderzoeken wat er precies aan de hand is. ;)

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 18:31

Oke dankjewel voor de reacties :)
Nu snap ik het wat beter ;)

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:49

Tijdens het poetsen kan je al wat merken aan het gedrag van je paard of er iets dwars zit ja/nee.
Hoe reageer het paard tijden het opstappen?
Kijk dus goed naar het gedrag van je paard.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:06

Mijn paard had wat last van een blokkade, een eind terug, en dat was duidelijk merkbaar.. Als ik op die plaats kwam met m'n borstel en wat druk gaf, gingen de oren in de nek en zwiepte ze met haar staart.. Ik heb er toen een chiropractor bijgehad en sindsdien is ze nergens meer gevoelig!

marilla90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:49

als je twijfelt bel dan is met sandra vetter!!!
zij is erg goed en niet erg duur!!