Ik rijd Vriska sinds juli dit jaar (het is dus niet mijn paard, maar mijn verzorgpaard), en in het begin was ze ontzettend voorwaarts. Dit tempo heb ik terug kunnen zetten naar mijn tempo, en dat gaat nu goed, alleen blijft ze erg sterk. Mijn instructrice kwam met het idee om er een stiek omheen te doen, en hier liep ze gelijk fijner op. Ze gaf eerder na, en ze ontspande ook veel sneller!
Na een dipje van donderdag heeft mijn vader gister wat foto's gemaakt. Het zijn er niet veel, hij had het koud en heeft ook niet heel veel verstand van paarden....
Eerdere topics van Vriska en mij:
[RT-HAW] Fjord Vriska voor het eerst op Bokt!
[RT-HAW] Fjord Vriska, 2ex op bokt!
Als je iets te zeggen hebt over het stiek, lees dan even het vorige topic door, en post daar maar als je er iets over kwijt wilt. Het stiek heb ik inmiddels al 2x losser gezet. Zodra ze daar loopt waar ik haar wil hebben, en dat houd een tijdje aan dan zet ik het stiek direct losser.
Het niveau waarop we rijden is F8, de gewone manegewedstrijdjes, nu 1 gereden met winst. Volgende wedstrijd word F9. We richten ons nu vooral op de nageeflijkheid, en dit gaat al steeds beter. Het probleem wat we voornamelijk hebben, is dat Vriska soms nog wat te hard gaat. Dit gaat al een stuk beter, maar soms rent ze toch nog onder me weg. Dit zie je alleen niet op de foto's helaas.

Stapje, hier buigt ze al wat meer in. Als paps de foto 2 seconden later genomen had, was dat ook te zien
(Los stiek)
Drafje, mooi achterbeen! Wel wat tegen de hand.

Galop, duidelijk niet haar sterkste punt, maar gaat al steeds beter! Wel wat tegen de hand.
Achterover zitten, teugels korter...

Weer een mooie achterhand maar mijn houding

Big smile

Dit zie je misschien niet goed, maar ze ontspant wel, na zulke stukjes buigt ze meestal goed in.

Te veel op de voorhand.

En nog even poseren

Als je hier alleen mij komt vertellen dat het stiek eraf moet, verspil dan geen tijd, dat gebeurt toch (voorlopig) niet.
Oh, en hoe vinden jullie haar geschoren kleurtje? Gaaf toch

Asjeblieft, leer vriendelijker en beter rijden voor dat je dit paard hélémaal vast en kapot rijdt.