zara dressuur in de sneeuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zaralover

zara dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 14:18

zara heb ik 6 jaar en is nu bijna 7 ik heb der ingereden toen ze 3 was met begeleiding. ik doe ook springen met haar , maar nog niet zo lang , al gaat het goed vooruit. Alleen moet ik zeggen dat ze er wat sterker door is geworden en ook met dressuur. aan mijn beenligging word gewerkt en toevallig heb ik gisteren nog me beugels langer gemaakt want ze zijn erg kort voor dressuurzadel. ik had ze zo kort voor mijn ballans want die is niet super, dus ik werk ze rustig aan naar beneden. Ik rijd der lleen voor recreatief want ik ben bijna 20 en zara is 1,42m ongeveer. Dus wedstrijden zit er niet in alleen soms oefen spring wedstrijd in shcijndel maar verder eigelijk niet. Ik heb tegenwoordig geen dressuur les meer , maar eigelijk ben ik dat wel van plan weer te nemen. Ik heb wel springles met haar , waar van te voren ook wel een basis dressuur punten worden gegeven. Ik had der ongeveer 2 weken niet gereden en afgelopen zaterdag ben ik in de sneeuw gaan rijden, ze was een beetje druk en letten niet zo op, na een minuut of 10 ging het wel wat beter maar ik heb der maar 20 min. gereden ongeveer want ze had 2 weken niet gelopen. Alleen op de wei. Ze schoot steeds weg doordat er een hondje liep. Ze heeft wel een beetje een concentratie probleem :P
nu dan hier de foto's maar!
even aansingelen nog! al vind ze de wasplaats niet zo leuk
Afbeelding

en rijden maar
Afbeelding

even wat losstappen nog alleen was ze beetje lastig :9
Afbeelding

hoii
Afbeelding

zara's donshoofdje
Afbeelding

drafje
Afbeelding

genoeg warm gereden , nu het deken eraf
Afbeelding

ze wouw gaan rennen want ze zag een hondje lopen :P
Afbeelding

wat is dat nou :o
Afbeelding

wijken is stap (niet naar beneden kijken |( )
Afbeelding

geen idee wat er hier is (waarschijnlijk slechte grond waardoor ze der rug weg duwd , en ik zit lkkr scheef :9 )
Afbeelding

wijken in draf
Afbeelding

mooi he *D
Afbeelding

ik heb geen foto's van uitstappen ofzo want me moeder wouw naar binnen :P
ze reed niet helemaal super door die sneeuw (ze loopt altijd moeilijker op andere ondergronden)

z3rTjuhH

Re: zara dressuur in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:15

ziet erg goed uit, let er wel op dat je je benen lang houd, maar je zei zelf al dat er aan gewerkt werd :p
Dit is trouwens ook een super leuke pony *D

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:21

Waarschijnlijk slechte grond zeg je zelf... waarom dan die risico's lopen door te rijden in de sneeuw als je blijkbaar niet zeker weet wat er voor een kwaliteit bodem onder ligt momenteel?

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 17:12

Jana_en_Ik schreef:
Waarschijnlijk slechte grond zeg je zelf... waarom dan die risico's lopen door te rijden in de sneeuw als je blijkbaar niet zeker weet wat er voor een kwaliteit bodem onder ligt momenteel?

met mijn jongere ponytje ging het best goed die had wat meer balans liep alleen wat zwaarder, zara had er iets meer moeite mee. daarom reed ik ook maar kort, maar ze werd beetje dik en spieren zwakker dus dacht toch maar weer is rijden ;)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 17:13

z3rTjuhH schreef:
ziet erg goed uit, let er wel op dat je je benen lang houd, maar je zei zelf al dat er aan gewerkt werd :p
Dit is trouwens ook een super leuke pony *D

Dankje *D
ja inderdaad heb mijn beugels al wat langer gemaakt want ze waren wel erg kort voor dressuurzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:00

Leuk, nog een twintiger met een pony :)
Probeer er op te letten dat je niet inknikt in je heup als je gaat wijken, en je been niet te ver achteruit legt. Verder gaat het wijken meestal ook makkelijker als je kijkt waar je heen gaat, omdat je dan min of meer vanzelf de goede zithulpen geeft.
Als je moeite hebt met je balans zou je misschien wat yoga-oefeningen kunnen opzoeken (google/youtube), als je balans op de grond beter is zal het te paard ook makkelijk zijn. Nog een extra idee, ik kan op de foto's niet beoordelen hoe hoog je uit het zadel komt met lichtrijden, maar als je heel erg gaat 'staan' voelt het ook veel wiebeliger dan wanneer je maar een paar centimeter uit het zadel komt.
Veel succes nog met je pony!

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:03

Leuke combi! En ook mooie plaatjes zo in de sneeuw

manasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:47

Je houdt je handen nu laag en breed, je kunt ze beter iets (!) hoger houden en dichter bij elkaar. Ze zitten nu bijna op je bovenbenen;) Als je pony iets ziet, denk er dan wel om dat je niet trekt (vooral je binnenhand). Van het inknikken is al iets gezegd:) Mooie pony heb je zeg <3

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:20

Veel mooiere combinatie!!
Al zitten je beugels nog wel wat kort. Dan ga je richting stoelzit en kom je te ver achter in ht zadel wat voor beiden niet prettig is. Dus probeer met wat langere beugels te rijden en af en toe zonder beugels te oefenen om zo je been mooi 'lang' te maken.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 23:25

allemaal bedankt voor je tips, ik ga er aan werken. Mijn beugels heb ik van de week al 1 gaatje korter gemaakt, nu moet ik weer even wennen en dan kan die over een tijdje nog een gaatje langer :D
wonto:
dankje!!:D
blijheid:
idd ik moet meer meekijken, ik dacht dat ik dat al best veel deed maar dan zie ik weer foto's terug en zie ik dat ik het toch te weinig doe dus daar moet ik op letten. met wijken ga ik schijn hangen merk ik wat dus ook echt niet goed is (ik moet daar echt aan gaan werken) Want soms wijkt zara echt super goed en soms merk ik en reageerd ze bijna niet dus dan geef ik toch iets verkeerd door. Ik zal is gaan kijken voor wat yoga oefeningen en dat is gaan proberen! en wat mij opviel was ook dat ik verder uit mijn zadel kwam met lichtrijden ja , ik weet niet meer zo goed maar ik denk dat ik het daar overdreven deed omdat ik meestal te ondiep rij en het lijkt of ik slecht doorzit zegmaar echt zo daar tussenin . Dus ik moet even een midden weg gaan zoeken, maar heel erg bedankt voor je tips :D!!
lydian:
idd mijn handen heb ik laag en breed hier moet ik ook aan gaan werken (gelukkig krijg ik als goed is deze week weer les na een lange tijd) bedankt voor je tips!
annemiek:
dat van die zonder beugels rijden vind ik een hele goede, dat probeer ik zo aventoe al wel en dan ook een goede beenhouding aan te nemen, maar omdat ik er moeite mee heb gaat zara wel soms ineens gespannen lopen (ze is beetje bang) dus dit doe ik kleine stukjes, maar voor mij is het wel een hele goeie. (dit moest ik al toen ik haar een paar maanden aan het inrijden was, al had ik erg veel moeite met de draf ik werkte wel. maar nu zit ik weer op de oude lengte, ja sinds deze week dan weer 1 gaatje langer, even rustig aan naar beneden werken want meteen 2 of 3 gaten langer werkt denk ik niet voor mij aangezien ik slechte beenligging heb.
Bedankt voor je tips!!