Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

livelife schreef:Het kan zijn dat hij ooit eens wat flinke klappen in zijn mond heeft gehad doordat de ruiter de teugels erg kort heeft en niet meegeeft boven de sprong en dat hij daardoor nu niet meer durft.
xTamay schreef:Een vraagje: Weigerd jou paard ook bij andere dingen of is dit alleen bij springen?
Misschien proberen weer opnieuw te beginnen met springen?
Dus bijv. vanad vrijspringen? Want als hij bijv. in het verleden iets heeft meegemaakt en hij nu bang is is het misschien handig om helemaal weer rustig te beginnen?

cadee schreef:livelife schreef:Het kan zijn dat hij ooit eens wat flinke klappen in zijn mond heeft gehad doordat de ruiter de teugels erg kort heeft en niet meegeeft boven de sprong en dat hij daardoor nu niet meer durft.
vind het erg hoor.
zo een paard met zo een kwaliteiten heel erg.
maar voor ik hem kocht zat er een ruiter op die hem een flinke mep verkocht en toen ging hij overal over.
_Margot_ schreef:wil je paard wel balkjeslopen? of vrijspringen?
Als hij dit wel wil, moet je consequenter worden en anders heel langzaam overnieuw beginnen, het liefst onder goede begeleiding.

cadee schreef:balkjes lopen denk ik wel.
ook bij het vrijspringen gelijk tijdens het rijden vanaf een bepaalde hoogte stoppen.
en niet meer willen.
gewoon alles dicht slagen voor de hindernis zodat je hem geen keuze kunt laten hem om te draaien.
omdat hij 12 jaar is moet het iets te maken hebben.
zou het kunnen van in het verleden te veel en te hoog te springen ?
maar hoe los je het op
of is daar niets aan te doen.
bestaan er eigenlijk paarden die nooit weigeren tijdens het springen
cadee schreef:Cossie schreef:De enige tip die ik kan geven is probeer je paard weer plezier te laten krijgen in het springen. Blijkbaar was de keus voorheen een tik óf springen.
hoe geef je, je paard weer plezier in het springen
cadee schreef:Cossie schreef:De enige tip die ik kan geven is probeer je paard weer plezier te laten krijgen in het springen. Blijkbaar was de keus voorheen een tik óf springen.
hoe geef je, je paard weer plezier in het springen