Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Ja kan toch wel aan het zadel liggen , want wat bij de vorige eigenaar nog goed ging kan bij jou heel anders zijn, meer of minder bespiering kan al voldoende zijn dat het zadel niet fijn ligt.
Ja en hoe stap je op?
Ik zou het ook eens met een krukje proberen ook 10 x beter voor het paard zijn rug .
Maar er is wel degelijk iets wat niet fijn is voor het paard , dat geeft hij dus op die manier aan, dat is namelijk de enige manier voor een paard om te vertellen dat er iets niet klopt , of het nu het zadel zijn rug of jij bent , luister daar na en ga niet met een zweep opstappen want dat lijkt me niet eerlijk voor het paard , als jij te kleine schoenen hebt of een blaar op je voet zeg je toch ook van he dat is niet fijn en daar wil ik niet aan mee doen,
Wat doet het paard als je zonder zadel op stapt ?
En hoe lang heb je het dier al , zijn jullie al helemaal aan mekaar gewend?
Hou er rekening mee dat het een dier is met gevoel en ook een eigen natuurlijke reactie en geen hobbel paard.
Ga wat meer lezen over wat is een paard , dan leer je tenminste dat ze ook pijn en ongemak kunnen voelen en dat op een bepaalde manier duidelijk maken, maar dan leer je ook dat een paard zich uit eindelijk over geeft en zich dus ook kapot laat rijden,
ilovesita schreef:Ze luistert wel als ik naast haar loop en ze bijt dan ook niet, ook niet als haar zadel erop zit, maar dat doet ze alleen als ik haar laat stoppen en de teugels pak.... Verder is ze heel braaf in de omgang!