Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

marijkiiii schreef:Rijd je al met spoortjes? Misschien kun je dat proberen..![]()
Als je dat al doet zou ik gewoon een keertje een paar tikken achter elkaar op z'n kont geven en kijken of hij dan wel wil lopen, een beetje hard, maar als ik het goed begrijp is hij gewoon lui..

Citaat:@ Girassol Lichamelijk is het niet, bloed af laten nemen
zou best kunnen. En voer moeten jullie niet over
beginnen.. sorrie.
Annemarel schreef:@ Kehdra; omg natuurlijk heb ik les ><
En ik ben zeker consequent genoeg, maar aangezien mn
paard een poos heb stilgestaan dmv een blessure, en ik
m nu weer mag oppakken. Hij is nogsteeds geen stap
sneller gaan zetten.
@ Girassol Lichamelijk is het niet, bloed af laten nemen
beginnen.. sorrie.
Maar als het paard een tijd rust heeft gehad vanwege een blessure, kan het dan niet zo zijn dat de sloomheid nog iets met de blessure te maken heeft? Misschien toch even de dierenarts laten komen, dan kan je mogelijke lichamelijke oorzaken in ieder geval uit sluiten. Annemarel schreef:@ Kehdra; omg natuurlijk heb ik les ><
En ik ben zeker consequent genoeg, maar aangezien mn
paard een poos heb stilgestaan dmv een blessure, en ik
m nu weer mag oppakken. Hij is nogsteeds geen stap
sneller gaan zetten.
@ Girassol Lichamelijk is het niet, bloed af laten nemen
beginnen.. sorrie.
Tonidressuur schreef:Is je paard gezond? Laat dat eerst goed controleren! Dan, één druk, één schop, één tik (EEN), en veel overgangen, en figuren! Zorg ervoor dat telkens je drukt, schopt of tikt, dat je meegeeft, dat je niet per ongeluk in de mond trekt! Dat je paard begrijpt wat je bedoelt! Geen sporen, want dan worden ze enkel slomer! En wees consequent, dus niet twee keer drukken, maar één keer, ook nooit de zweep gebruiken voor je gedrukt hebt... !