Ik zit al een tijdje met een probleem, ik ga proberen het zo goed mogelijk uit te leggen maar vind het best lastig. Even vooropgesteld ik heb wel les maar in de les gaat het wijken altijd prima!!!
Ik heb een erg kijkerige pony die 3 jaar geleden m2 gelopen heeft, dus wijken zat er heel prima in! Maar na ongeveer een jaar dat ik haar had maakte ze er een potje van!!! En nu dus nog steeds.
Wat heeft dit met het kijkerige te maken: In mijn proeven moet ik over de ac lijn rijden en dus richting de kantine. Vanaf de ac lijn wijken maar.......... na 3 jaar is ze nog steeds helemaal onder de indruk van alle mensen, jury's en weet ik het allemaal in de kantine met als resultaat:
Zodra ik mijn hulpen geef voor het wijken ze zo met de kantine bezig is dat ze gigantisch over haar schouder weg loopt en haar achterhand niet meeneemt.
BUITEN TEUGEL begrenzen dus zou de oplossing moeten zijn maar dat lukt dus niet!!! Ze is zo gefocust op de kantine dat ze mijn buitenteugel geeneens voelt!!!!! Binnenteugel heb ik absoluut geen druk op maar zoals ze haar hoofd houdt tijdens het wijken lijkt het alsof ik daar gigantisch aan zit te trekken, ze krijgt zo'n kromming in haar hals dat ik het niet voor elkaar krijg mijn buitenteugel te begrensen.
Dit doet ze overigens niet alleen in de binnenbak met kantine maar nu dus ook gewoon in de buitenbak. Zoals jullie op de foto kunnen zien heb ik mijn buitenteugel hier heel strak ( waarschijnlijk te strak ) maar ik krijg haar hoofd niet mooi recht
Zo beginnen we

en hier zit het probleem

Waarschijnlijk ligt de fout bij mij maar hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen! Want wordt een beetje gek van de 4en op mijn protecol voor het wijken hihi.

Waardoor er hoogstwaarschijnlijk iets in je houding veranderd waar je paard op zou kunnen reageren.