Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heb je het filmpje al?
Al is het niet zo'n gigantisch probleem.. T is eerder oncomfortabel.. (lang leve de friezengangen
)
Dat vanuit je hak lichtrijden, klopt ook bij mij. En héél af en toe heb ik het goeie gevoel en lukt het wel. Maar dat is maar heeeel zelden zo.
nine1987 schreef:Bizzybijtje schreef:Dan rijdt je dus gewoon verkeerd licht, namelijk vanuit de bal van je voet en het moet vanuit je hak komen.
Ik heb hetzelfde probleem als de TS en wat jij aangeeft is (bij mij iig) hartstikke waar..
)
) maar we werken eraan.. Woartel schreef:Ik word er tijdens les ook erg vaak op aangewezen.Dat vanuit je hak lichtrijden, klopt ook bij mij. En héél af en toe heb ik het goeie gevoel en lukt het wel. Maar dat is maar heeeel zelden zo.
![]()
Volgens mij zitten nine1987 en ik in hetzelfde schuitje. Doorzitten = lanceren bij mij nog.
Filmpje: http://www.youtube.com/user/sietskevoor ... 3LfhOoevO4
Toch maar doen, dan

Ik ga het morgenochtend proberen met langere beugels. Als ik het goed begrijp vang je de beweging dus op door je hakken naar beneden te laten 'veren', ipv de beweging naar boven te brengen met je bal? Dat voeten te ver in de beugfels komt omdat ik in galop nog niet zó ontspannen zit op haar dat ik mijn benen kan laten hangen, hierdoor vliegen ze af en toe te ver door, of eruit. Ook dat heeft weer met haar beweeglijke gangen te maken.
ja..........heel veel oefenen en zitles nemen bij iemand die verstand van zaken heeft. Tijdlang lekker alleen op je houding letten, dan komt het goed hoor! Het is echt niet zozeer de beweging van het paard, maar gewoon je eigen zit ( en ja... als daar wat probleempjes inzitten, dan valt dat bij een paard wat hoog opgooit wel eerder op... Bij vlakke gangen is er veel meer :"weg te moffelen"..
)