Bungle (v. onbekend) @ training!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nova3

Bungle (v. onbekend) @ training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 18:52

Eindelijk tijd om deze foto's is op bokt te zetten :D
Dit was mijn vorige topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1336381&
Ondertussen natuurlijk een heel pak geoefend en hopelijk ook vooruitgang gemaakt!

Bungle is een 12-14 jarige ruin van weetikveelwie (onbekende afstamming dus). Het is allesbehalve een makkelijk paard helaas, maar wel heel lief en meestal doet ie ook goed zijn best.
We zijn deze zomer begonnen met wedstrijden in de B1 en 2weken geleden nog 2de geworden op wedstrijd :D

Mijn tips:
- recht zitten!!
-mijn benen lang maken
-soms mag ie wat meer vooruit en de rest laat ik aan jullie over
Afbeelding
Heeft hij er zin in ? :P
Afbeelding
Stappen , beetje stelling. Ik mag hier wel wat rechter zitten en mijn been niet optrekken

Afbeelding
Afbeelding
Beetje been als ie gaat hangen op mijn hand!

Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig hebben we er lol in :)

Afbeelding
Ik zit recht :D

Afbeelding
Af en toe struikelt meneer :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Galop vind hij nog moeilijk

Afbeelding

Zo dat waren ze! :Y)

mexlovenoa

Re: Bungle (v. onbekend) @ training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:53

wat een leukerd! veel plezier saampjes! :o

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:56

Mooi paardje hoor!
Als je je handen nu nog iets rechterop zou zetten, en wat dichter bij elkaar, zou dat wat mooier staan!
Lekker blijven genieten samen, ziet er leuk uit!

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:46

Wat een gaaf paard! Commentaar geef je voor het meeste zelf al. Als je een tikkeltje rechter gaat zitten wordt het plaatje nog mooier! :)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:50

ik denk dat dit paard struikelt in galop omdat deze allesbehalve sprong heeft.(en daardoor zijn benen niet goed optilt)
ik zou hem veel actiever rijden, in draf zit je best netjes maar in de galop verkramp je.

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:54

Leuke foto's :j
Je mag je hakken soms wat meer uitdrukken, rest van de commentaar geef je al :)
Als hij af en toe struikelt kan het zijn dat hij zijn beentjes niet goed opheft,
miss kan je af en toe wat balkjes draven? Moét hij zijn benen wel optillen ;)

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:55

Leuke combinatie hoor! Idd je hakken wat meer uitdrukken. Zijn je beugels niet net iets aan de lange kant?
Wellicht dat je je hakken iets makkelijker uit kunt drukken indien je beugels nét iets korter zijn ...

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:32

Als ik de foto's zo zie hangt hij soms verschrikkelijk op je handen.. Meer been geven en als hij niet reageerd even je zweep gebruiken! ;) In de galop (zou ik doen) een keer je handen flink naar voren steken dat hij op 'zijn eigen benen gaat lopen' ipv op joun hand hangen. ;) Succes met de wedstrijden verder! :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:34

dat struikelen komt me ook bekent voor :P

het komt als marnix een te hoog tempo heeft, en te laag loopt.. hij gaat als het ware sloffen en gewoon struikelen... bij mij hielpen tempowisselingen, en balkjes draven heel goed :)

groetjes :wave:

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:05

Wat een leukerd :D Ziet er goed uit! Zag op die ene foto dat ie erg in je handen hangt, doet ie dat vaker??
Mijn paard doet dat ook, ik moet dan van mijn instructrice 'bergopwaarts'rijden en kleine, korte, zachte ophoudinkjes maken.. Bij die van mij werkt dat erg goed, op de rest van de foto's lijkt ie daar in tegen weer erg licht :D succes...

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:44

Loopt niet verkeerde hoor! Probeer in de galop niet terug te houden met je handen maar juist iets meer te geven en teugels ietsje korter dan zal je paardje ook iets meer nageven.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 10:58

Bedankt voor de reactie's ;)
Misschien lijkt het hier alsof hij erg op mijn handen hangt maar dat is niet zo.
Ja, de galop daar is idd nog heel veel werk aan hij wordt dan ook helemaal gespannen en begint te stressen. Balkjes lopen zal ik is proberen.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:59

ik zou hem wat korter oppakken in de galop, je teugels zijn ook vrij lang.

maar 1 vraagje: je zegt dat het absoluut geen makkelijk paard is, waarom doe je dan geen cap op??

en voor de rest, en nette combi, je zit er best netjes op, soms je teugels wat korter.

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:21

Wat een leuk paardje heb jij zeg! Jullie zijn ook al erg vooruit gegaan sinds de laatste topic vind ik :) Ik vind hem veel meer gesloten draven, en netjes zijn neusje erbij, in dat andere topic komt hij soms iets met zijn neusje eruit, en hij zet ook heel mooi zijn achterhand eronder hier! :j Het meeste commentaar geef je zelf al, je benen kunnen wat beter, probeer je hakken laag te houden en je benen langer te maken door goed druk op de beugels te houden. In galop loopt hij wat uit elkaar, maar ik zou hem dan actiever rijden. Je hebt je teugels daar ook te lang, dus wat ik zou doen is de teugels goed op maat houden, meer op je kont gaan zitten en druk houden op je beugels, en dan been erbij om hem voorwaarts te krijgen, zodat je hem daarna kan gaan sluiten en ontspanning krijgt :j Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :D

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:23

Als hij afentoe zo struikelt zou je dan geen cap op je hoofd doen? Stel je voor dat je samen valt.
Verder ziet het er al heel goed uit

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 12:03

Hij struikelt niet altijd hoor , dit was gewoon eenmalig en de piste lag slecht toen.
En hij is gewoon geen makkelijk paard omdat hij erg koppig is en snel iets beu wordt dus ik moet altijd 'nieuwe' oefeningen uitvinden! Ik bedoelde niet dat hij bokt of stijgert ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:05

Het is wel mooi om te zien dat ie na die struikel foto meer op eigen benen gaat lopen :j hij lijkt enorm zwaar in je hand op de eerste paar foto's, probeer hem wat actiever te rijden, de laatste plaatjes geven al een veel fijner beeld!

Margy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:06

Bungle! Hij ziet er echt geweldig uit Eline, wat is hij toch hard veranderd! Zoals gezegd, goed op je hakken letten! Maar vooral veel plezier blijven maken he!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:12

Zo hij is verbeterd!
Er zit ook veel meer spier op hem 8-)

Omdat het HAW is: Ik zie dat jij in stap en draf dezelfde houding hebt, wanneer je in gallop zit veranderd je houding. Probeer hierop te letten en misschien gaat de gallop dan wel beter.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:33

de draf foto's zien er netjes uit!!
de galop zit nog wel wat werk in :Y)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:37

Oei, had je het niet koud? :=

Soms heb je je handen niet zo heel netjes en op sommige foto's lijk je je hakken een beetje op te trekken, als je daar nog wat meer aan werkt komt het vast wel goed :j
Je verdere houding vind ik niet heel erg storen, ik heb ze een stuk minder recht zien zitten :=

Veel plezier nog met je knapperd :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:33

doei schreef:
Omdat het HAW is: Ik zie dat jij in stap en draf dezelfde houding hebt, wanneer je in gallop zit veranderd je houding. Probeer hierop te letten en misschien gaat de gallop dan wel beter.
Het lijkt alsof je erg verkrampt in je armen, rug en schouders. Probeer je schouders en rug te ontspannen. Schouders naar achter, been mooi lang houden en je handen voor je houden en niet naar je toe te trekken. Als jij verkrampt gaat zitten, gaat je paardje dit ook doen en jij reageert daar weer op door wss nog meer te verkrampen en zo gaat dat door :)

Je hebt een erg leuk en appart paardje en jullie zijn een leuke combi :D De laatste 2 draffoto's vind ik er vooral heel fijn uitzien! Succes ermee :D

Lindeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:12

hakken iets meer uitdrukken.. en iets meer van achter naar voren rijden. hij oogt af en toe ook wat op de voorhand.
verder ziet het er goed uit(:

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:33

Mooi paard! en leuk setje :D
Probeer in galop je handen niet vast te zetten op de schoft, pak liever je teugels een eind korter, dan kan je je handen op hun plek houden en zal de galop een stuk beter gaan
(had vroeger hetzelfde probleem)

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:49

Probeer je hakken laag te houden en je handen voor je te houden in de galop, voor de rest een leuke combinatie! :D