galop opeens een probleem? kan iemand helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_mariska_2

galop opeens een probleem? kan iemand helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 10:40

Een praktijk probleem...
Sinds twee weken is er een probleem met galopperen. Mijn lieve fries springt makkelijk aan in galop zowel vanuit draf als vanuit stap.
Hij is vaak makkelijker op de linker hand, maar dit wil nog weleens wisselen.
Opeens gaat de galop niet meer goed op de linker hand, aanspringen gaat prima maar zodra we een kleine volte rijden zet hij zich helemaal vast ( en is dan heel sterk) en gaat alleen maar versnellen.
Ik vind het gewoon raar omdat hij nooit problemen heeft gehad met galopperen en verder netjes loopt, .................heeft iemand anders hier wel eens problemen mee gehad? Of tips/ideeen....dan hoor ik het graag..

xSanneE_98

Re: galop opeens een probleem? kan iemand helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:49

probeer een tijd gewoon eens rechte stukken te galoperen en voor de bocht draven. ( of soms eens de bocht door maar daarna draven)

hou dit even vol, mijn paard heeft dit ook gehad. het kan ook dat een stevige buitenrit helpt.
misschien is het gewoon uit irritatie.

_haflinger

xx_femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:30

Dit problee heb ik ook gehad., toen ging ik eerst rijden zonder te galloperen en hem eerst goed los te rijden. Daarna ging ik hem allleen maar rechte stukken te galloperen en neit op die volte te gaan wnat daar heet ie zijn trucje voor ;) Veel succes heb je meer tips nogdig laat maar ff weten dan ;)

_mariska_2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 17:31

bedankt voor je reactie! Helaas kan ik nu niet zoveel rijden ivm het weer, maar ga het zeker proberen!
thanx!

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:35

Heeft je paardje misschien niet een verkeerde beweging gemaakt?
Vast gelegen in de stal met rollen (gebeurt ook als je het niet ziet), gek gedaan in de paddock, iets verstapt?
Kan zijn dat ze zich lelijk verrekt heeft en dat dat eruit komt in de galop.
Dan kan ze er natuurlijk last van hebben en willen ontvluchten.

Heb je de spieren al eens gecontroleerd, bijv. met 2 vingers langs de ruggengraat?
Misschien kun je wat vinden. Anders eerst maar ontspannende oefeningen en laat de galop even wachten.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:40

ik denk dat je vooral recht moet gaan rijden en niet teveel van hem moet vragen.
de bochten wel gewoon galopperen maar als je merkt dat het te moeilijk is dat ook nog in draf vragen.
en uiteindelijk uitbreiden tot een grote volte die je dan kunt verkleinen.
en natuurlijk veel losrijden in stap en draf. voltes, gebroken lijnen, slangenvoltes, wijken en schouderbinnenwaarts. allemaal oefeningen om hem goed los te maken.