Ik had haar lekker voorwaarts en aan twee teugels en een beheerst tempo, maar kreeg de figuren er niet meer uit, het was dus duidelijk waar ik veel mee bezig ben geweest in de training en waar niet.
De tweede wedstrijd was vandaag bij de Lunaruiters en ik ben nog steeds
boos
. Laat in de ochtend moest ik nog om kwart voor drie starten, kom ik daar (ik was te paard naar het terrein gegaan bij gebrek aan vervoer) om twee uur, moest ik meteen de ring in. Ik kon kiezen: nu erin of helemaal aan het eind van de middag. Hallloooo jullie lopen drie kwartier voor! Dan kan ik er ook nog wel ergens tussen, de L1 loopt de hele middag nog. Maar goed, aangezien ik in dit weer en met Wencke thuis niet de hele dag te paard ga zitten of met een paard staan wachten, koos ik dus voor meteen de ring in. En tja, resultaat van niet losrijden met een dwarse Tuiger bomvol energie laat zich raden: knudde.Ik heb haar alle figuren doorgesleurd zo ongeveer, voelde me zo rot.
Maar goed, toen ff wat loswerken en tweede proef in, maar mevrouw was nog opgefokt van de eerste proef en flink sterk, dus vergeet het maar. Middenstap en halsstrekken ging dus WEL goed, ik trots!
Staan er nog twee 4-en op het protocol.
Ik ga maar eens heel goed nadenken of ik nog eens daar start, want de avond ervoor was de B en daar moest iedereen ook maar zien wanneer 'ie startte.
Kortom, veel moeite gedaan ertussen te komen om nog wat te kunnen starten dit seizoen, maar ik had net zo goed niet kunnen gaan, had veel bekijks. >;) Maar goed, de foto's. Ik vind zelf (en janna ook) dat we als combinatie erg vooruit gaan (eindelijk na vier jaar!) en dat bleek wel toen ik foto's zag van mijn rijles. Ik zat echt:
'loopt ze ZO goed?' Dat was dus echt boven verwachting! Die foto's volgen nog, staan bij Roy op de digi. Nu dus foto's van de wedstrijd die een beeld geven van Jurga onder het zadel nu. Voor de dressuurmensen stelt het niets voor, voor mij heeft het enorm veel waarde!
galopje (heel rustig en beheerst voor Jurga's doen!)

Halthouden, Jurga staat 9 van de 10 keer vierkant.

Mooi plaatje!

Portretje

Vandaag, dus het ging veel en veel minder dan normaal
:Proefje lezen:

Oei...

hop, hop, hop, STUITER in galop...

Nogal verkrampte ruiter...

Hier zie je pas goed dat de verhouding voorhand/achterhand erg raar lijkt onder het zadel.... En ja, ook mijn zadel mag iets groter....

Mijn paard zwiept uit protest met de staart? Welneuuuhhh....
Vliegen verjagen toch?
Tot slot nog wat Jurga voor de kar!
Met meninstructeur Henk Delen:

Met papa vaardigheid:

Sorrie, maar ik moet nog ff showen:
het nieuwe (tweespan) tuig (ook gedragen op de menfoto's):

De tweespanwagen (ook op de menpics), van Frits Kool:

Zo dat was het weer wat betreft Tuiger aan het werk! Commentaar natuurlijk welkom. Let wel: voor mij is dit al heel wat, maar verder leren doe ik graag
. 
. Een ook die merrie had met de vorige eigenaresse M dressuur en L springen en L samengesteld gelopen!!! En ze liep de Z-oefeningen best netjes. Dus natuurlijk kan het met een tuiger ook!!

maar het enige waar ik tevreden over was, was de middenstap en het halsstrekken. Ook op mijn protocollen twee keer een vier..... schiet lekker op zeg. Volgens de eigenaresse van mijn paard (zelf Z2 dressuur en jurylid) was de middenstap echt heel goed en wist de jury dus duidelijk niet waarnaar ze moest kijken.