dressuur met nikki in de sneeuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zaralover

dressuur met nikki in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 21:41

hallo,
Nikki oftewel der echte naam Ceetje is afgelopen mei 3 jaar geworden en eind mei heb ik haar gekocht, ze kende toen longeren al heel goed dus ik kon haar vrij gauw al inrijden dat ging ook heel snel want ze deed het perfect. Ook verkeersmak was ze de eerste keer eigelijk al 100% echt werkelijk niks vond ze eng, brugjes , water (vind ze geweldig en zwom ook al meteen) honden , vrachtwagen , tractors niks gewoon. Ze is wel een lekker vlotte pony en reageerd super op stemhulp. sinds september geef ik ook wat les op haar aan hele kleine kindjes dus meer dat ze keer rond kunnen rijden zegmaar, zoals me nichtje (kindje van me zus ) enzo. Ook dat doet ze eigelijk heel goed. Alleen waarneer ik der rij wil ze nog wel ooit een keer een bok geven (dat is iets van een paar weken) of wegschieten. En sinds een keer of 3 leer ik der meer stelling en oefeningen en loopt ze eigelijk ook super makkelijk nagefelijk. Ze pakt alles super op :D :o .
Owja ik ben een beetje groot voor der, ik weet het :o (ze is ook maar 1,30m ongeveer)
ik heb geen cap , I know doe ik nooit thuis met dresuur ;)
touwtje is beetje stom weet ik dat is ff te vervanging voor staartriem (die alsgoed is morgen binnenkomt) was even eenmalig omdat ik anders gemiddeld 8 keer moet afstappen (aangezien echt maar dan ook echt alle zadels naar voren glijden, ik heb er 7 geprobeerd)
mijn beugels zijn zo kort omdat me benen er anders onder slungelen en het zadel nog meer glijd.
En nu dan maar de foto's!!

nikki's hoofdje
Afbeelding

Afbeelding

stappen
Afbeelding

gallop(daarin is ze nog niet nagevelijk)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de zon was best fel :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik kijk overal te veel naar beneden ik weet het, dat doe ik normaal eigelijk niet zo maar komt denk door zon en was geconcentreerd ofzo haha *D
en ik heb me tenen naar buiten , daar werk ik al een tijdje aan , maar dat blijft moeilijk :9
opmerkingen? tips?
Laatst bijgewerkt door zaralover op 29-12-10 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:15

Je tenen... Maar dat gaf je zelf al aan (;

Verder vindt ik dat ze achteraan een beetje actiever mag, en af en toe haar wat meer halslengte geven zodat ze je hand volgt.

Ik zou oppassen met dat touwtje hoor, ik denk dat het wel kan schuren.

keeliie

Re: dressuur met nikki in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:18

Het lijkt op de foto's alsof ze af en toe wat actiever mag van achteren. Verder leuke combi!:D

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 22:23

jumpiewumpie schreef:

Verder vindt ik dat ze achteraan een beetje actiever mag, en af en toe haar wat meer halslengte geven zodat ze je hand volgt.

daarom heb ik dat ook maar 1 keer gedaan, want vond ook nie zo, maar het hielp wel , hopelijk krijg ik morgen die staartriem binnen. En ze heeft dikke wintervacht (24/7 buiten) dus heel gauw schuurd het ook niet door maar het is in iederen geval niet meer vaker.;)
ze volgt heel goed me hand alleen heb ik daar nie echt een foto van jammer genoeg. Eerst toen ze nog niet nagevelijk liep toen deed ze ook niet halsstrekken en nu echt geweldig goed eigelijk ;)(me moeder die de foto's maakte wouw naar binnen :9)
En actievere achterhand moet ze inderdaad nog krijgen. (maar de sneeuw liep ook wat moeilijker voor der ;))

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:25

mijn eerste gedachte? eerlijk? wacht nog maar eens een half jaar tot een jaar voordat je al zoveel wilt.
Maar zo denk ik over jonge paarden, maar ieder zijn mening daarover.

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:27

zaralover schreef:
jumpiewumpie schreef:

daarom heb ik dat ook maar 1 keer gedaan, want vond ook nie zo, maar het hielp wel , hopelijk krijg ik morgen die staartriem binnen. En ze heeft dikke wintervacht (24/7 buiten) dus heel gauw schuurd het ook niet door maar het is in iederen geval niet meer vaker.;)
ze volgt heel goed me hand alleen heb ik daar nie echt een foto van jammer genoeg. Eerst toen ze nog niet nagevelijk liep toen deed ze ook niet halsstrekken en nu echt geweldig goed eigelijk ;)(me moeder die de foto's maakte wouw naar binnen :9)
En actievere achterhand moet ze inderdaad nog krijgen. (maar de sneeuw liep ook wat moeilijker voor der ;))

mijn paard heeft onder der staart geen haar hoor? :o
lijkt me ook erg schuren maargoed.

verder denk ik dat je haar iets meer moet afwisselen in teugellengte. je houd haar nu vaak erg kort. wel een leuk beestje en fijn dat je nog zo kan rijden in de sneeuw ;)
mag ik trouwens vragen of je van plan bent haar te blijven rijden? gezien je lengte lijkt me dit geen vaste combinatie. aangezien je misschien nog groeit?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:30

vraagje..
waarom heb je haar in mei gekocht terwijl je jezelf nu al te groot voor haar vindt? de 1.40 zal ze niet meer worden als ze nu met 3,5 nog maar 1.30 is.
snap dat je helemaal gek van een paardje kan zijn, maar functionaliteit is ook een ding (als je toch wilt rijden).

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 22:31

@ knert
ja zo denk ik ook erover hoor ben nooit zo van het snelle, maar veel doet ze al zelf en ze is super slim ;). Een andere pony word in februari 7 en die kent ongeveer net zo veel ;) is net hoe snel de pony wil en kan leren. bij de 1 gaat het wat sneller als de ander. mja veel meer als wat stelling in stap in stap paar pasjes wijken en dat nagevelijk deed ze eigelijk meteen want ik heb der maanden met lange teugel gereden en sinds nu 3 keer met heel klein beetje druk en ze is al nagevelijk, bij me andere pony's duurde alles wel wat langer zelf 1 van bijna 7 had zoveel tijd nodig dat ze nog alleen maar stap draf en gallop kan omdat ze anders te bang is, en dat geduld heb ik ook wel hoor ;)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:32

zaralover schreef:
jumpiewumpie schreef:

Als je geen staartriem hebt kan je misschien tijdelijk een slechte riem gebruiken met een moushe errond? Dat is allessinds toch al iets beter (;

Oh dat moest ik nog zeggen:
Schakelen en stellingen in galop, slangenvoltes met tussenin draf en in elke bocht opnieuw galop aanspringen helpt heel goed bij aanleuning in galop (,bij mij toch)!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:36

zaralover schreef:
@ knert
ja zo denk ik ook erover hoor ben nooit zo van het snelle, maar veel doet ze al zelf en ze is super slim ;). Een andere pony word in februari 7 en die kent ongeveer net zo veel ;) is net hoe snel de pony wil en kan leren. bij de 1 gaat het wat sneller als de ander. mja veel meer als wat stelling in stap in stap paar pasjes wijken en dat nagevelijk deed ze eigelijk meteen want ik heb der maanden met lange teugel gereden en sinds nu 3 keer met heel klein beetje druk en ze is al nagevelijk, bij me andere pony's duurde alles wel wat langer zelf 1 van bijna 7 had zoveel tijd nodig dat ze nog alleen maar stap draf en gallop kan omdat ze anders te bang is, en dat geduld heb ik ook wel hoor ;)

aah oke. Maar vergeet niet dat een paard dat meewerkt en alles maar voor je wilt doen ook tever kan gaan. Ik heb bijvoorbeeld gister weer voor het eerst na 2,5 week gereden en als ik hem een uur hard zou laten werken,..deed hij dat vast voor mij. Maar gezond is het niet.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 22:41

mijn paard heeft onder der staart geen haar hoor? :o
lijkt me ook erg schuren maargoed.

verder denk ik dat je haar iets meer moet afwisselen in teugellengte. je houd haar nu vaak erg kort. wel een leuk beestje en fijn dat je nog zo kan rijden in de sneeuw ;)
mag ik trouwens vragen of je van plan bent haar te blijven rijden? gezien je lengte lijkt me dit geen vaste combinatie. aangezien je misschien nog groeit?[/quote]
ja idd daar heb je gelijk in onder der staart zit niet veel haar nee. maar goed dat ik er maar kwartiertje ongeveer mee heb gereden dan ;)
Afbeelding wat langere teugel alleen vond ik het een domme foto omdat me been omhoog steekt {x)

Afbeeldingdat was in het begin met draf

Afbeelding in gallop zodat ze niet uit kon glijden
en tussendoor me moeder heeft ook fot's van me andere pony's gemaakt toen ik der even aan een lange teugel liet stappen tussendoor want ja in de sneeuw is alles mooi ;)

ik ben bijna 20 dus nee groeien doe ik zoiezo niet meer, eigelijk wouw ik der weer verkopen maar ja je raakt er toch aan gehecht he !?!
maar nu geef ik dus kindjes les en rijden en meer kindjes op die bijv. al ietsje langer rijden (die vragen zoiezo niet veel van der)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 22:44

Citaat:
Oh dat moest ik nog zeggen:
Schakelen en stellingen in galop, slangenvoltes met tussenin draf en in elke bocht opnieuw galop aanspringen helpt heel goed bij aanleuning in galop (,bij mij toch)!

ja idd maar rustig aan beginnen , dan komt dat wel goed
Laatst bijgewerkt door zaralover op 29-12-10 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 22:46

aah oke. Maar vergeet niet dat een paard dat meewerkt en alles maar voor je wilt doen ook tever kan gaan. Ik heb bijvoorbeeld gister weer voor het eerst na 2,5 week gereden en als ik hem een uur hard zou laten werken,..deed hij dat vast voor mij. Maar gezond is het niet.[/quote]

ik rijd der zoiezo nooit zo lang en doe heel veel stappen, en alles wat ik aan oefeningen doe wat niet veel is . ooit slangenvolte paar pasjes wijken en beetje stelling vragen is zoiezo in stap :o

Samanth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:46

jij praat over nagevelijk,, ik vraag me af op welke foto jij je pony nagevelijk ziet ?
ik zie namelijk op alle foto's een opgekropte pony die zijn rug weg duwt ?
de laatste foto geeft in mijn ogen nog het fijnste beeld,, en de galop foto.

verder denk ik dat je beter door kunt gaan met kindjes les geven want ik vindt je dus wel ech te groot..

wel een erg leuke pony is het :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:48

Samanth_ schreef:
jij praat over nagevelijk,, ik vraag me af op welke foto jij je pony nagevelijk ziet ?

verder denk ik dat je beter door kunt gaan met kindjes les geven want ik vindt je dus wel ech te groot..

hier ben ik het wel mee eens. Je wilt wel veel maar het lukt niet zo goed. Daarom gaf ik aan er nog even mee te wachten. Vooral zodat je er zelf wat meer klaar voor bent en haar de tijd en rust kan geven waar elk jong dier recht op heeft.
en wat ik eerder aangaf... de vraag over je lengte en haar lengte.. maar geen antwoord.

over galoperen in de sneeuw.. dat jij dat duft. Moet er niet aan denken. Denk ook niet dat een pony/paard zich dan echt kan richten op ontspannenheid. Denk dat je zelf ook anders loopt op sneeuw ondergrond. (dit is overigens niet aanvallend bedoelt)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:51

Samanth_ schreef:

_/-\o_ mee eens

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 22:51

Samanth_ schreef:

misschien omdat de foto's van zijkant zijn genomen ??

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:53

zaralover schreef:
Samanth_ schreef:

?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:55

zaralover schreef:
Samanth_ schreef:

sorry, maar daar ligt het niet aan. Het is neit erg hoor, zo'n jong ding hoeft ook niet altijd nagevelijk te lopen.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:57

maar meer teugel geven kan geen kwaad.. zo kan hij niet ontspannen en dus ook nooit nagevelijk gaan lopen!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:59

mmaar behalve dat. Nagevelijkheid is echt wel wat meer dan dat koppie wat lager. En dat zou jij als lesgever moeten weten. Dan weet jij hoe de rug en achterhand en hals werkt/beweegt. Hier zie ik een weggedrukte rug bij een pony die uit elkaar valt. Maar nogmaals wees er zuinig op, .. er zit vast een goed karakter in als ze al zo lekker mak zijn op 3,5 jarige leeftijd.!

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 23:02

Knert schreef:
hier ben ik het wel mee eens. Je wilt wel veel maar het lukt niet zo goed. Daarom gaf ik aan er nog even mee te wachten. Vooral zodat je er zelf wat meer klaar voor bent en haar de tijd en rust kan geven waar elk jong dier recht op heeft.
en wat ik eerder aangaf... de vraag over je lengte en haar lengte.. maar geen antwoord.

over galoperen in de sneeuw.. dat jij dat duft. Moet er niet aan denken. Denk ook niet dat een pony/paard zich dan echt kan richten op ontspannenheid. Denk dat je zelf ook anders loopt op sneeuw ondergrond. (dit is overigens niet aanvallend bedoelt)

ja was nogal dikke pak sneeuw dus niet glad en daarom geef ik der dan ook teugel, dan vind ze der eigen balans en idd dan kan ze ze niet richten op onspannen zijn en dat was ze dan ook nie in gallop maar in stap en draf duidelijk wel ;) waarschijnlijk door de foto's lijkt dat misshcien niet zo maar dat was wel het geval. want dat voel je heel duidelijk, dat verschil met opgekropt of onspannen he . en ze gaat denk ik als ze zich stijf houd ook niet uit zich eigen al zo lopen , alleen door me teugels vast te houden. maar dat komt omdat ze eerst altijd zonder druk is gereden en egt met lange teugel en jammer genoeg kan ik die foto's er niet op krijgen dan kon ik het laten zien. en idd ze loopt wel wat anders op sneeuwondergrond daarom is der achterbeen er ook nie bij

Lot4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:06

Voor zo'n jonge pony ziet het er wel goed uit :D Behalve de dingen die je zelf een beetje aangaf met je tenen, vind ik het er opzich wel goed uit zien. Mooie foto's trouwens! Ik vind de aftekening op haar hoofd wel gaaf :D

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 23:07

en dat touwtje vond ze nou ook weer niet geweldig daarom draagt ze der staart wat hoger , waardoor het misshcien zo lijkt maar serieus onspannen was ze wel , misshcien ziet het er niet zo uit , waardat door komt weet ik dan niet , maar dat was ze wel want dan voel je duidelijk verschil in de rug. ik geef 1 x in het begin na het losstappen 1 heel klein beetje druk en de rest doet ze zelf en als je goed kijkt bij sommige foto's kun je zien dat er geen druk op staat want ik laat altijd los. ik haat het als mensen (zagen zo als ze dat soms noemen) gaan vragen door de handen naar voor en achter te doen en dan nog niet ophouden terwijl ze er zijn ook niet. maar ik wouw der even wat stelling in de hoeken leren en toen ging ze zelf al netjes rond dusja toen liet ik der ook maar zo lopen

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 23:09

Lot4ever schreef:
Voor zo'n jonge pony ziet het er wel goed uit :D Behalve de dingen die je zelf een beetje aangaf met je tenen, vind ik het er opzich wel goed uit zien. Mooie foto's trouwens! Ik vind de aftekening op haar hoofd wel gaaf :D

dat vond ik nou ook :o daarom kocht ik haar ook :9
en idd die tenen is verschrikkelijk al gaat het al wel wat beter maar soms vergeet ik het toch weer