3-jarige Comtesse (Radisson*Oramé) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

3-jarige Comtesse (Radisson*Oramé) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 15:26

Comtesse is een 3-jarige merrie v. Radisson en komt uit de SilverBridge-stam.. Vroeger reed ik altijd haar moeder Vorstin, maar helaas is deze 2,5 jaar geleden verkocht. Daarna reed ik de volle zus van Vorstin en die is inmiddels ook verkocht, dus wordt het tijd voor een nieuwe uitdaging en wederom een paard uit deze geweldige stam..

Comtesse is in juli zadelmak gemaakt en daarna de wei weer in gegaan tot oktober. Op dit moment ben ik 3 weekjes met haar bezig en veel meer als zadelmak is ze dus niet. Ik rij haar 3 keer in de week en doe alles heel rustig aan. Ik vind het belangrijk dat ze goed aan mijn been reageert en op haar eigen benen loopt. Geen gepluk aan haar hoofd en aan mijn zit terugkomen.. Ik denk dat ik op dit moment best al iets meer van haar zou kunnen vragen, maar we hebben dus geen haast.. En hier mogen jullie je meningen/adviezen dan ook graag over geven..

Comtesse staat op dit moment nog in een groot groepshok met 6 andere paarden.. Mensen die mij kennen weten dat ik van verzorgde paarden hou, maar ook van blije paarden. Ze zit er dus niet tip-top uit, maar staat alle dagen nog lekker in de wei en 's nachts met haar vrienden op stal.. En we zeggen maar zo "Een klei-paard is een blij paard". Graag dus geen commentaar over haar vieze staart.. :P

Afbeelding
Kleine paardjes worden groot.. :D

Afbeelding
Koppie

Afbeelding
Stap rechtsom

Afbeelding
Draf linksom

Afbeelding
Whaaaah, spoken!!

Afbeelding
Draf linksom

Afbeelding
Stap linksom

Afbeelding

Afbeelding
Braaf dier (L)

En nog een filmpje

Arabesk

Re: 3-jarige Comtesse (Radisson*Oramé) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:31

Ik zal wel weer een azijnpisser zijn als ik zeg dat ik drie jaar veel te jong vind om al te gaan rijden. Met vier is vroeg genoeg en dan 1x per week is al meer dan zat, als je je realiseert dat de ruggengraat pas uitgegroeid is met 6 jaar!

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:34

Arabesk schreef:
Ik zal wel weer een azijnpisser zijn als ik zeg dat ik drie jaar veel te jong vind om al te gaan rijden. Met vier is vroeg genoeg en dan 1x per week is al meer dan zat, als je je realiseert dat de ruggengraat pas uitgegroeid is met 6 jaar!

idd azijnpisser..

ts het ziet er super vriendelijk uit. Leuk paardje, geniet ervan en ga zo door... ;)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 15:36

Ow nee, Arabesk, ik vind dat je helemaal gelijk hebt, maar als je dus nagaat dat ze bijna 4 is, en er in totaal nu zo een 14 keer op gezeten is, vind ik het wel meevallen..

Dank je wel, Willemieke..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:42

Arabesk schreef:

Idd, azijnpisser.

TS, het ziet er enorm vriendelijk uit! Leuk paardje ook.

Wat zijn je toekomstplannen met het dier?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:43

uppojono, ik ben het helemaal met jou eens. :D
ze is toch al bijna 4.

manasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:44

Je rijdt al lekker vriendelijk, geeft een tof beeld!
Ga zo door:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:45

Ik vind het er goed uit zien!

Wat een mooie ruime stap heeft je paardje!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 15:46

Dank je wel allemaal..

@EenitraM: Nou op zich heb ik nog niet echt toekomstplannen.. Het is niet mijn paard en ik denk dat ze op den duur de springsport in moet.. Maar dit zal nog zeker een jaar duren.. Misschien dat ik haar eerst meeneem naar wat dressuurwedstrijdjes, maar dat zal ik dan nog moeten overleggen.. Eerst in elk geval haar mooi ontspannen zien te krijgen en lekker laag lang..

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:49

Ziet er leuk uit! En inderdaad rijdt je volgens mij best vriendelijk :)

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:50

Ziet er al super uit Daan!
Ze loopt lekker ontspannen en ik vind het juist top van je dat je zo rustig aan doet!

Dus lekker zo doorgaan, dan komt de rest vanzelf!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:51

vind t er super vriendelijk uitzien!
ga zo door!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:55

Het ziet er echt heel paard vriendelijk uit jou manier van rijden. Daar kunnen een boel mensen met een jong paard een voorbeeld aan nemen.
Natuurlijk zie je wel dat ze nog heel erg zoekend is naar balans, maar dat mag ook voor zo'n korte tijd onder het zadel, dat komt vanzelf wel.
Lekker door gaan waar je mee bezig bent, heel voorzichtig af en toe eens iets meer oppakken mag als ze dat zelf aangeeft best wel.

Maar andere vraag...ligt er nu sneeuw aan de kant????

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 16:09

Dank jullie voor alle aardige reacties..

@Aerdenhout. Neej, er ligt geen sneeuw aan de kant.. Maar er staan dus muurschilderingen op en de tractor is er met het slepen vaak tegenaan gekomen.. Is dus gesleten hout.. Tenminste, denk dat je dat bedoeld..

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:13

De C's worden nu vier toch? Dan kunnen ze echt wel al iets gaan doen.
Ga zo door! Het ziet er vriendelijk uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:19

Ik vind het er ook vriendelijk uitzien, maar ik vind haar ook nog wat jong ogen.

Ik denk voor je zit zou je je beugels wat langer moeten maken, je zit nu een beetje in een stoelzit soms. Ik begrijp wel dat je ze korter maakt, en ik vind dat ook wijs bij een jong paard, maar imo zijn ze iets te kort.
Probeer bij het lichtrijden niet te ver omhoog te komen, je landt altijd harder dan je denkt, laat je opgooien, en ga dan weer zacht zitten, dat is fijner voor de rug. Dan kom je namelijk maar heel iets omhoog, en voelt het lichtrijden ook wat natuurlijker.

Verder wil ik nog kwijt dat ik haar een heel mooie dame vind, en dat ik het fijn vind om te zien dat je niet steeds in de mond bezig bent.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:24

Hihi wat een puppie nog maar hier kunnen veel bokkers een voorbeeld aan nemen!
Ziet er super paardvriendelijk uit TS, en idd, 14 keer erop gezeten en bijna 4 jaar, goed bezig!

Verder ga ik mee met Yamcha hierboven, denk dat dat net wat fijner is voor jezelf, en dus ook het paard.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:26

Ik vind dat ze te jong is heel erg meevallen..
Ik heb wel eens paarden gezien die net 3 zijn en waar al veel meer mee gedaan wordt.
En aangezien dit paardje al bijna 4 is vind ik het wel kunnen als je hem nu rustig gaat oppakken.

Ik vind het er echt super goed en paardvriendelijk uitzien.
Lekker zo door gaan, en als ze zelf gaan aangeven dat ze het saai vind worden en dat ze wel meer aan kan qua werk dan kun je het wel wat moeilijker voor haar gaan maken en verder gaan oppakken.

Ik zou inderdaad je beugels wel iets langer doen, naar mijn idee en ervaringen kun je op deze manier namenlijk nooit lekker ontspannen zitten en rijden .. Tenminste ik niet :P

Heel veel succes en plezier met dit knappe paardje & het gaat helemaal goed komen !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:29

HIHI...die moet dan een keer een lesje hebben in het rijden van een tractor!
Het ziet er echt uit als een berg sneeuw.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 17:05

Ow ja, dat van die beugels hebben jullie helemaal gelijk in.. Was ik vergeten erbij te zetten in het inleidende verhaaltje.. Ik heb ze inderdaad zo kort, omdat ik dan meer houvast heb als ze opeens opzij springt.. Maar het klopt inderdaad dat ik dan harder neerkom.. Daar had ik nog niet over nagedacht.. Dus...beugels maar wat langer vrijdag.. Goede tip ;)

_lisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:11

ziet er leuk uit!:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:12

Graag gedaan :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:14

mooi beestje! je rijdt hem echt keurig!
heel vriendelijk!

even een vraagje: zijn radissons nou echt allemaal zo 'mager' gebouwd, en verder hoog op de benen?
ken er nog een paar die lijken precies op die van jou!

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:17

Ziet er goed uit!! Ga zeker zo door met het rijden van het paard! Mooi vriendelijk en net als wat je zegt niet lopen trekken aan de voorkant. Eerst is de balans het belangrijkste!! Veel binnenhoefslagen pakken (wat je doet!!)
Veel mensen kunnen hier van leren!!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 17:25

moelly schreef:
mooi beestje! je rijdt hem echt keurig!
heel vriendelijk!

even een vraagje: zijn radissons nou echt allemaal zo 'mager' gebouwd, en verder hoog op de benen?
ken er nog een paar die lijken precies op die van jou!

Bij ons op stal staat er nog een Radisson en dat is juist één met korte pootjes, groot hoofd en iel halsje.. Eigenlijk niet zo een mooi dier.. :o Maar dat is de enige Radisson die ik naast deze ken, dus ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar Comtesse is idd een slank type met enorm lange beentjes, maar wel een vol buikje.. Ze is trouwens 1.75 al, dus al aardig aan de maat..