debuut van Twinkle en mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

debuut van Twinkle en mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 18:25

Hierbij wil ik Twinkle en mij voor het eerst voorstellen op bokt :D
Twinkle is van mijn zus. We weten niet precies hoe oud ze is maar ze is op dit moment geschat op 12/13 jaar. We weten ook niet welk ras het is dus als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag :+
Informatie Twinkle:
Naam: Twinkle
Leeftijd: 12/13
Ras: -
Stokmaat: 1.47

Informatie Suzette:
Naam: Suzette
Leeftijd: 16
Rij ervaring: 8 jaar (doet ook aan voltige :+ )

Wij rijden sinds 2 jaar samen omdat mijn zus haar arm had gebroken.. Ik heb ook nog een eigen pony maar die is 21 en daar rijd ik niet heel vaak meer op alleen recreatief :D
Wij zijn samen B+9 in de dressuur en B+14 en L+4 met springen wat we ook duidelijk leuker vinden! Maar dressuur is de basis :o

Eigen opmerkingen:
- Ik hang achterover
- Kapstok tenen
- Twinkle is niet altijd even ontspannen (tips??)
Genoeg geklets hier is tadadadam Twinkle :):)

1. Instappen (lang en laag hebben we geprobeerd.)
Afbeelding
2. Tenen :(
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. <3
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. Uitstappen :+
Afbeelding

Bedank voor het kijken! Tips zijn altijd welkom! :wave:

Milan_lover

Re: debuut van Twinkle en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 19:31

Jij en Twinkle zijn een geweldig team! :D

Horsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:04

Wat leuk dat je op Voltige zit! :D

Doordat jij naar achteren hangt, werk je je paard tegen. Daardoor kan die zich niet zo heel goed ontspannen in de rug.
Denk alsof iemand jou met een touwtje aan je cap omhoog trekt, laat jezelf lang worden in je bovenlijf.
Laatst bijgewerkt door Horsk op 26-12-10 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 20:08

zo had ik er nog nooit over nagedacht.. dat zou natuurlijk heel logisch zijn! nu ga ik er nog meer op letten :D

manasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 21:03

Om je paardje lekker los in z'n lijf te laten lopen, kan je veel wendingen doen. Denk aan slangenvoltes, vierkante voltes etc. Ook regelmatig de hals laten strekken (ook in draf) zodat jullie beiden even kunnen ontspannen. Vanaf het begin al ontspannen blijven; als jij ontspannen bent, ontspant Twinkle ook :)
Leuk paardje!

anne_hendrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:53

Hee volgens mij ken ik Twinkle! Haha. Heet je zus toevallig Frances ofzo?
Naja, anyway. Vind het er goed uit zien! Zoals hierboven ook al gezegd, veel voltes rijden en ook echt stelling vragen. Daar worden ze lekker los van :) Wat ook wel is wil helpen is veel (schijn)overgangen, dat houdt dr lekker wakker & voorwaarts.
Succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:27

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Verder zijn de foto's die je hebt geplaatst te oud, waardoor de rijtechnische commentaar die gegeven wordt niet meer van toepassing is.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Wanneer je geen 5 recente foto's hebt waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar RIJ-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.