Schimmel Libanta (v. Vigour B) weer aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Schimmel Libanta (v. Vigour B) weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 16:18

Afbeelding

Daar zijn we weer! :D

Op ons vorige topic zijn erg veel leuke reacties gekomen. Toen waren we nog vooral op zoek naar ontspanning, maar nu moet er langzamerhand gewerkt gaan worden. Paard heeft M2 gelopen, dus ze kan het allemaal, maar ik heb zelf nog maar heel weinig echte dressuurervaring.
Vandaag is een vriendin langsgeweest en zijn we vooral bezig geweest met haar hoofd/halshouding. Ik heb snel de neiging om haar te diep te willen laten lopen, dus het is altijd erg fijn als er iemand meekijkt, die aangeeft wanneer ze goed loopt.
We zijn vandaag dus vooral bezig geweest om haar neus eruit te rijden, maar ik zie nu dat ze veel actiever moet worden van achteren. Lastig joh, dressuur. Je moet ook alles tegelijk doen. :=
Gelukkig heb ik dit hele fijne paard, die heel geduldig is en altijd braaf haar best doet, ook als ik onduidelijk ben in mijn hulpen. Heb dus een heerlijk leerpaard gevonden. :+:

Ons vorige topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1380375

1. Instappen
Afbeelding

2. We hebben eerst laag ingedraafd, hiervan geen foto's dit keer.
Afbeelding

3. Netjes op de loodlijn.
Afbeelding

4. De galop is echt al een stuk beter geworden.
Afbeelding

5. Nette handhouding en niet te diep.
Afbeelding

6. <3
Afbeelding

7. Sluiten op een hele kleine volte. Lekker paard. :9 (Maar mijn houding.. :x )
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. :)
Afbeelding

10. <3
Afbeelding

11. En lekker lang. Echt een hele vooruitgang met het vorige topic. Nu niet meer te diep. :)
Afbeelding

12.
Afbeelding

Tips zijn welkom, wij oefenen lekker door!
:wave:

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:25

Wat een lekker paard heb je!!. Ik ben ook echt een schimmelfan!
Let idd wel op je houding, rechtop. Hou goed die vebinding met je paard en je handen op de plaats.
Jullie zijn een hele mooie combinatie vind ik!

En ziet er zeker al beter uit als het vorige topic!

Tessabuddy

Re: Schimmel Libanta (v. Vigour B) weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:27

Ziet er netjes uit hoor, mooi paardje ook!
Tips: probeer je armen aan je lichaam te houden (waarschijnlijk heb je moeite om je hand stil te houden, maak dan even je schouders los met wat oefeningen zelf.. schouders draaien e.d.)
En probeer in de draf meer ín je zadel te zitten, heb de indruk dat je jezelf er wat uitdrukt.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:29

Wauw ziet er echt keurig uit zeg. Lijkt me een érg fijn dier en die galop ziet er ook super fijn uit. Lekker blijven doorgaan zo. Probeer je handen wel rechtop te houden, je neigt nu snel naar piano handjes. Hele leuke combi zo samen!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:31

let op je handen je hand houding is verkeerd, draai je vuisten rechtop, dan 10 tot 15 cm uit elkaar
op de loodlijn klopt niet het dier is licht achter de lood lijn en iets op de voorhand, dit is goed te zien op foto 9 waar het achter been niet in de afdruk van het voorbeen zal gaan komen.
let op je zit in de galop je komt tever naar voren, je teugel gewicht is wel prettig om te zien je hak van je binnen been komt omhoog en je been te vernaar achter, verder zou het der wat meer over de rug mogen komen en meer dragend mogen zijn op de boven hals, dan vind ik de spanning iop de teugel in de draf fotos wat veel kan ook mis hebben maar hoeveel gewicht in grammen heb je in elke hand?

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:01

je moet rechtop je paard zitten, je hangt eigenlijk iets te ver naar achteren en duwt je benen naar voren, vindt jullie wel een hele mooie combi :)

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:58

Wat een leukerd zeg! Probeer wat meer voor je uit te kijken ipv naar de grond.
Verder commentaar is al gegeven. Vind het er wel prettig uitzien :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 02:14

Hoe langer je bezig bent hoe beter je zit wordt ;) Ik vind het er plezierig uitzien!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 08:38

Ziet er super netjes uit Else! Leuk om eens te zien hoe je d'r oppakt. :)
Je ziet dat ze na de galop ook actiever wordt ik draf. Dan loopt ze echt prachtig! :D

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:02

op een aantal draffoto's zie ik dat je te ver achter in het zadel zit, je zit als het ware op je stuitje.
probeer je rug iets holler te maken en je zitbeenknobbels te voelen.
in galop kom je zelf te ver naar voren, maar daar heb ik minder problemen mee omdat je zo je paard minder in de weg zit.
toch zou ik je als tip mee willen geven om in galop je been lang te maken, dan kom je waarschijnlijk vanzelf al meer rechtop in het zadel.
je handen meer rechtop ipv plat zou het beeld completer maken.

ik vind het wel een vriendelijk beeld geven allemaal, en je paard vind het best gezellig met je :)
heel veel plezier en succes samen!

eliseko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:05

mooi paardje zeg <3 .
maar mijn instructrice heeft me 2 tips gegeven
1- doe net of je cola flesjes in je handen hebt
2- als je naar beneden kijkt moet je je schouder zien en dan je voeten en dat moet 1 lijn dan zijn

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:08

Zoals boven al is aangegeven valt als eerste je zit op. Wanneer dat ok is, geeft het ook een beter plaatje.
Wanneer je een onafhankelijke zit creëert zul je zien dat het rijden ook met sprongen vooruit gaat.
Misschien een tip: Op de volte (aan longeerlijn) rijden zonder beugels en indien mogelijk ook zonder teugels.

Tis een prachtig paard! :) Jullie komen er wel! Oefening baard kunst :j

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:55

Oeii het is en blijft altijd moeilijk om rij-technisch commentaar te geven, als ik weet hoe het plaatje er ook uit kan zien (op andere paarden ...).
Maar wat gliss zegt met die tip, dat moet je echt eens doen. Leer je heel veel van ;)
We gaan snel eens afspreken om jou topper te mogen bewonderen :)

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:14

Probeer er goed op te letten dat je lekker voor je uit kijkt dat maakt het plaatsje al heel anders..

Verder is meeste al gezegt.

Leuke combinatie veel succes samen

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:28

Libantaaa :D Wat leuk om hem zo weer terug te zien zeg, hij ziet er goed uit!

Commentaar is al gegeven, ik vind dat je echt goed met hem aan het werk bent, ga zo door :j

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 01:38

Ik zie volgens mij een nogal lang paard wat altijd moeilijk aan elkaar te rijden is. Let op dat de achterhand er niet 'tussen uit gaat knijpen' en blijf veel overgangen rijden. Verder is het echt een mooi paard en vind ik je vriendelijk rijden!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 01:57

Ik vind dat je nogal 'lui' zit :+
Je zit erg achterover en in elkaar gezakt met je been naar voren. Probeer veel meer voorin je zadel te zitten, rug recht/schouders terug en je been wat meer naar achter te leggen, evt kunnen je beugels een gaatje langer.
Let ook op je handen, je houd ze vrij hoog en breed en dat lijkt me niet nodig bij dit paard, die snapt het zo ook wel. Het valt me ook op dat je je rechterhand wat vasthoud en links meer loslaat, misschien is je paard wat stugger op rechts? Vraag je instructeur eens daarop te letten, die kan je wel vertellen waar het aan ligt.

ikenpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:22

Wat een prachtig paard heb jij zeg!
Haha sorry, wou het toch even zeggen! :D
Bij foto 7 zit je zelf inderdaad een beetje naar voren en je benen zitten een beetje omhoog haha! :+
& Vooruit kijken! :) (al vind ik dat zelf ook moeilijk haha! :Y) )

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:35

ik vind het zo prachtig beeld hoe jou paard loopt schitterend!!
verder jij onder benen terug en niet naar voren vallen. super mooie combinatie!!

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:55

je hebt een prachtig paard!
een tip ga wat meer op je zit beenknobbels zitten zo belast je de rug nog minder.. snelle hulp om zo te zitten leg je benen na achteren!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:53

Jullie zijn echt een leuk team! En wat een prachtpaard, echt, supermooi dier!

Je rijdt heel fijn en lief denk ik. Veel tips heb ik niet, behalve dat je iemand bij je zou moeten hebben die constant schreeuwt om je houding ( mij helpt dat in ieder geval haha )

Veel succes!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:01

Hee cool daar is die....leuke combinatie wel raar om je te zien op een grooooot paard ipv de penny pony :D.

Als ik vergelijk met de vorige foto's zit je hier te ver naar achter en de andere te ver naar voren :D.

Van wie heb je nu les?.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:04

Mooi paard, let idd op je houding, hij is vaak teveel naar achter en je houding valt op 7 wel mee, behalve je benen dan. Ga zo door :)

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:47

Recht opzitten, onderbenen naar achteren en een knik in j ellebogen. Voorderest ziet het er goed uit, leuk paard heb je! :)

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:28

Knap paardje, lijkt qua bouw heel erg op mijn nieuwe schimmetje alleen wel een iets ander hoofdje :D maar wat een leuk paard! Probeer je handen rechtop te houden en je ellebogen iets meer bij je lichaam, en op je kont zitten in de galop! Echt een leuk dier en jullie zijn een mooie combi