doei schreef:Been=Reactie
Het kan zijn dat je de teugels te kort/ of te strak hebt in stap. Dan gaat het paard dribbelen en kan het zijn stap niet verruimen.
Is het toevallig een jonge pony?
Hierbij zie je vaak dat ze gaan dribbelen om onder de stap uit te komen.
edit: Dus teugels iets langer maken!
Oké, ik zal erop letten!
Overigens heb ik hetzelfde probleem als ik aan de lange teugel stap...
Ze is inderdaad jong (4), dus volgens mij vindt ze het ook gewoon nog erg moeilijk om goed te stappen (dus dan gaat ze maar draven? zoiets, ik weet het ook niet precies).
Junia schreef:Dat je paard niet snel vooruit komt hoeft niet meteen te betekenen dat hij niet goed stapt. Mijn pony haar natuurlijke tempo in stap ligt heel laag, hoewel ze dan soms haar benen wel heel netjes plaatst. Terwijl als ik haar sneller laat stappen ze vaak overhaast gaat stappen en dan is het juist helemaal niet netjes, maar met haastige korte minipasjes.
Maar die van mij heeft ook de neiging om enorm te slenteren en goed stappen vind ik heel moeilijk dus ik lees graag mee hier

Klopt, maar die van mij is gewoon te kort zeg maar in haar stap en niet actief. Ook kropt ze zich nog wel eens een beetje teveel op in stap (ook als ik bijna geen druk op mijn teugels heb), ik weet niet of dit er mee te maken heeft?