verzameling zonder bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pipbuck

verzameling zonder bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:43

even wat achtergrond informatie:

wij kochten 2 jaar geleden onze pony Buck. hij liep volledig op de voorhand en te diep aan de teugel de achterhand dribbelde er suf achterna.
wij hadden niks door. we vonden hem netjes lopen alleen was er geen vaart in te krijgen.
sinds vorig jaar hebben we een nieuwe instructrice. van haar moest we eerst leren rijden met hele lange teugel en op eigen benen. dat vondt hij ontzettend moeilijk hij dook naar voren, en kon geen tempo er in houden.op dat moment zijn wij ook bitloos gaan rijden. na een na een lange tijd mochten we hem weer oppakken en dit is het resultaat tot nu toe. wat vinden jullie ervan? overigens rij ik ook altijd met barebackpad . :D

Anoniem

Re: verzameling zonder bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:50

Waarom rijd je niet met zadel? Je zit nu erg onrustig waardoor je hand ook onrustig word.
Voor verzameling heb je een rustige hand nodig. En dit heb jij nu niet. Dus word dat lastig verzamelen. Zelf zou ik er voor kiezen om met zadel te gaan rijden. Zodat je handen stiller worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:52

Ben bang dat je titel en filmpje niet veel met elkaar te maken hebben. Ik zie geen verzameld paard. Hij doet z'n hoofd een paar keer omlaag om het getrek aan de teugel door je onrustige zit te ontwijken....

Ik zou lekker met zadel gaan rijden als ik jou was, als je dan wat rustiger zit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:56

Je hebt een hartstikke leuke pony en jullie doen het heel leuk samen.

Ga wel een beetje mee met Nini_roosje, dat je met een zadel misschien makkelijker zou kunnen rijden.
Want nu bewegen je benen wel heel veel en het is zo best moeilijk om je handen netjes stil te houden,
zodat je je pony niet stoort.
Nu wiebelen je handen wel heel erg op en neer.

Maar jullie zijn een leuke combi hoor!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:59

Ik zou lekker met zadel rijden. ;)
Voorderest ben ik het met mijn voorgangers eens.

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:09

Anoniem schreef:
Waarom rijd je niet met zadel? Je zit nu erg onrustig waardoor je hand ook onrustig word.
Voor verzameling heb je een rustige hand nodig. En dit heb jij nu niet. Dus word dat lastig verzamelen. Zelf zou ik er voor kiezen om met zadel te gaan rijden. Zodat je handen stiller worden.

Daar ben ik het mee eens, als je wel in de "mood" van een barebackpad wilt blijven, dan kan je na gaan denken over een boomloos zadel.
Bijvoorbeeld een Barefoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:12

Of gewoon eerst wat meer zitles nemen, aan de longe. Hartstikke leuk, en ontzettend leerzaam. Dus eerst goed stil leren zitten, en dán pas weer met teugels in de hand gaan rijden.
Je hebt een hartstikke leuke en brave pony, moet je echt zuinig op zijn.

sneeuwbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:23

probeer is een zadel. krijg je meer grip en een stillere zit dus stillere handen. misschien boomloos en optie?

pipbuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 21:28

iedereen bedankt mijn handen enz. had ik gezien ik zlef heb een boomloos barefoot zadel. zal er weer eens mee gaan rijden.dan laat ik jullie daar het resultaat van zien XD

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:38

Leuk beestje, en goed dat jullie er mee aan het werk zijn.
Maar heel eerlijk..... ik zie niets aan verzameling en/of nageeflijkheid...
Wat ik voornamelijk zie is een pony wat niet aan het been is en maar wat rond 'sloft', een ruiter er op die het paard (waarschijnlijk onbewust) constant in alles hindert door haar bewegingen en haar handen.

Ik zou echt met zadel gaan rijden, denk dat je hier mee van de regen in de drup beland.....

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:31

Ik zou gewoon met zadel gaan rijden en aan een stille zit werken, je zit heel erg te hobbelen namelijk, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je paard z'n rug niet gebruikt.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:38

Allereerst vind ik jullie een leuke combinatie!
En heel goed dat je aan de slag bent gegaan hiermee. :)

Wel zou ik inderdaad met (al dan niet boomloos) zadel gaan rijden.
Geeft je net wat meer ondersteuning.
Je zit nu zo te wiebelen! Je hebt echt een lieve pony, moet je zuinig mee zijn! :D
Mijn pony had je er allang afgewipt zo. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:47

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.