springles voorbereiden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hvjkas

springles voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 16:48

hallo,
ik heb morgen mijn eerste springles en ik wil me goed voorbereiden!
wat moet ik mijn pony 'aandoen' aan bescherming?
en zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken?

ik spring niet zo vaak dus tips zijn altijd welkom! :o

ik hoop dat dit goed staat ik wist niet waar ik het anders neer moest zetten

groetjes

Anoniem

Re: springles voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:49

Goed passende beenbescherming aan de voorbenen is belangrijk. Verder vergeet niet je beugels tweevgaatjes korter te doen als wat je normaal hebt.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:52

Wat Joolien zegt ja, misschien nog een martingaal of zweepje, misschien een spoortje als je daar al niet mee rijdt?

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:52

Aan bescherming zou ik zeker peesbeschermers om doen. Verder gewoon normaal zadel en hoofdstel. Ik weet niet wat voor zadel je hebt, maar voor het springen is een spring- of veelzijdigheidszadel het fijnst. Dan is je houding ook beter. Zelf cap op en is een bodyprotector aan te raden maar dat is natuurlijk je eigen keus. En goed schoeisel, jodphurs met chaps of laarzen!

Ik weet niet of je zelf je hindernissen moet bouwen? Het is wel fijn als je je pony al een beetje hebt los gestapt voordat de les begint!

Succes!

hvjkas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 17:04

ik rijd al met een spoortje maar ik zal een zweepje meenemen.
ik heb een dressuur zadel maar ik zal het mee moeten doen :+
ik zal pees en kogel beschermers om doen.
moet ik ook springschoenen om doen?

en zelf doe ik natuurlijk een cap op!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:16

Hoeft niet, kan wel. Ik zou niet met dressuurzadel springen, dan maar een vz of spring van iemand lenen, maar dat is natuurlijk je eigen keus.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:20

Ik zou voor een echte springles ook kijken of het mogelijk is een spring of veelzijdigheidszadeltje ergens te lenen. Lossen hindernisjes in de les spring ik ook gewoon met mijn dressuurzadel, maar als ik echt ga springen gooi ik er een ander zadel op. Dat is echt geen doen met een dressuurzadel, zeker niet als die een gedwongen zit heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:23

Ach als t niet te hoog gaat kan een dressuurzadel wel, maar dan wil je hierbij DE gouden tip geven. Kijk goed hoe het met de veiligheidspalletjes van je beugels is, en of deze goed gesloten zitten. Ik ben nl eens gevallen doordat mn beugelriem uit het palletje vloog omdat de druk met dressuurzadels anders is.

hvjkas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 18:52

oke, ik zal kijken of ik iets kan regelen!
en anders zal ik even kijken of de vhp goed dicht zitten!
dankjewel

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:16

Hoe ging je springles?

Dressuurzadel lijkt mij niet zo'n probleem, zeker voor je eerste springles. Ik rijd zelf springwedstrijden en crossen met verschillende paarden met dressuurzadels. (eentje in de M) Ik vind lenen weer niet handig, moet je aan een nieuw zadel wennen en voor je pony kan het ook anders aanvoelen.
Even losrijden is vaak wel handig voor de les, beugels korter. En wat bescherming betreft voldoen meestal peesbeschermers voor. Bandageren is niet zo handig. Het meeste wordt hierboven al genoemd.
Ik ben benieuwd hoe je les bevallen is...