IK & Utile op dressuur wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Utile94

IK & Utile op dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:26

hallo,

dit is een paar maanden geleden. hier was ik op wedstrijd in de klasse B.
er gaan in deze wedstrijd meerdere dingen fout, dit had ik zelf al opgemerkt.. het jammere vind ik vooral het achter de loodlijn op sommige plaatsen.. en natuurlijk dat ze tegen de hand is op sommige plaatsen. maar de achterkant van de ring vond ze toch maar erg eng.
ik trok me er niks van aan, dus je ziet dat zij zich er ook minder van aan gaat trekken..

graag tips en reacties!

Merris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:21

Ik vind dat je benen veel bewegen. Je kunt zien dat je knieën op sommige momenten van het zadel los komen. Verder vind ik het een nette proef hoor ondanks alles wat je zelf noemt ;)

Utile94

Re: IK & Utile op dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:25

Ja klopt meestal is mijn instructrice mee en dan heb ik wat meer zekerheid want die kan me voor de proef wat bijhelpen.. Maar ze kon niet:( ik ben er hard aan het werken;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:28

Hey een bijna naamgenoot :D Dat kom je niet heel vaak tegen.
Hij mag aktiever en meer op het achterbeen. Nu sloft hij een beetje waardoor je snel tactfouten krijgt

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:29

opzich een nette proef, maar je zou dr net ff iets meer kunnen activeren. Niet elke pas been zoals je nu een beetje doet, maar geef dr dan liever echt een tik, ze is nu, vooral in draf net ff aan de trage kant. Als ze terug komt uit galop zie je een paar passen dat ze iets meer loop, en dat beeld is meteen een stuk mooier.

Verder zit je trouwens erg netjes, hooguit op je handhouding letten.

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:35

Ze was inderdaad erg sloom maar we hadden al een druk ochtend programma dus ze was er helemaal klaar mee:) normaal is ze veeeel activer:) tja mijn handen haha als je me een half jaar geledeb zag.. Dan moest ik me schamen! Toen kon ik ze niet stil houden.. Nu wel alleen zijn ze nog wel bewegelijker en de hoogte is echt goed!

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:36

Ow trouwens ik raak haar niet aan! Hebben we nog gecheckt onder het rijden! Dacht een vriendin ook maar dat was niet zo!

Even nog wat achtergrond info;:
9 jarige springgefokte springmerrie!
Vader is farmer! Veel afkomsten van hem internationaal.. Zij is niet zo! Moeder alvira
Heb haar sinds haar 6de, jaren gesprongen toeb ongeluk gehad in springwedstrijd bijna mijn rug gebroken heb dus angst als ze stopt met springen of als ze omhoog komt..bang om er af tevallen.. Bij dressuur is het gelukkig niet zo!
Laatst bijgewerkt door Utile94 op 30-12-10 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:38

Ook zonder dat je haar aanraakt zal ze je voelen bewegen. Daardoor valt het minder op wanneer je daadwerkelijk been geeft. Hoe stiller je zit hoe beter, maargoed, dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel :P

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:42

Ik vind jullie een leuke combi! Je zit ietsjes naar links af en toe zo als ik dat kan zien op het filmpje. Je houding van je boven lichaam is verder wel mooi. Op het af en toe schrikken na (komt met een hoop wedstrijden rijden wel goed) zou je misschien iets netter op de letters kunnen rijden. Bijvoorbeeld je voltes zijn volgens mij niet helemaal rond. Bij het halsstrekken mag de hals nog meer dalen. Zijn maar kleine dingetjes allemaal maar misschien heb je er wat aan? Succes met de wedstrijden!

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:48

Ik werk heeeeel hard! Nu op het moment door die sneeuw:( en de letters klopt! Het mag zeker beter! En mijn zit dat komt omdat mijn rechterbeen wel mooi lang is en blijft en ik trek mijn linker iets op.. Ben ik te actief mee maar daar werk ik ook! Gelukkig merk je het op!

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:54

Goed dat je het zelf ook door hebt dan kun je er zelf ook op letten dan zal het ook sneller verbeteren! Vervelend he dat weer iedereen heeft er last van denk ik :( Nou succes in ieder geval!

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 23:03

Jaa dat weer mag snel opdondere! Haha en hier in het besneeuwde limburg is het echt verschrikkelijk!
Dankjewel!

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:22

Lekker actief houden, en als ze iets eng vind probeer dmv stelling te zorgen dat ze er niet meer naar kijkt.
Verder vind ik je overgangen netjes, zeker van middendraf naar arbeidsdraf en andersom.

Ik zou het zelf alleen niet fijn vinden bij elke stap te moeten aandrijven. Miss kan je beter een keer wat harder aansporen dan echt bij elke stap. Miss heeft dat ook meer effect want nu sloft hij nog steeds een beetje terwijl je ziet dat jij hem bij elke stap vooruit probeert te drijven.

Voorderest vind ik je houding heel netjes je zit netjes rechtop en je armhouding is ook netjes! :)
Leuk paardje en ga zo door!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:58

Hoe oud is je pony? Ik vind het er namelijk uitzien als een nog redelijk groene pony in de dressuur. Verder ga ik mee met Benj. Ik vind jullie ook een leuke combinatie en je zit erg netjes. Je benen mogen inderdaad wat stiller, maar daar ben je je van bewust. Ik zou je handen graag nog wat dichter bij elkaar willen zien. Je overgangen zijn erg netjes, arbeidsdraf-middendraf en andersom, maar ook de overgangen draf-galop. Probeer het tempo dat je hebt na de overgang galop-draf vast te houden, daar treed namelijk het achterbeen stuk beter onder dan bij het tempo dat je nou hebt, dan ziet het er net wat actiever uit!

Wat waren je punten en wat had je als commentaar op je coupon? :)

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 12:36

Het is toch echt een 9 jarig paard! Haha ze is klein maar toch echt 1,62! Ze is groen omdat ze jaren verkeerd gereden is en een echt spring gefokt paard.. Dus ik heb eerat jaren dat eruit moeten krijgen! Nu loopt ze eindelijk goed ofja het begint!

De coupon heb ik niet gekregen, we moesten meteen weg na de wedstrijd. Ik moest nog naar het jumping indoor maastricht en daar helpen! Normaal sturen ze het maar ik heb niks gekregen. Op de sites staat ook niks! Ik zelf ben hier ookwel een beetje kwaad op normaal sturen ze je het thuis.:( zal wel een winstpunt hebben. Maar ik ben ergggg tervreden over de proef!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:44

Haha, oh sorry! Ik dacht al wel, dat is wel een grote E-pony dan, maar het is dus een paard! Jammer dat je je punten niet hebt, ook ik vind het wel winstpunt-waardig, maar ja dat zegt niet zoveel. Het is altijd afwachten hoe de jury erover denkt. Kun je niet op MijnKnhs.nl kijken of je er een winstpunt bij hebt?

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 12:47

Slim! Hoe kan ik dat doen? Het jammere is, als ze iets ziwt wat spannend is gaat ze als een springer lopen en dat wil de jury niet zien dus trekken ze er puntenn vanaf terwijl ze wel super liep.. Ik heb nog geen winstpunt gehaald in 5 wedstrijden dit jaar.. Alleen in de winter dan!

MeganDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:00

je hebt een mooi paardje alleen je handen gaan nog gaan nogal op en neer (met aan de teugelvragen, sta zitten)

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:32

heey nette proef hoor

hoeveel punten had je eigenlijk

IrmaChampion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:15

Ik heb deze proef ook moeten rijden een paar dagen terug, en mijn pony verschrok zich ook bij de hoek A, K ;)
Je hebt goed gereden, soms bij een volte over X ,de volte bij E, B was ook niet altijd gelijk.
Netter op de letter rijden, en bij C-volte in de hoeken meer van de hoefslag komen
zodat het ook meer op een circel lijkt. Voor derest heel mooi gereden! Hoe was de uitslag?

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 15:32

Geen idee zal wel weer laag zijn..

manasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:15

Utile94 schreef:
Geen idee zal wel weer laag zijn..

Niet te negatief denken :)
Dan denk je gewoon dat het voor de ervaring was, en dat ze zich netjes had gedragen etc.
Je rijdt netjes vind ik hoor! En inderdaad goed op de letter rijden zorgt meestal voor goede punten, maar dat is al eerder gezegd. Succes verder!

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:51

Ik heb alleen de eerste reactie gelezen, dus sorry als ik in de herhaling val! Ik vind je houding zover ik kan beoordelen goed en je benen storen me ook niet, geloof niet dat je haar het paard in de weg zit. Enige puntje van kritiek is dat ze erg onrustig is in de aanleuning, wat ik ook kan terugzien in je handen. Probeer je handen op gelijke afstand en hoogte te brengen en rustiger daarin te worden.
Verder leuke combi en leuke paardje! :Y)

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:31

Dankjewel! Mijninstructrice hamert daar ook erg op! Maar het gaat erg goed! Is vaak bij de training al niet meer maar op wedstrijd wel weer een beetje..

Susanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:14

Leuk dier..
Probeer je benen alleen wat stiller te houden.
Succes!