Narina en ik diploma rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mleen

Narina en ik diploma rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:27

Hey!

Rijd dit paard sinds een dikke maand en gaat naar mijn idee goed!

Niveau: Niveauloos :P B gestart met manege wedstrijdjes...
Waar ik zelf aan werk:
* Rechtop zitten
* Handen voor en dragen
* Benen: Lang, onderbeen iets terug, hak naar beneden, tenen naar binnen, knie eraan

Wat vinden jullie ervan?
Het eerste stuk is inrijden rond de 2.50 begin ik zo ongeveer met mijn proefje...

http://www.youtube.com/watch?v=Wp-X543I7y8

Reactie zou leuk zijn, commentaar is welkom, wel opbouwend graag!

dmuts

Re: Narina en ik diploma rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:04

ik vind het wel netjes gaan hoor!
ze loopt netjes constant, al zou de middendraf er de eerste keer nog iets meer uit mogen.
ook de galop zou nog iets groter mogen, met iets meer achterbeen.
veel schijnovergangen rijden in de galop- pasje naarvoren, pasje terug, goed dat achterbeen eronder!

voor de rest vind ik het wel netjes gaan hoor,
veel succes nog!

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:13

Eventjes analyseren:

Over het begin kan ik niet veel oordelen, paard stapt lekker door tijdens lange teugel. Ik merk wel een klein verschil op bij haar bekken. Haar rechterachterbeen stapt net iets minder in dan haar linkerachterbeen (uit het oog van het paard).
Rond 50 seconden zie ik dat je paardje wel steun zoekt tegen die bak aan. Afwending lijkt toch goed te gaan. Verder zie ik dan weer je paardje plakken tegen de bakrand en haar linkerheup meer omhoog gaan, ook haar poep is naar binnen gericht (volgens mij staat haar bekken scheef). Ze loopt wel mooi actief, ben blij dit te zien.
Vanaf je afwend bij de diagonaal zie ik je paardjes lichtjes vallen, hou in het vervolg een klein beetje meer contact met je buitenteugel. Je ziet ze ook zwenken naar rechts (uit het oog van het paard), ook weer gaan begrenzen. Ofwel zie ik teveel, maar ik zie haar ook zeer lichtjes manken, dit kan doordat je je binnenteugel te laag houd. Houdt je handen gelijk.

Vanaf 1minuut53: Neusje mag er net iets meer uit, mag net iets vlotter, maar ziet er ontspannen uit!

Ik zal vanavond verder 'analyseren', moet namelijk weg.
Het ziet er wel zeer goed uit, en fijn dat je lacht ^^

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:17

Het ziet er erg netjes uit hoor voor een maand rijden op dit paard.
Ik vindt dat je netjes rijdt.. je handen wat meer dragen en bij elkaar houden..
de middendraf mag ook wel meer! maar tijd genoeg geloof ik om daar aan te werken! :D

Lotusbloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:21

Pfoe wat een analyse. Ziet er relaxed uit hoor, constant idd.
Misschien iets meer werken aan de overgangen. Komt ie ook wat meer op zn achterbenen ipv voorbenen.
Galop is daar een goed voorbeeld van.

Oh ja en de stap leek soms een beetje overhaast. Laat m wel zn pas afmaken.

Joscaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:54

Ziet er heel netjes uit, zeker als je haar nog maar een maand rijdt! Let erop dat je rechtop blijft zitten, in draf zit je af en toe een beetje naar voren. Bij de middendraf mag de achterhand er nog wat meer onder. :) Succes ermee!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:59

ze lijkt in stap niet helemaal regelmatig te lopen, komt misschien omdat het wat te gehaast is.
en ze loopt ontzettend scheef, maar je rijd haar ook nog niet zolang lees ik.
goed blijven oefenen en aan de scheefheid werken dan komt dat ook goed.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 23:08

Hey!

Dankjullie wel! Idd aan het scheve werk ik aan in mijn lessen. Dit was gewoon een "manege wedstrijdje".. Hierna ben ik met les begonnen.
Verder haar stap is kort, niet onregelmatig. Er zit een verhaal achter maar dat weet ik niet precies (niets ergs oid..) Er wordt nu met Narina op wedstrijden gereden en ze krijgen ook nooit te horen dat ze kreupelt/mank loopt...

Het lachen komt omdat ik er gewoon ontzettend veel plezier aan beleef om dit paard te mogen rijden. Het is een ontzettend lief paard met haar eigen streken. Voor mij een geweldig dier (L)!

Vind het erg leuk om te lezen wat jullie er allemaal van vinden! Dankjulliewel!

Liefs,
Marlen

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 00:32

Ziet er inderdaad goed uit voor dat je pas een maandje op haar rijdt!
Wel vond ik inderdaad ook dat ze niet helemaal zuiver loopt dit zie je vooral goed in stap, mischien was het ook wel net deze ene dag maar mischien wel een idee om even door te geven.. Verder straalt inderdaad het plezier er vanaf en dat is een goed teken! *D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 00:50

Tis niet zuiver hoor, dat noem je niet kort.
Als dr bekken zo scheef zijn is het misschien handig om eerst een osteopaat langs te laten komen die de blokkades grotendeeld weghaald voordat je er weer opstapt.. :)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:50

Mag ik vragen welk liedje het is welke je hebt tijdens het proefje..

Verder vind ik het netjes uit zien, maar moet ik meegaan in het commentaar en dat is niet zuiver.
Ik zie dit vooral als je de bochten doorrijdt.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 17:51

Liedje weet ik niet, heeft mijn zwager gemaakt...

Dat ze niet zuiver is klopt echt niet, dan had jury, instructrices (een van die andere meid, manege, en mijn prive), de eigenaren, beheerder van de manege en nog vele meer mij er voor gewaarschuwd. Dat ze zo scheef is valt nu al reuze mee! Ben er constant mee bezig. Schouder iets naar binnen te zetten waardoor ze haar kont weer recht mee neemt en dus ook recht loopt, buitenkant iets meer begrenzen enz..

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:47

Ik vind het er netjes uit zien :j Alleen inderdaad wat je zelf al aangeeft, handen dragen!

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 23:11

De mensen die geschreven hebben dat het netjes is, vinden jullie haar ook niet zuiver lopen dan?

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:29

Het ziet er prachtig uit hoor !
Je paard loopt prachtig en jij rijd prachtig ,ik zie er helemaal niks scheefs aan !

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:07

Dankje! Dit is namelijk een punt van discussie geweest bij ons op de manege. En het is echt eerlijk, de eigenaren, jury's, instructrices en een aantal mensen die we gevraagt hebben. Niemand zegt namelijk dat ze niet zuiver is. En het zijn mensen die er wel verstand van hebben. Soms is het dan lastig of je het op afgunst moet gooien of dat er waarheid in zit. Maar doordat velen tegen mij zeggen dat het niet zo is, ik kan het zelf in het filmpje niet terug zien en ik heb haar aan de longeerlijn gehad, zie haar wel bij mijn stalgenoot onder het zadel. Ik zie en voel het zelf gewoon niet. Dus kwam mij al heel raar voor...

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:42

Als ik jou was zou ik me van sommige reacties hier niet zoveel aantrekken ,zij zien alleen één filmpje en hebben de wijsheid niet in pacht ..ik ook niet trouwens maar omdat ik alleen zie dat je een een paardje hebt wat ik heel mooi vind lopen kijk ik alleen daarna .
Ik ga niet zitten zoeken of ik misschien iets zie wat niet goed is en dat gebeurt hier aan de lopende band ,fouten zoeken,scheef paard zoeken enz ik houd daar niet van en het zal ook wel met afgunst te maken hebben..
Geniet maar van je paardje jullie zijn voor elkaar gemaakt hoor !

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:18

miranda1967 schreef:
Als ik jou was zou ik me van sommige reacties hier niet zoveel aantrekken ,zij zien alleen één filmpje en hebben de wijsheid niet in pacht ..ik ook niet trouwens maar omdat ik alleen zie dat je een een paardje hebt wat ik heel mooi vind lopen kijk ik alleen daarna .
Ik ga niet zitten zoeken of ik misschien iets zie wat niet goed is en dat gebeurt hier aan de lopende band ,fouten zoeken,scheef paard zoeken enz ik houd daar niet van en het zal ook wel met afgunst te maken hebben..
Geniet maar van je paardje jullie zijn voor elkaar gemaakt hoor !

Uuhmm het is denk ik niet om de TS aan te vallen. Maar ten eerste zet ze iets op bokt waarvan ze kan verwachten dat er niet alleen wat een leuk paard, reacties zullen komen.. En ten 2de we zien iets waar misschien opgelet moet worden, zonder er naar te zoeken.
Als je iets ziet en zeker een medisch iets dan geef je daar commentaar op.. De TS kan het niet zien.. En het valt misschien niet meteen op voor omstaanders. Dus voor de TS is het gewoon een opmerking om echt goed eens te kijken of het een moment opname is of dat er daadwerkelijk meer aan de hand is..
Ik zou het triest vinden als paardeneigenaren er niets van zeggen als ze denken dat een paard niet goed loopt.
Dus miranda1967 het is juist goed om daar mensen op te attendere, zou het veel erger vinden als niemand daar iets van zegt en er daadwerkelijk wat meer aan de hand is.. Paardenwelzijn noemen ze zoiets.. Jammer dat je dan zo'n post zet..

TS dit is een beetje algemeen iets. Ik ga niet zeggen dat die van jou iets heeft. Mij viel alleen op dat ze niet helemaal lekker door de bochten loopt.. Vaak krijg je op je coupon dan te staan dat er veel tactfouten waren ;)
Laatst bijgewerkt door Whisperke op 07-12-10 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:21

Ik kan je er niet heel veel mee helpen,
maar ik vind het er wel netjes uitzien. dat scheve valt mij niet zo op??

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:24

Mirande1967: Jammer dat je zulke dingen moet beweren over mensen die het beste met het paard voor hebben!
Dat jij het niet kan zien wil niet zeggen dat het er niet is.
En dit is HAW, hier hoort commentaar/tips gegeven te worden aangezien de TS daar om vraagt.

NoowNoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:59

Tsjaa, de middendraf zal wel ietsjes meer mogen.
Maar voor een maand op dit paard is het al een top prestatie! :D

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:05

Hey!

Ik snap zelf ook wel dat er inderdaad reacties op komen. En dat mag ook zeker. Alleen ik probeer mijn kant ook uit te leggen, en die mensen die er naar kijken hebben er ook wel verstand van.
Op de coupons staat ook niets over tactfouten... Heeft die andere meid ook nog nooit gehad. Dus het valt allemaal wel mee...

Ik vind het erg leuk om te lezen wat jullie schrijven, ben ook erg blij dat ik haar mag rijden. En mijn startkaart is onderweg. Dus vanaf januari ga ik wedstrijden starten :)