Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
paardje2010 schreef:mariska32 schreef:ik denk dat ze niet sterk genoeg is,niet genoeg ballanse.
op buitenrit heb je een recht stuk,in de bak komen er snel weer bochten.
kortom,ze vind het moeilijk.
Enig idee hoe ik het voor haar makkelijker kan maken?
Citaat:Klinkt idd als gebrek aan kracht. Dus veel schakelen, gymnastiseren. Je kunt beter veel stap-draf, stap-halt enz. (schakelen in tempo en dan ook echt meteen reactie krijgen, dus dat ze aan 't been komt) doen voor de galop, daar wordt ze namelijk iets vermoeider van dan van 20 minuten gewoon rondjes draven. (mocht het frisheid zijn) Maar vooral veel schakelen, gymnastiseren en longeren dat is goed voor de spieren, daar worden ze sterker van en dan zal de overgang naar de galop voor haar makkelijker worden.

heb er ook 1.5 jaar last van gehad met mijn Tinkermerrie. Chann_ schreef:ik denk dat ze kracht mist in haar achterhand. ik heb dit ook gehad met mijn haflinger. (niet echt een galop paard) en een fries die ik tijdelijk bijreed (zelfde) daarbij heb ik vaak het gewicht naar de achterhand gebracht door iets te verkorten in de hals en het tempo zo laag mogelijk te houden. en daarna aangalloperen. veel tempowisselingen en overgangen rijden.
bij mijn haf scheelt het ook heel erg dat ik spring. hierdoor traint ze die spieren extra, maar ik weet niet of dat een optie is voor jou