Touch op jumping *filmpje*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

Touch op jumping *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 14:55

Ehrentusch (Touch) is nu net 6, op het filmpje nog 5. (Unique II drum vh jukschot X zeoliet)
Het filmpje is op hoogte 1m05, dat is ons niveau dus.

Mijn eigen opmerkingen:
- hoger en constanter tempo houden
- lijnen mooier rijden en recht op de sprongen komen
- houding kan altijd beter :P

op het einde zie je een vosse merrie voorbij komen, dat is dus zijn beste vriendinnetje en natuurlijk volgen onze startnummer op elkaar :( paarden waren dus meer op elkaar aan het letten dan op de sprongen
*edit* die laatste sprong hoorde dus niet meer bij het parcours, maar iemand deet het teken dat ik er nog over moest, vandaar de rare sprong

996981

Re: Touch op jumping *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:59

vind het erg ineerlijk dat je je paard een mep geeft, aangezien het duidelijk een ruiterfout was. je had je linker been eraf... komt bij dat hij er nog wel overheen had gekund alleen stuurde jij hem er voor weg. verder mag je nog wel wat werken aan je eigen houding en de aanleunig van het paard :)
veel succes en plezier :D

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 15:01

themuisje schreef:
vind het erg ineerlijk dat je je paard een mep geeft, aangezien het duidelijk een ruiterfout was. je had je linker been eraf... komt bij dat hij er nog wel overheen had gekund alleen stuurde jij hem er voor weg. verder mag je nog wel wat werken aan je eigen houding en de aanleunig van het paard :)
veel succes en plezier :D

Dat is misschien waar, maar ik weet zeker dat hij zonder die tik nog een 2de en 3de keer gestopt zou zijn.
Ernaast lopen is altijd de fout van de ruiter. Maar aangezien hij in de inrijpiste al een keer gestopt was(niet ernaast lopen) wou ik geen risico meer nemen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:03

ik vind het niet passen :n maar je ziet het heel veel in het springen. en ik denk dat als hij nog een keer gestopt zou zijn, jij de tweede keer een fout gemaakt zou hebben... :o
maar wel een erg leuk paard :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:06

ik vind dat er heeeeel veeeel te verbeteren valt!

paard is zo sloom als wat!
Zit totaal niet op te letten!
kruipt over de hindernissen heen!
je lijnen zien er niet heel netjes uit!

kan nog wel wat meer noemen

en ik moet nu weg :+

Zal straks even een uitleg geven hoe je dat kan verbeteren!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 15:08

TheHorseInn schreef:
ik vind dat er heeeeel veeeel te verbeteren valt!

paard is zo sloom als wat!
Zit totaal niet op te letten!
kruipt over de hindernissen heen!
je lijnen zien er niet heel netjes uit!

kan nog wel wat meer noemen

en ik moet nu weg :+

Zal straks even een uitleg geven hoe je dat kan verbeteren!

Nu heb ik deze punten zelf al aangegeven.. Andere dingen zijn zeker welkom!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:11

Ik denk dat als hij actiever gaat zijn, zoals je al aangeeft maar dat hoeft daarom niet sneller te zijn, maar wel actiever; gaat je paard makkelijker te sturen en losser zijn. Nu zie ik een ruiter die vooral op de hand rijdt (paard lijkt redelijk stug?) te weinig zit, en te weinig rijdt met het been. Laat hem eerst en vooral op zijn eigen benen galloperen, met teugels in een licht contact en een goede ondersteuning van de benen, dan komt alles goed :) Veel succes samen! ;)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 15:15

X__Trees schreef:
Ik denk dat als hij actiever gaat zijn, zoals je al aangeeft maar dat hoeft daarom niet sneller te zijn, maar wel actiever; gaat je paard makkelijker te sturen en losser zijn. Nu zie ik een ruiter die vooral op de hand rijdt (paard lijkt redelijk stug?) te weinig zit, en te weinig rijdt met het been. Laat hem eerst en vooral op zijn eigen benen galloperen, met teugels in een licht contact en een goede ondersteuning van de benen, dan komt alles goed :) Veel succes samen! ;)

Yes, hier heb ik wat aan. We hebben nu een tijdje weer goede springles. De galop is al 100 keer beter en hij loopt aan een heel licht contact.
Op parcours is hij enorm sterk, maar ik wil er geen ander bit in hangen. We zijn ondertussen wat lager 90-1m aan het springen op parcours en dat ziet er een stuk netter uit.
Eigenlijk was het dom om dit topic te openen :s aangezien we nu al enorm voorruit gegaan zijn, maarja daar is het nu te laat voor

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:28

Miekemuis_ schreef:
X__Trees schreef:

Yes, hier heb ik wat aan. We hebben nu een tijdje weer goede springles. De galop is al 100 keer beter en hij loopt aan een heel licht contact.
Op parcours is hij enorm sterk, maar ik wil er geen ander bit in hangen. We zijn ondertussen wat lager 90-1m aan het springen op parcours en dat ziet er een stuk netter uit.
Eigenlijk was het dom om dit topic te openen :s aangezien we nu al enorm voorruit gegaan zijn, maarja daar is het nu te laat voor

Geen probleem, je opent de volgende keer gewoon opnieuw een topic, en dan ziet iedereen hoe jullie verbeterd zijn. Trek je van bovenstaande commentaar niet zoveel aan, het is makkelijk te zeggen wat verkeerd is, moeilijker om dat te onderbouwen ook.
Je moet niet altijd bang zijn eens te veranderen van bitje, dat is niet altijd verkeerd. Je moet er nu ook geen zware pelham inhangen, maar een bitje dat enkel inwerkt wanneer hij stug wordt.
Je moet wel altijd opletten dat je je handen dan op de goede manier gebruikt.
Ik heb een tijdje met een correctiebit gereden: http://www.ruitersportoutlet.nl/shop/in ... can=bitten Was ik heel tevreden van, had het gewenste effect.
Eventueel een watertrens "Waterford", maar dan moet je zien dat je dit op de juiste momenten gebruikt, het kan heel scherp zijn. http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2500021
Kwestie van enkele voorbeelden.
MAAR altijd het been erbij!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 16:01

X__Trees schreef:
Geen probleem, je opent de volgende keer gewoon opnieuw een topic, en dan ziet iedereen hoe jullie verbeterd zijn. Trek je van bovenstaande commentaar niet zoveel aan, het is makkelijk te zeggen wat verkeerd is, moeilijker om dat te onderbouwen ook.
Je moet niet altijd bang zijn eens te veranderen van bitje, dat is niet altijd verkeerd. Je moet er nu ook geen zware pelham inhangen, maar een bitje dat enkel inwerkt wanneer hij stug wordt.
Je moet wel altijd opletten dat je je handen dan op de goede manier gebruikt.
Ik heb een tijdje met een correctiebit gereden: http://www.ruitersportoutlet.nl/shop/in ... can=bitten Was ik heel tevreden van, had het gewenste effect.
Eventueel een watertrens "Waterford", maar dan moet je zien dat je dit op de juiste momenten gebruikt, het kan heel scherp zijn. http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2500021
Kwestie van enkele voorbeelden.
MAAR altijd het been erbij!

Denk dat het bit veranderen niet zo'n goed idee is. Hij is gevoelig in de mond en gaat snel omhoog bij teveel teugeldruk.
Ga idd zo snel mogelijk een nieuw topic openen :)
bedankt!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:11

mag ik vragen waarom je het filmpje verwijdert hebt?

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:15

waarom heb je't filmpje verwijderd?

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:07

dezelfde vragen als hierboven

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:09

ook dezelfde vraag zoals hier boven

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 17:47

Omdat het geen goed idee was om dit topic te openen. Dit filmpje is al een half jaar geleden gemaakt, en het heeft dus geen zin om dit er nog op te zetten. Ik heb ook aangevraagd om het topic te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:45

Het filmpje is door TS verwijderd en daarmee voldoet het topic niet meer aan de eisen van HAW, daarom hier een slotje.