Ik heb een probleem met het paardrijden waar ik graag vanaf wil! Als ik draaf met mijn paardje dan is het voor mij haast onmogelijk om mijn voeten stil te houden. In stap en galop is dit een stuk minder maar in de draf gaan ze alle kanten op!
Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik dit kan veranderen?
Na tig paarden gereden te hebben, kan ik wel zeggen dat het per paard enorm scheelt. Op de één kan je beeldig en muisstil zitten, en op de ander leiden je voeten een eigen leven. Ik probeer op de lastige gevallen een beetje op de buitenkant van m'n voet te steunen, dit helpt bij mij een heel klein beetje.
Marieke___
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-10 11:16
Oke, dat zal ik 's uitproberen!
Nu loopt het paard waar ik het over heb ook wel een beetje scheef.. Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
Linnietje
Geplaatst: 28-12-10 11:19
Ga rijden zonder beugels, dan leer je onafhankelijk zitten. Het kan dus zijn dat je in draf te veel steun zoekt in je beugels en dan gaan ze een beetje zwaaien/wiebelen. Een zitles is ook goed (ook als je al goed kan zitten)
Het kan ook zijn dat je beugels een gaatje te lang zijn. Dat je niet genoeg steun hebt bij het lichtrijden.
Doordat je paard scheef is kun jij niet goed zitten. Dat geeft een wisselwerking. Zou dus zeker kunnen.
m9ara
Geplaatst: 28-12-10 18:03
doordat je paard scheef is kan het extra lastig zijn, maar probeer jezelf er heel vaak op te controleren. en iemand langs de kant te laten kijken of jij je voeten stil houd en gewoon telkens laten corrigeren als jij het weer fout doet. heel veel succes! zulke problemen zijn altijd heel moeilijk op te lossen!
Het kan ook aan je laarzen liggen, als ik met rubberen laarzen, of thermo laarzen ga rijden gaan mijn benen ook alle kanten op, maar met m'n leren heb ik nergens last van.
Hartstikke bedankt voor alle tips! @ Linnietje: Ik zal vanavond 's zonder beugels proberen! Kijken of dat helpt! @ m9ara: Goede tip! Ik zal mijn instructeur er eens om vragen! @ Marjolien: Ik heb sinds deze week nieuwe schoenen (leren jodhpurs ipv rubberen) dus wie weet helpt dat ook!