Heeft iemand tips om beter te leren doorzitten???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IkhartjeAppy

Heeft iemand tips om beter te leren doorzitten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 16:29

Iemand tips???
Ik rij nu al een jaar maar doorzitten kan ik nog steeds niet goed, ik rij nu vaak op een 4 jarige pony die helemaal niet fijn doorzit, en het is dan gewoon echt stuiteren. Maar als ik op een ander paard zit bijvoorbeeld gaat het wel juist beter iemand tips????

Amiigo

Re: Heeft iemand tips om beter te leren doorzitten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:47

op een 4 jarige pony moet je niet veel gaan doorzitten!
Oefen het eens met een halstertouw om de nek om vast te houden? :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:53

elk paard is anders en de ene heeft uit zichzelf goed ruggebruik en de andere niet.
en idd op een 4-jarige moet je niet teveel doorzitten en al zeker niet als je niet weet hoe hem te laten ontspannen en niet kan blijven zitten. Je paard gaat alleen maar z'n rugspieren meer opspannen en jij nog harder stuiteren en hier kom je door hardnekkig te proberen niet meer uit.

Ik veronderstel dat je op een manege leert rijden, wat veel goede tips geven niet makkelijk maakt.
Neem eens een zitles om je te concentreren op je houding en zit.
belangrijk is om je paard ontspannen te laten lopen zodat het zijn rug "loslaat", vervolgens actief van achteren naar voren en een "constante" verbinding met de mond houden. gevolg: een nageefelijk paard dat "aan de teugel" loopt. Op zo'n paard kan je doorzitten makkelijker doorzitten

IkhartjeAppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 17:00