Paard stopt slecht met rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renate_

Paard stopt slecht met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 19:58

Mijn paard wil niet stoppen als ik aan het buitenrijden ben en dat vind is super vervelend want dan gaat hij er hard draven of galoperen dan stop hij niet meer en als je alleen blijft stappen gaat hij een beetje stijgeren en bokken, kunnen jullie mij helpen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel in kleine letters gezet

Calimero_

Re: PAARD STOP SLECHT MET RIJDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:00

Eerst je pony in de bak goed onder controle krijgen.
Les nemen.. Met meerdere paarden buitenrijden..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:03

getemd, staat verkeerd.

En verder zie ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:01

AP=> RT-P

aeolusnr1

Re: Paard stopt slecht met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:13

Tjaaaa eerst les nemen in de bak, en pas als dat goed gaat beginnen te denken aan buiten rijden.
Zoals je nu bezig bent das eigenlijk bijna russische roulette, das wachten op het moment dat het echt mis gaat, en wie krijgt er dan de schuld ????? (meestal het paard)
En het paard is hier heel waarschijnlijk niet fout, tis de comunicatie die er maar half is, half begrepen, soms verkeerde signalen, kortom foute boel.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:34

Weet je zeker dat dit niet ook al in de bak speelt?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:43

amillia schreef:

;)
Mijn paard wil niet stoppen als ik aan het buitenrijden ben en dat vind is super vervelend want dan gaat hij er hard draven of galoperen dan stop hij niet meer en als je alleen blijft stappen gaat hij een beetje stijgeren en bokken, kunnen jullie mij helpen?

ik denk dat dit alleen buiten is :)
Ophoudingen maken en niet in een keer doortrekken, dan gaat je pony wel harder :)
En als ze écht niet meer reageert en het gevaarlijk word een korte ophouding aan één teugel maken ;)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:52

bumper schreef:
amillia schreef:

;)

ik denk dat dit alleen buiten is :)
Ophoudingen maken en niet in een keer doortrekken, dan gaat je pony wel harder :)
En als ze écht niet meer reageert en het gevaarlijk word een korte ophouding aan één teugel maken ;)

En vaak is dat niet zomaar, maar gebeuren dit soort dingetjes in meer of minder opvallende mate ook al in de bak daarom vraag ik of ze heel zeker weet dat zoiets niet in de bak gebeurt, hoe weinig of onopvallend dan ook.

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 17:31

maar in de bak is hij super rustig en heb ook al les met hem gehad maar ik geef hem echt niet de schuld hoor en hij word alleen druk met buitenrijden en niet in de bak
aeolusnr1 schreef:
Tjaaaa eerst les nemen in de bak, en pas als dat goed gaat beginnen te denken aan buiten rijden.
Zoals je nu bezig bent das eigenlijk bijna russische roulette, das wachten op het moment dat het echt mis gaat, en wie krijgt er dan de schuld ????? (meestal het paard)
En het paard is hier heel waarschijnlijk niet fout, tis de comunicatie die er maar half is, half begrepen, soms verkeerde signalen, kortom foute boel.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:48

Renate_ schreef:
maar in de bak is hij super rustig en heb ook al les met hem gehad maar ik geef hem echt niet de schuld hoor en hij word alleen druk met buitenrijden en niet in de bak
aeolusnr1 schreef:

Dan gewoon consequent aanpakken, halt=halt en anders kleine volte of duidelijke ophouding op 1 teugel.

LaureC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:24

hey :)
Misschien kan je hem eens loslaten in de piste zodat hij alles een beetje verkent en dat hij allse gewoon wordt?
Zoek uit wrm hij zo lastig is. misschien is hij bang voor iets...

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:28

En als je samen met een braaf, rustig paard gaat? Of iemand op de fiets ernaast?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 08:38

HIj kan braaf zijn in de bak, maar hoe is jou techniek in de bak?

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:35

het kan ook zo zijn dat je jou probleem kan oplossen met een martingaal. dan kun je meet controle houden en consequenter zijn, zonder steeds in zijn mond te zitten zeuren. want als je dat doet, dan luistert ze op uiteindelijk echt niet meer. ook een oplossing is met een ander, heeeeeeeeeeel ervaren en rusig paard gaan rijden, misschien heeft jou paard wel gewoon last van blaadjes angst. daarmee bedoel ik te zeggen dat je paard heel gestrest kan raken van iedere keer iets anders en dat hij daarom ook steeds sneller en veder wilt.