Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karlijnxxx schreef:Voor mij ziet het eruit alsof ze nog geen balans in de gallop heeft afgebogen en deze probeert te vinden en dus het hoofd gedurende ontspanning naar beneden maar weer terug omhoog omdat het geen aanleuning krijgt (teugels korter) en hierin geen balans heeft. Dit lijkt mij toch echt een probleem die je met een instructie moet oplossen, verder:
schudden: is goed, paard heeft af en toe nodig zijn nekspieren los te schudden
trekken: teveel druk op de teugels, of het dier kan de balans niet houden en beweegt het hoofd.
miesie22 schreef:@ amillia
Bedankt voor je reactie! Als ik haar de hals laat strekken probeert ze de teugels nog verder uit mijn handen te trekken. Bit zou goed moeten zijn aangezien het een myler is en ze hier eigenlijk heel goed op loopt. haar tanden zijn geloof ik 5 maanden geleden nog gedaan en er was niet zo veel werk aan. Ze heeft met eten verder geen last.
Heeft ze dit altijd al gedaan? Want de richtlijn voor controle van de tanden ligt bij 6 maanden waar ze dus al bijna is en het duurt vrij lang voordat ze ook problemen krijgen met eten. En een duur bit kan een goed bit zijn, maar nooit voor elk paard, en als ze er heel goed op liep had ze waarschijnlijk niet zo getrokken. Sommige paarden kunnen niet zo heel goed tegen het dunne van myler, misschien is een dubbel gebroken trens proberen van zo'n 16-18mm? miesie22 schreef:We hebben zo'n beetje alle bitten geprobeerd! De myler liep ze heel goed op! Maar naarmate we meer zijn gaan trainen is ze dit soort dingen gaan doen. Ze heeft het al langer maar nu ik echt serieus ben gaan trainen valt het me pas echt op, aangezien het tijdens de dresuurmatige training best storend is!
Ik ben er bijna zeker van dat het niet haar tanden zijn maar ik zal aan mijn oma vragen wanneer de tandarts weer komt, controle is namelijk nooit slecht!
Met echt teugels los, weet ik eerlijk gezegd niet, dat zou ik dan de volgende keer moeten bekijken!
Heel erg bedankt voor je reacties!
amillia schreef:Karlijnxxx schreef:Voor mij ziet het eruit alsof ze nog geen balans in de gallop heeft afgebogen en deze probeert te vinden en dus het hoofd gedurende ontspanning naar beneden maar weer terug omhoog omdat het geen aanleuning krijgt (teugels korter) en hierin geen balans heeft. Dit lijkt mij toch echt een probleem die je met een instructie moet oplossen, verder:
schudden: is goed, paard heeft af en toe nodig zijn nekspieren los te schudden
trekken: teveel druk op de teugels, of het dier kan de balans niet houden en beweegt het hoofd.
Dit vind ik een beetje kort door de bocht eerlijk gezegd.
miesie22 schreef:@ Karlijnxxx
Dit is toevallig een filmpje tijdens de galop, maar ook in stap en draf doet ze het, zou het kunnen dat ze dan ook balans mist?
In ga inderdaad snel weer erg veel lessen! Heel erg bedankt voor je reactie en ik heb er zeker wat aan!
miesie22 schreef:Het viel mij inderdaad op het filmpje op dat ik mijn teugels erg lang had! In draf had ik dat geloof ik minder en daar was het probleem wat er op het filmpje te zien is ook minder.
Ik train haar nu al zo'n anderhalf jaar, maar sinds kort wat intensiever aangezien ik verplicht in de bak moet rijden aangezien de duinen nu niet gaat, door de bodem!
Ik denk dat het ook gedeeltelijk vermoeidheid is aangezien het naarmate ik langer rij erger wordt! Maar hoe zou ik het dan op kunnen lossen?
_Noah schreef:Steun wilt voelen in haar handen? een paard moet juist op eigen benen lopen, en niet steunen in de handen. Als ze steunt in de handen loopt ze niet goed over haar rug lijkt mij. Wat bedoel je precies Nicole?